2011-05-12, 13:30
Medlem
Boxis avatar
Jag är inte säker på om tråden ligger rätt.

Jag råkade handla på ellos.se för ett tag sen, jag fick reklam av dom och ringde och bad dom om att sluta skicka reklam till mig. Nästa gång jag fick reklam ringde jag igen och hon sa att det kunde ta lite tid för registreringen att gå igenom så det skulle ordna sig. Inte fan har det ordnat sig så tredje gången jag ringde var deras datorsystem nere och då kunde jag inte göra någonting. Det är nu över ett halvår sedan jag bad dom sluta skicka reklam men inte fan har dom gjort något. Jag hoppas att så många som möjligt googlar på detta och får upp tråden för dom förtjänar dålig PR när dom våldtar sina kunder såhär.
Citera
2011-05-12, 15:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boxi
Jag är inte säker på om tråden ligger rätt.

Jag råkade handla på ellos.se för ett tag sen, jag fick reklam av dom och ringde och bad dom om att sluta skicka reklam till mig. Nästa gång jag fick reklam ringde jag igen och hon sa att det kunde ta lite tid för registreringen att gå igenom så det skulle ordna sig. Inte fan har det ordnat sig så tredje gången jag ringde var deras datorsystem nere och då kunde jag inte göra någonting. Det är nu över ett halvår sedan jag bad dom sluta skicka reklam men inte fan har dom gjort något. Jag hoppas att så många som möjligt googlar på detta och får upp tråden för dom förtjänar dålig PR när dom våldtar sina kunder såhär.

Hade du eldat med vedpanna hade du inte haft något emot det. Jag har anmält mig till flera reklamutskick som går direkt till tändpapper. Helt slumpmässig reklam som jag aldrig tittar i över huvud taget. Alltid bra med papper att elda med.
Citera
2011-10-15, 18:17
Medlem
man kan alltid säga upp sitt ellos-medlemskap. då slipper man nog reklamen
Citera
2011-10-18, 20:30
Medlem
Loftys avatar
Jag försöker själv säga upp medlemskapet nu efter att ha fått Ellos reklam i ett år. Jag gjorde ett halvhjärtat försök att säga upp medlemskapet på deras sida för ett tag sedan och tröttnade snabbt att leta bland länkarna som fanns överallt utan en tydlig instruktion...

Ellos har en skum reklamtaktik. Hur tar man sig ur!
Citera
2011-10-18, 20:36
Medlem
Loftys avatar
Hittade lösningen: Skicka ditt fullständiga namn samt kundnummer till info@ellos.se med en uppmaning att säga upp medlemskapet. Får se om det fungerar, men Ellos hänvisade till detta på deras hemsida.
Citera
2011-10-19, 00:10
Medlem
Jag måste vara en fruktansvärd utgift för ellos,har aldrig varit med att få så mycket adresserad reklam hemskickat som jag får från dom. Kanske borde köpa något snart
Citera
2011-10-20, 09:15
Medlem
undrarbaras avatar
Känner igen problemet. Jag gjorde tabben att beställa en våg där en gång för jäääättelängesen och efter det förföljde problemet med Elloskataloger mig. Varje säsong och säkert flera ggr däremellan fick jag massa reklam jag inte vill ha. Jag gjorde allt jag kunde, ringde dem, skrev till dem, ringde igen, skrev igen. Men problemet upphörde inte.

Dels är det ju extremt störande att få hela postfacket proppat med en katalog man ej vill ha, jobbigt att behöva ta hand om skräpet.. men framförallt störde jag mig på att det är så fruktansvärt omiljövänligt av dem att göra så. Fullständig respektlöshet mot naturen. Resursslöseriet fick mig att vilja spy på företaget.

I slutändan lyckades jag dock hitta lösningen på hur man blir av med Ellos reklambroschyrer.

Det var genom den här gruppen på Facebook:
http://www.facebook.com/1medlem1trad
De länkar till en sida http://reklamfritt.se/medlem/signup

Jag skrev in mig där. Sedan dess har jag inte fått en enda katalog från Ellos. Underbart!!!
Aldrig mer Ellos igen i mitt liv!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in