• 1
  • 2
2011-05-12, 18:16
Bannlyst
Bertil Villard, ordförande i AMF, rapporteras ligga i kontrovers med Skatteverket gällande skatteplanering som går stick i stäv med AMF:s värderingar. Vad har vi för historik kring tidigare ekonomisk brottslighet eller ekonomiska och finansiella oegentligheter att rapportera om den här muppen? Vad äger han för företag? Vad finns att säga om hans eventuella privatliv - familj, adress, bilar, semesterställen, älskarinnor, könssjukdomar, laster, etc??
Senast redigerad av atChock 2011-05-12 kl. 18:18.
Citera
2011-05-12, 18:21
Bannlyst
Bertil Villard, ordförande i AMF pension har via en serie transaktioner från olika egna bolag via Luxemburg slussat 23 miljoner kronor i vinster till Peru, betalat 4 % i peruansk kupongskatt för att därefter ta hem pengarna. Villard har elller har aldrig haft någon verksamhet i Peru utan har tjänat sina pengar i Sverige.

** Jag har en hög etisk ambitionsnivå, säger Bertil Villard.**
Citera
2011-05-12, 23:35
Medlem
Lagligt eller inte så är det uppenbart moraliskt felaktigt att uttnyttja ett gammalt skatteavtal med Peru.

Han kan göra detta men därefter kan han rimligen inte sitta kvar i AMF styrelse. Handlingar ger konsekvenser - det borde även han förstå.
Citera
2011-05-13, 10:58
Medlem
Bertil Rickard EFFE Villard. Jag bara älskar det där 3:e förnamnet ...
Citera
2011-05-13, 13:21
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Jag har svårt att förstå mig på sådana där människor. Har de inte missat själva idén med att vara rik? För mig skulle det innebära att jag slapp bry mig. Jag skulle inte behöva leta billigaste priset o.s.v. men en sådan där som Villard verkar ju lägga ner mycket stor tid, möda och kraft på att gnetande skatteplanera. Man ser det om, och om igen. Rika människor som snikar till sig förmåner m.m. De ska ha gratis middagar o.s.v.
Fuskar med svart städhjälp och håller på. Varför? Har de inte förstått att de är rika och faktiskt inte behöver bry sig, och att det är själva grejen med att vara rik? Vad är det för mening med att vara rik om man ändå ska hålla på och leva som om man vore på obestånd. Giriga tokjävlar! Ge pengarna till oss som vet att uppskatta dem, och får hjulen att snurra!
Citera
2011-05-13, 14:25
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Bertil Villard, ordförande i AMF pension har via en serie transaktioner från olika egna bolag via Luxemburg slussat 23 miljoner kronor i vinster till Peru, betalat 4 % i peruansk kupongskatt för att därefter ta hem pengarna. Villard har elller har aldrig haft någon verksamhet i Peru utan har tjänat sina pengar i Sverige.

** Jag har en hög etisk ambitionsnivå, säger Bertil Villard.**

Men jävligt låg skattemoral! Usch fyfan för dessa as till människor. Han var riktigt spydig i telefon mot tv4's reporter också. Hoppas han får sparken.
Citera
2011-05-13, 15:30
Medlem
xallos avatar
Jävla gnäll!
Varför skall karln skatta för mer än han behöver?

"Var i de etiska riktlinjerna det står att man inte får planera sin skatt i enlighet med lagarna utan att man måste betala högre skatt än lagen kräver? "

Det här är en gnällig sossetråd där man applicerar sina egna moraliska värderingar på andra människor, jag betalar inte en krona mer än jag behöver och tro mig, jag betalar ändå mer än gemene man.

Tvi!
Citera
2011-05-13, 15:38
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Har han gjort något olagligt?

NEJ.

LO-basen Wanja Lundby-Wedin kände dock som vanligt inte till någonting.
Citera
2011-05-13, 16:10
Medlem
MMXs avatar
Nan som vet hur Effe tjanade sina 23 perumiljoner?
Citera
2011-05-13, 18:47
Bannlyst
De flesta inläggen här är OT och behandlar moralaffären eller gör politik av saken. Tråden handlar istället om skvaller om BW. Jag behöver veta lite mer om hans privatliv för att göra ett "jobb" ...
Citera
2011-05-13, 19:16
Medlem
Fråga honom då.

Fråga, hade det upprört dig om han inte hade den position han hade?
Citera
2011-05-13, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saddam-Khaddaffi
Fråga, hade det upprört dig om han inte hade den position han hade?

Du frågar mej om jag blir upprörd? Jag är inte upprörd, det är du som är näsvis! - Citat från Jägarna
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in