Jag har jobbat ganska mycket inom vården men har ingen utbildning inom det och därför får jag bara vikariat/timtjänster. Går därför i tankarna om att omskola mig genom Komvux/yrkesvux till undersköterska. Väljer det istället för att söka sjuksköterskeutbildning för jag anser inte att det är värt att plugga ganska hårt i 3 år för att få en löneökning på ca. 3000kr i jämförelse med en undersköterska. Sambon läser till ssk och det ser för jävligt ut, jag är nog inte tillräckligt intresserad av att bli det för att klara av den utbildningen.
Har kollat på medlearn.se, och där står det att deras undersköterskeprogram är 1350poäng. Det är väl på gymnasienivå? Hur lång studietid motsvarar det, och jag måste väl kunna plöja igenom det snabbare om jag vill om jag pluggar på distans? Vill ju bli av med det så fort som möjligt. Undrar också om det finns något sista ansökningsdatum till utbildningar på komvux, eller om man kan börja när som helst i mån av plats.
Ska ringa komvux och ta reda på mer nästa vecka, men någon här kanske vet någonting.