2011-05-12, 18:18
Medlem
Hejsan! Visste inte vart jag skulle lägga denna tråd.

Jag satt och tänkte på vilka mina intressen är och att jag inte har ett intresse jag riktigt brinner för. Har förut haft intressen som jag lagt ner mycket tid på men aldrig känt den där extra glöden som vissa känner.

Jag kan säga att jag känner mig lite avundsjuk på personer som faktiskt har det där intresset dem brinner för

Men nu till det jag vill diskutera, tror ni att alla människor kan ha/känna ett brinnande intresse för något om den verkligen hittar den saken. Det kan ju vara så att dem som inte har det brinnande intresset faktiskt inte hittat sin grej än?

Så vad tror ni? Själv vet jag inte alls...
Citera
2011-05-12, 18:21
Medlem
Denoms avatar
Tror att det där kan vara lite som kärlek. För vissa flyger det förbi oftare på några år en på en annan mans livstid. Vissa upplever det inte alls.
Citera
2011-05-12, 18:22
Medlem
Fan det där har jag också gått runt och grubblat på,jag har intressen men jag känner inte heller det där lilla extra som man kanske vill känna.. Jag vet faktiskt inte, kanske är det så att det finns inte nånting för alla som man verkligen kan brinna för
Citera
2011-05-12, 18:23
Medlem
swasis avatar
Alla kan brinna för något tror jag.. Men det vet jag väl inget om eftersom jag hittat något jag brinner för..
Citera
2011-05-12, 18:30
Medlem
Marsovs avatar
Jag gillar fan inget.

Inget band.
Ingen speciell musiksmak.
Ingen sport mer än någon annan sport.
Inget ''brinnande intresse'' för något.

Vad gör jag då? Pluggar och umgås.

Fan vad tråkig jag är, deprimerande.
Citera
2011-05-12, 20:46
Medlem
Efter lite eftertanke så tror jag man brinner för något om man är mycket bra från början när man testar det. Som att man är medfödd och tror sig känna att detta är vad jag är skapad att göra och på så viss ha lätt för att lära sig det. För personer som inte har det lätt från början kan nog känna mycket motgångar för att dem måste träna mer och på så sätt tappa lite motivation och vips så finns inte den där glöden där.

Men sen tror jag inte heller alla kommer få upptäcka det och tror inte det finns det där intresset för alla personer på denna jord
Senast redigerad av AaaBbbCccDdd 2011-05-12 kl. 20:48.
Citera
2011-05-13, 15:46
Medlem
Lys avatar
Att ha ett brinnande intresse kan vara möjligt att bara vissa har. Det vore ju bra om alla kunde ha det, för det är ju givande och meningsfullt, men alla kanske inte kan få ett brinnande intresse för något. Vi är ju olika, och en del känner inte lika starkt för saker som andra, eller fastnar för ett intresse så enkelt. Det går ju att leva ändå. Och man kan nog finna mening i tillvaron (trots att den ofta känns meningslös) även utan ett brinnande intresse. Jag har varit (och är) passionerat, ja brinnande intresserad av konst, och av att själv skapa konst. Det är min grej, mitt kall. Jag kan också få ett brinnande engagemang för frågor jag tycker är viktiga, även om det inte hamnar på samma nivå som intresset för konst. Jag är glad jag känner så för konst, men jag tror inte alla måste känna så, varken för konst eller annat. Lite trist kanske att inte få ett riktigt starkt intresse att "gå upp i" och som känns viktigare än det mesta här i livet, men som sagt, det är okej om man inte har det och inte hittar nåt heller. Står man ut med livet någotsånär så tror jag det är lugnt, även om man inte har ett brinnande intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in