2011-05-12, 18:18
Medlem
Hejsan! Visste inte vart jag skulle lgga denna trd.

Jag satt och tnkte p vilka mina intressen r och att jag inte har ett intresse jag riktigt brinner fr. Har frut haft intressen som jag lagt ner mycket tid p men aldrig knt den dr extra glden som vissa knner.

Jag kan sga att jag knner mig lite avundsjuk p personer som faktiskt har det dr intresset dem brinner fr

Men nu till det jag vill diskutera, tror ni att alla mnniskor kan ha/knna ett brinnande intresse fr ngot om den verkligen hittar den saken. Det kan ju vara s att dem som inte har det brinnande intresset faktiskt inte hittat sin grej n?

S vad tror ni? Sjlv vet jag inte alls...
Citera
2011-05-12, 18:21
Medlem
Denoms avatar
Tror att det dr kan vara lite som krlek. Fr vissa flyger det frbi oftare p ngra r en p en annan mans livstid. Vissa upplever det inte alls.
Citera
2011-05-12, 18:22
Medlem
Fan det dr har jag ocks gtt runt och grubblat p,jag har intressen men jag knner inte heller det dr lilla extra som man kanske vill knna.. Jag vet faktiskt inte, kanske r det s att det finns inte nnting fr alla som man verkligen kan brinna fr
Citera
2011-05-12, 18:23
Medlem
swasis avatar
Alla kan brinna fr ngot tror jag.. Men det vet jag vl inget om eftersom jag hittat ngot jag brinner fr..
Citera
2011-05-12, 18:30
Medlem
Marsovs avatar
Jag gillar fan inget.

Inget band.
Ingen speciell musiksmak.
Ingen sport mer n ngon annan sport.
Inget ''brinnande intresse'' fr ngot.

Vad gr jag d? Pluggar och umgs.

Fan vad trkig jag r, deprimerande.
Citera
2011-05-12, 20:46
Medlem
Efter lite eftertanke s tror jag man brinner fr ngot om man r mycket bra frn brjan nr man testar det. Som att man r medfdd och tror sig knna att detta r vad jag r skapad att gra och p s viss ha ltt fr att lra sig det. Fr personer som inte har det ltt frn brjan kan nog knna mycket motgngar fr att dem mste trna mer och p s stt tappa lite motivation och vips s finns inte den dr glden dr.

Men sen tror jag inte heller alla kommer f upptcka det och tror inte det finns det dr intresset fr alla personer p denna jord
Senast redigerad av AaaBbbCccDdd 2011-05-12 kl. 20:48.
Citera
2011-05-13, 15:46
Medlem
Lys avatar
Att ha ett brinnande intresse kan vara mjligt att bara vissa har. Det vore ju bra om alla kunde ha det, fr det r ju givande och meningsfullt, men alla kanske inte kan f ett brinnande intresse fr ngot. Vi r ju olika, och en del knner inte lika starkt fr saker som andra, eller fastnar fr ett intresse s enkelt. Det gr ju att leva nd. Och man kan nog finna mening i tillvaron (trots att den ofta knns meningsls) ven utan ett brinnande intresse. Jag har varit (och r) passionerat, ja brinnande intresserad av konst, och av att sjlv skapa konst. Det r min grej, mitt kall. Jag kan ocks f ett brinnande engagemang fr frgor jag tycker r viktiga, ven om det inte hamnar p samma niv som intresset fr konst. Jag r glad jag knner s fr konst, men jag tror inte alla mste knna s, varken fr konst eller annat. Lite trist kanske att inte f ett riktigt starkt intresse att "g upp i" och som knns viktigare n det mesta hr i livet, men som sagt, det r okej om man inte har det och inte hittar nt heller. Str man ut med livet ngotsnr s tror jag det r lugnt, ven om man inte har ett brinnande intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in