När jag nu försöker installera windows 7 64 bit så kommer jag till steg 2. Där så kommer det upp en error skylt och talar om för mig att det är något fel med koden: 0X80070017. Jag har ingen anning om vad jag ska göra. Om ni vet vad felet är så svara gärna.
Har du fler hdd´s inkopplade?
Hur många partitioner har du gjort hdd´n på?
Sitter cd-spelaren som nummer 1 under boot startup? (minns fan inte vad det heter )
Har du fler hdd´s inkopplade?
Hur många partitioner har du gjort hdd´n på?
Sitter cd-spelaren som nummer 1 under boot startup? (minns fan inte vad det heter )
Jag har gjort cd spelaren som nummer ett. Läste nyss att problemet kan vara att jag brände dvd i för hög hastighet. Ska testa att bränna i lägre.
sånt kan hända när man bygger ihop datorer. det är bättre att köpa hela datorer från vanliga elektronikbutiker som siba, det blir billigare i längden, eftersom de krånglar mindre, så det är något att tänka på nästa gång du köper en dator.
sånt kan hända när man bygger ihop datorer. det är bättre att köpa hela datorer från vanliga elektronikbutiker som siba, det blir billigare i längden, eftersom de krånglar mindre, så det är något att tänka på nästa gång du köper en dator.
Det är EXAKT lika stor chans att det inträffar på vilken dator som helst. Så länge man har flera hdder inkopplade samtidigt så finns alltid chansen att någon kanske har pillat i bios och råkat ändra boothdd. Men du får absolut köpa en färdig dator på siba om du så vill, men räkna med högre strömförbrukning pga riktiga jävla skitagg som sitter i. Räkna med vibrationer i chassit efter ett tag då det är riktiga skitchassit. Räkna med massa damm i datorn som gör att den låter mer då fläktarna måste snurra snabbare pga att det saknas dammfilter. etc etc etc.
Men herregud...
Du får en windowslicens inbakad i priset som ändå blir obrukbar när "tillverkaren" har tryckt in massor med egen skit som återställningssaker och hjälpprogram som dom vill få mindre kunniga människor att tro att dom behöver. Sedan blir man äcklad när de sätter ihop lite delar och trycker sin fula logga på alltihop och kallar det för något eget.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!