2011-05-12, 16:53
Medlem
MultiBethesdas avatar
Tjena.

Jag startade nyss en video/flash av SKIDROW (ett piratkopierings gäng) då jag laddat ned ett spel.
När jag startade flashen ändrades min upplösning till 800 x 600 (det är fullt normalt för deras flash), men när jag stängde av flashen med esc (körde den i full screen) visade min skärm att den slog tillbaka till 1080p (1920 x 1080p), men bilden på skärmen är för stor, hela exlorer är utanför skärmen och får endast upp START menyn genom WINDOWS-knappen (det är så jag kom in på internet).
Varenda inställning på datorn, Windows inställningar och AMDs control centers inställningar är korrekta, precis som de var innan problemet uppstått. Och ja, min dator och skärm kan köra 1920 x 1080p, det är till och med rekommederat i Windows.

Tack på förhand, behöver verkligen hjälp med detta då jag inte har någon aning vad det är.

P.S Har startat om datorn, ingen förändring.

Mvh Multi
Citera
2011-05-12, 16:56
Medlem
bjornenws avatar
Gå in i AMDs Control Center och tryck på " My VGA Displays ". Tryck sedan på Image Adjustments och ställ in bilden så den blir rätt igen ( tryck på pilarna ).
Citera
2011-05-12, 16:59
Medlem
Pawlees avatar
testa Auto adjust knappen på skärmen? :P
Citera
2011-05-12, 17:03
Medlem
Kaustis avatar
Ta ur skärmen, starta om datorn, stäng av den igen och koppla i skärmen. Sen startar du upp den igen. Då ska datorn hämta om upplösningen.
Citera
2011-05-14, 00:22
Medlem
MultiBethesdas avatar
Inget av era svar fungerade tyvärr, tack ändå

Hur som helst löste det sig.

Även fast skärmen var inställd på bildläget -Underscan så prövade jag att gå om ett varm och välja Underscan igen. Då var det bara att gå in på CCC och ändra ¨scaling-options¨.

Dock är mitt grafikkort troligen trasigt.

1. Välj Underscan igen, även om du redan har gjort det på din skärms meny/inställningar/bildläge.
2. Högerklicka på ditt skrivbord och klicka på Cataclyst Control Center.
3. Leta reda på scaling-options och välj det som passar bäst.

Ingen garanti att det fungerar för just dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in