• 1
  • 2
2011-05-12, 20:04
Bannlyst
Jag undrar varför det är ingen som lyssnar på er? Högern vinner alltid och har alltid gjort det. Varför då?

MvH Heretic17
Senast redigerad av heretic17 2011-05-12 kl. 20:11.
Citera
2011-05-12, 20:24
Medlem
Högern vinner alltid?

Sverige har varit lett av Socialdemokrater mer eller mindre konstant från 1920-talet till 2006.
Citera
2011-05-12, 20:26
Medlem
vallontomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrutus
Högern vinner alltid?

Sverige har varit lett av Socialdemokrater mer eller mindre konstant från 1920-talet till 2006.

De är ju också höger enligt den extrema vänstern.
Citera
2011-05-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heretic17
Jag undrar varför det är ingen som lyssnar på er? Högern vinner alltid och har alltid gjort det. Varför då?

MvH Heretic17
om ingen lysnat på kommunister hade inga kommunister funnits.

Men i den måb folk inte lysnar på oss utan på högern är det av samma anledning som folk inte lyssnade på galileo utan på inkvisitionen.
Citera
2011-05-12, 21:07
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallontomten
De är ju också höger enligt den extrema vänstern.
Alltså till höger om mitten? Att vänsteranhängare är puckade är ju ingen nyhet, men är dom verkligen så puckade?
Citera
2011-05-12, 21:40
Medlem
Quiltys avatar
Citat:

MvH Heretic17

Dina frågeställningar är otroligt skeva. Man kan inte presentera ett ihopfantiserat påstående och be om förklaring till varför det ligger till så. Det är ett väldigt typiskt beteende för flashbackhögern.

Diskussion går helt enkelt inte till så. Lås tråden!
Citera
2011-05-12, 23:48
Bannlyst
När jag menar att ingen lyssnar på er så menar jag också att ni har inte lyckas avskaffa kapitalismen och fått en arbetarrörelse att ta över landet med våld, eller demokrati.
Citera
2011-05-12, 23:57
Medlem
Citat:
När jag menar att ingen lyssnar på er så menar jag också att ni har inte lyckas avskaffa kapitalismen och fått en arbetarrörelse att ta över landet med våld, eller demokrati.

Varför startade du inte tråden med att ta upp detta då, det är ju en seriös frågeställning till skillnad från din ursprungliga trådstart.

orsakaen är arbetarrörelsens byråkratisering som arbetarklassen ännu inte lyckats råda bot på.
ett annat svårt bakslag är stalinismen.
sedan är arbetarklassen som en klass i sig ung och ännu yngre som en klass för sig.
Citera
2011-05-13, 00:33
Medlem
BRTs avatar
Citat:
fått en arbetarrörelse att ta över landet med våld, eller demokrati.

Har ingen arbetarrörelse tagit över landet genom demokrati? Läs http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetarr%C3%B6relsen och återkom.
Citera
2011-05-13, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BRT
Har ingen arbetarrörelse tagit över landet genom demokrati? Läs http://sv.wikipedia.org/wiki/Arbetarr%C3%B6relsen och återkom.

Nej, vi har fortfarande demokrati för alla klasser och vi har rätt att äga privat.
Senast redigerad av heretic17 2011-05-13 kl. 15:50.
Citera
2011-05-13, 23:37
Medlem
yjm308s avatar
Skrev ett långt svar först men kom på att allt kan sammanfattas med två meningar:

Daglig borgerlig propaganda i media. Indoktrinering i grund och gymnasieskolan.
Citera
2011-05-14, 17:47
Medlem
Cracktusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
Skrev ett långt svar först men kom på att allt kan sammanfattas med två meningar:

Daglig borgerlig propaganda i media. Indoktrinering i grund och gymnasieskolan.
Snack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in