Citat:
Ursprungligen postat av atChock
Som jag skrev tidigare så borde du skaffa dig lite egna erfarenheter kring välfärdens positiva sidor. Jag önskar för din egen skull att du kommer i kontakt med fördelarna av ett fungerande välfärdssystem inom det snaraste. Att du eller någon i din familj blir svårt sjuk eller skadad och blir helt beroende av det välfärdssystem som du häcklar. Som sagt för din egen skull ...
Vad fint att du sitter på dina höga hästar och din djupa insikt om den svenska välfärden, vad får dig att tro att du har ensamrätt på information om hur det fungerar? Vad får dig att tro att du vet bättre än någon annan? Ytterst förmätet utav dig skulle jag vilja påstå, att anta att du på något vis vet bättre än andra, vi är fler som haft kontakt med det du kallar "fungerande välfärd", jag är ledsen att behöva regna på din parad, men svensk välfärd är långtifrån så fantastisk som du verkar vilja göra gällande. Det skulle du veta om du droppade sosseflosklerna och såg dig omkring i världen.
Om du på fullt allvar tror att maximalt skatteuttag är synonymt med "fungerande välfärd" så är du riktigt fel ute. Släpp den överlägsna attityden och kom in i matchen nu.