• 1
  • 2
2011-05-12, 00:16
Medlem
druckigt totalt ca 2dl cocillana och kanske 3cl vitt mellanstarkt vin

SVETTAS SOM ETT DJUR och är jätteorolig. vad ska jag göra?
Citera
2011-05-12, 00:22
Medlem
MrKirs avatar
3cl vin är ingen fara att ta tillsammans med cocillana. Men 2dl däremot av cocillanan låter väldigt mycket! Varför tog du så mycket?
Citera
2011-05-12, 00:26
Medlem
Någon som vet hur mkt cocillana + alkohol är rimligt om en vuxen ska "festa" på det?
Kan man ta sömnpiller som propavan,atarax med det?
edit: Ts, du borde nog ringa 112, hur mår du nu?
Citera
2011-05-12, 00:26
Medlem
Dr.Spins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskij_
druckigt totalt ca 2dl cocillana och kanske 3cl vitt mellanstarkt vin
SVETTAS osv?
Du har antagligen fått ökad blodcirkulation vilket kan leda till att du svimmar och dör. Troligtvis blir det inte så farlig reaktion men din kropp processar morfin + alkohol vilket alltid leder till att kroppen går på högvarv. Ibland räcker vinet för en liknande reaktion.

Drick mycket vatten, försök att kolla din puls lite och känn efter så att den fortfarande är fyllig och gör det återkommande var femte minut om du inte orkar åka ambulans.

Den stora risken för dig är att alla blodkärl vidgas så mycket att det inte finns tillräckligt med blod för att ge en ordentlig cirkulation, det bästa du kan göra då är att ha benen i högläge så att dina vitala organ får det blod som finns tillgängligt.

Allt detta är baserat på militär grundsjukvård och kan vara lite trubbigt och det kan missa en del aspekter etc så har någon bättre info rätta mig gärna.
Citera
2011-05-12, 00:27
Medlem
stRs avatar
Du ska inte blanda morfin med alkohol i överhuvudtaget för det är stor risk att du får andningsdeppresioner och dör utan läkarvård.

Ring 112.
Citera
2011-05-12, 00:29
Medlem
Oj oj, verkar som att ts antingen har dött eller ringt 112.
Citera
2011-05-12, 00:48
Medlem
MrKirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uaex
Oj oj, verkar som att ts antingen har dött eller ringt 112.

Det är nog lugnt, men ts kommer vara bra seg imorgon efter det där intaget!
Citera
2011-05-12, 00:54
Medlem
Man kanske skulle utgå ifrån att ts har druckit 3 DL vin och inte CL.. hur förändras då situationen?
Jag drack idag öl och igår intog jag dryga 1dl cocillana. Hade effekt av cocillanan hela dagen och när jag hade druckit första ölen snurrade det till väldigt ordentligt i skallen.. (som jag skrivit i min egen tråd med samma namn).

Hursomhelst lär det ju vara bra mycket värre för ts om han druckit alkoholen nu och framförallt 2dl cocillana.. 112 bör nog ringas direkt av ts!
Citera
2011-05-12, 12:51
Bannlyst
Borde vara lugnt.. har själv upplevt det Ts upplever på lite alkohol och cocillana. Man kan känna sig febrig osv av den blandningen.

Har tagit uppemot 3-4 DL Cocillana + Benso så nog ska Ts överleva allt, men man vet ju aldrig!
Citera
2011-05-12, 16:51
Medlem
Hehsan allesammans! Jag lever, om knappt..

Det var 3Cl(extremt små smuttar) innan allting spårade ur.
Jag låg ned(för att undvika svimmning i badrummet, nära till att spy och dricka vatten).
Där låg jag i 1-2 hr innan jag kunde dricka vatten(svimmade när jah försökte)

Gick upp och lade mig, och legat här tills nu.
Kontinuerligt ställt klockan var 10e minut för att kolla så jag lever(oförändrat tillståns)
Nu har det börjat chilla ned sig. Har inte ötit på 12hr(kan ej gå ur sängen(knappt))

Tack så jättemycket för era svar!

Edit: anledningen var att jag inte pallade med att vara så hostig som jag var, kombinerat med dåligt mätglas -.-
Citera
2011-05-12, 20:18
Medlem
Shit måste ha varit en jävla resa det där :S Skönt att se att du är vid liv!
Krya på dig.
Citera
2011-05-13, 00:58
Medlem
MrKirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskij_
Hehsan allesammans! Jag lever, om knappt..

Det var 3Cl(extremt små smuttar) innan allting spårade ur.
Jag låg ned(för att undvika svimmning i badrummet, nära till att spy och dricka vatten).
Där låg jag i 1-2 hr innan jag kunde dricka vatten(svimmade när jah försökte)

Gick upp och lade mig, och legat här tills nu.
Kontinuerligt ställt klockan var 10e minut för att kolla så jag lever(oförändrat tillståns)
Nu har det börjat chilla ned sig. Har inte ötit på 12hr(kan ej gå ur sängen(knappt))

Tack så jättemycket för era svar!

Edit: anledningen var att jag inte pallade med att vara så hostig som jag var, kombinerat med dåligt mätglas -.-

Haha, måste vara ett redigt dåligt mätglas du har TS!!!
Skönt att du lever, krya på dig!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in