2011-05-12, 18:39
Medlem
Hello Flashback.

Sitter här på en maskin med vista som inte går att stänga av. När man trycker på stäng av rebootar den bara och sedan får man upp en ruta där det står att windows avslutades oväntat. Har googlat lite och vet att det är ett rätt vanligt problem (?)

Om mod tycker tråden är felplacerad får denne gärna flytta.

Så det vore väldigt trevligt med lite tips!

Tack på förhand.
Citera
2011-05-12, 18:46
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derkanten
Hello Flashback.

Sitter här på en maskin med vista som inte går att stänga av. När man trycker på stäng av rebootar den bara och sedan får man upp en ruta där det står att windows avslutades oväntat. Har googlat lite och vet att det är ett rätt vanligt problem (?)

Om mod tycker tråden är felplacerad får denne gärna flytta.

Så det vore väldigt trevligt med lite tips!

Tack på förhand.

Håll in stora knappen på datorn tills den stängs av...?
Citera
2011-05-12, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Håll in stora knappen på datorn tills den stängs av...?
Då stängs datorn av för att sedan startas om igen.

Kanske formulerade mig fel, datorn går att stänga av men problemet är att den sätts sedan på igen direkt. Alltså startar den bara om, oberoende på om jag trycker på powerknappen eller om jag klickar på "stäng av". Enda sättet att döda maskinen är att dra ut kontakten.
Citera
2011-05-12, 20:26
Bannlyst
du kan stänga av från cmd om du skriver shutdown /s. men jag vet inte om det gör nån skillnad. när man håller nere powerknappen i några sekunder så borde den stänga av.

får du nån blue screen of death? har du installerat alla windows uppdateringar? scanna med malwarebytes. testa scanna och fixa registry problem med ccleaner.
Citera
2011-05-12, 21:52
Medlem
Stänga av från cmd fungerar inte heller, den bara rebootar. Använder COMODO, har skannat igenom hela flertalet gånger. Datorn startar om sig själv ibland och då får jag BSOD.

Har också installerat alla uppdateringar via windows update samt kollat enhetshanteraren och där är det inget som behöver uppdateras.

Tack för svar
Citera
2011-05-13, 16:33
Bannlyst
det kan vara den där BSOD som är orsaken till att den inte kan stänga av. ta en bild med en kamera av den och se vad som står där. det kanske står vad som orsakar den.

testa dom här grejerna också: http://forums.techarena.in/vista-help/680948.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in