2011-05-12, 09:02
Medlem
Behöver alla tips, små som stora! Vill gärna vara väl förberedd . Tex. ämnen som kommer upp i listening och/eller reading. Vore nice!!!
Citera
2011-05-12, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testaaaa
Behöver alla tips, små som stora! Vill gärna vara väl förberedd . Tex. ämnen som kommer upp i listening och/eller reading. Vore nice!!!
Du har gjort det nu antar jag? Gaaah, var det inte väldigt svårt (framför allt hörförståelsen)?
Citera
2011-05-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savetonight
Du har gjort det nu antar jag? Gaaah, var det inte väldigt svårt (framför allt hörförståelsen)?

jag gjorde det 2010, svårighetsgraden borde väl knappast ändrats drastiskt och jag tyckte inte de va spec svårt, allt hänger la på hur bra man är på engelska såklart
Citera
2011-05-12, 16:05
Medlem
Svårighetsgraden på lysningsövningen var bra mycket svårare än många av de tidigare vi övat på, det håller jag med om. Men med all rätt! En långsam röst på klar och riktigt engelska är ingen utmaning. Den senare reportaget om Kanadas diamantindustri var rätt kvickt och man fick ha öronen öppna om man skulle hänga med. Idag lyckades jag ypperligt vilket jag är glad över.
Citera
2011-05-12, 16:27
Medlem
Det enda som var svårt var Irländaren.
Citera
2011-05-12, 17:17
Medlem
Ghost-Divisions avatar
gjorde misstaget att jag satt och tänkte på ett svar och missade då allt de sa medan jag tänkte på frågan innan. där faila man väl mvg
Citera
2011-05-12, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
gjorde misstaget att jag satt och tänkte på ett svar och missade då allt de sa medan jag tänkte på frågan innan. där faila man väl mvg
Word. Hade min chans att uppnå MVG men med tanke på gorilla texten och hörövningen åkte det betyget där Satt i 10 år (..) och försökte komma på något svar, plötsligt slutar mannen snacka och jag hör: Now, check your answers. WTF. Stfu och snacka inte så snabbt!
Citera
2011-05-12, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iseeyou
Svårighetsgraden på lysningsövningen var bra mycket svårare än många av de tidigare vi övat på, det håller jag med om. Men med all rätt! En långsam röst på klar och riktigt engelska är ingen utmaning. Den senare reportaget om Kanadas diamantindustri var rätt kvickt och man fick ha öronen öppna om man skulle hänga med. Idag lyckades jag ypperligt vilket jag är glad över.
Ja, usch! Jag har alltid haft klockrena MVG:n i engelska, men efter det här vet jag inte alltså. Tror att jag får 10 på skriftliga och förhoppningsvis 10 på muntliga, då räcker det ju definitivt med 8 på delen som var idag. Risken finns dock för 7 och då blir det tajt, blir ett resultat på 8,5. Brukar det avrundas uppåt till 9 på hela provet? 10 på skriv och muntligt så är det antagligen lugnt iaf .
Citera
2011-05-12, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savetonight
Ja, usch! Jag har alltid haft klockrena MVG:n i engelska, men efter det här vet jag inte alltså. Tror att jag får 10 på skriftliga och förhoppningsvis 10 på muntliga, då räcker det ju definitivt med 8 på delen som var idag. Risken finns dock för 7 och då blir det tajt, blir ett resultat på 8,5. Brukar det avrundas uppåt till 9 på hela provet? 10 på skriv och muntligt så är det antagligen lugnt iaf .

Ofta baseras slutbetyg inte endast på ett nationellt prov, såvida man inte pratar prövning. Ligger du närmare ett MVG på övriga prov och kursmoment lär detta bli betyget. Personligen landar jag nog på en 9-10a i detta moment. Slarvfel har en tendens att alltid sänka mig.
Citera
2011-05-12, 21:51
Medlem
Youngboyss avatar
Irländaren där var ju ganska lätt, Kanadas diamant industri var jobbig, fatta inte mycket där.

Sen har vi Reading delen, den var sådär. Men man hoppas alltid på det bästa. Fick i alla fall klart Godkänt på att snacka engelska i alla fall.
Citera
2011-05-12, 22:17
Medlem
Jag tyckte gorilla delen var svårast! Där har jag säkert 4 rätt av 10 möjliga. No kidding.
Citera
2011-05-12, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iseeyou
Ofta baseras slutbetyg inte endast på ett nationellt prov, såvida man inte pratar prövning. Ligger du närmare ett MVG på övriga prov och kursmoment lär detta bli betyget. Personligen landar jag nog på en 9-10a i detta moment. Slarvfel har en tendens att alltid sänka mig.
Tyvärr gäller inte det om man har min lärare. Hon ger oss massvis med uppgifter under året, läxor, bokrecensioner och prov hela tiden, men trots det går hon bara på nationella i slutändán. Ångrar att jag lagt ner så mycket tid på engelskan. Men jag kan ju i alla fall hoppas att mina MVG:n på allt vi gjort kan hjälpa mig till ett MVG om jag får ett resultat i intervallet 8-9 totalt sett .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in