Citat:
Ursprungligen postat av robban00xx
De kollar ofta lönespecifikationer, din historik gällande lån, skulder osv, om du är fastanställd eller inte, din månadsintäkt (ej ev provision då den kan vara varierande), dina fasta utgifter du har idag och dessutom har de ett minimumbelopp du alltid måste ha kvar efter alla fasta utgifter (ca 7700kr).
Känner banken osäkerhet utöver detta så kan de självklart begära anställningsavtalet du har osv.
Å i värta fall får väl pappa/mamma gå i borgen för dig med de risker de sedan innebär :-)
Lycka till
Du skriver borgenärer men finns det fortfarande då? Trodde inte det!
Vad krävs för att vara borgenär då? Dom är tyvärr sjukpensionärer och har troligen dålig ekonomi men dom äger ju huset dom bor i. Kan dom vara borgenärer då?
Vad menar du med 7700 kr kvar efter fasta utgifter? Menar du för en person?
Det skulle vara till min nackdel om dom kollade lönespec bakåt för dom 3 senaste månaderna har jag jobbat lite och haft mycket a-kassa och det träknas väl inte som inkomst?
From nästa månad kommer jag att ha mycket jobb så jag hade hoppats på att dom skulle kolla min framtida ekonomi och inte vad jag tjänat nyligen!
Sen är vi två om bolånet och han har bra ekonomi sen många år! Kan det överväga eller?