2015-08-02, 17:41
Medlem
Powens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktabu
Hur funkar det att ta en tablett vid behov? Måste man ta det varje dag?

Funkar bra att ta vid behov Effekten kommer ju direkt inget som tar veckor innan effekten uppnås.
Citera
2015-08-02, 18:13
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Funkar bra att ta vid behov Effekten kommer ju direkt inget som tar veckor innan effekten uppnås.

Oki!
Citera
2015-08-02, 20:28
Medlem
Psyktabus avatar
Tog en tablett för ett par timmar sen men kom på att jag vill ut och bärsa ikv..Är det lugnt eller? Vet att jag fått extrem ångest dagen efter av 5 st concerta och en redig fylla en gång men det kanske är lugnt med så små mängder? (30 mg)
Citera
2015-08-02, 22:02
Medlem
Powens avatar
Citat:
Tog en tablett för ett par timmar sen men kom på att jag vill ut och bärsa ikv..Är det lugnt eller? Vet att jag fått extrem ångest dagen efter av 5 st concerta och en redig fylla en gång men det kanske är lugnt med så små mängder? (30 mg)

Det är lugnt! Jag får bra och kontrollerade fyllor på elvanse.
Citera
2015-08-02, 23:32
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powen
Det är lugnt! Jag får bra och kontrollerade fyllor på elvanse.

Sitter på baren nu! As soft, lugnt och skönt
Citera
2015-08-04, 19:20
Medlem
Benso1990s avatar
Ngn som föredrar ritalin/concerta framför elvanse? Har testat alla preparat. Nackdelen med elvanse är att det tar långt tid innan den verkar på morgonen, vilket är en nackdel när man måste till jobbet. Har även problem när den går ut kroppen efter ca 9-10 h, förvandlas till ett gnälligt barn. Får inte påfyllnadsdos pga min psyk mottagnings regler. Funderar på att byta tillbaka till ritalin, snabbverkande.
Citera
2015-08-04, 19:30
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benso1990
Ngn som föredrar ritalin/concerta framför elvanse? Har testat alla preparat. Nackdelen med elvanse är att det tar långt tid innan den verkar på morgonen, vilket är en nackdel när man måste till jobbet. Har även problem när den går ut kroppen efter ca 9-10 h, förvandlas till ett gnälligt barn. Får inte påfyllnadsdos pga min psyk mottagnings regler. Funderar på att byta tillbaka till ritalin, snabbverkande.
Fungerar bäst på snabbverkande Medikinet (ritalin). Elvanse gjorde mig slö, trött och hjärtat slog konstigt.

Men håller på att testa Attentin (dexamfetamin) just nu faktiskt, den verkar inte ha samma bieffekter som Elvanse har för mig.
Citera
2015-08-04, 19:31
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edric
Fungerar bäst på snabbverkande Medikinet (ritalin). Elvanse gjorde mig slö, trött och hjärtat slog konstigt.

Men håller på att testa Attentin (dexamfetamin) just nu faktiskt, den verkar inte ha samma bieffekter som Elvanse har för mig.

Fick du hjärtklappning eller hade du normal men ojämn puls?
Citera
2015-08-04, 20:29
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Fick du hjärtklappning eller hade du normal men ojämn puls?
Lätt förhöjd puls, men extremt ojämn. På inandning kunde hjärtat slå så fort att pulsen hade legat på 140 per minut, men på utandningar så sjönk hjärtslagen till en takt på 40 per minut.
Varken jag eller min psykiater uppskattade den bieffekten.
Citera
2015-08-06, 21:46
Medlem
Benso1990s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edric

Fungerar attentin ? Tänker det vore schysst att få det som påfyllnadsdos så kanske det är värt att behålla elvanse.
Citera
2015-08-06, 22:55
Medlem
Edrics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benso1990
Fungerar attentin ? Tänker det vore schysst att få det som påfyllnadsdos så kanske det är värt att behålla elvanse.
Ligger bara på startdosen om 5 mg per dag ännu, men det fungerar klart mycket bättre än Elvanse någonsin gjorde för mig. Får koncentration, blir inte deprimerad och lägre puls än på metylfenidat.
Citera
2015-08-14, 23:09
Medlem
Citat:
Hur funkar det att ta en tablett vid behov? Måste man ta det varje dag?

Min läkare sa att jag skulle få FULL effekt (jämnare frisätting) efter 3 dagar. googla om detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in