• 1
  • 2
2011-05-11, 23:04
Medlem
Sandkakas avatar
Kära Flashbackare!

Jag har träffat en gift man via en dejtingsite. Vi har bara träffats ett par gånger över lunch och ingenting har "egentligen" hänt. Ännu, ska jag tillägga.

Det var han som kontaktade mig på nätet. Jag brukar rata gifta män, men ha skrev att han var separerat så vi inledde ett mejlande som direkt blev nästan overkligt. Så vi bestämde oss ganska snart för att träffas. Innan vi sågs berättade han att han och hans fru fortfarande bodde ihop men att de levde separata liv och att han de höll på att separera. Han skrev också att han inte var intresserad av att ha något förhållande "vid sidan om".
Vid det här laget var jag så nyfiken på honom att jag kände att jag bara måste få träffa honom att jag gick med på att träffas trots att det var och är mot mina principer att träffa upptagna män.
Den lunchen blev över tre timmar lång. Ingen av oss ville avsluta eftersom det visade sig att vi hade ännu mer gemensamt än vi kunde drömma om innan träffats. Nästa gång vi träffades blev lunchen ännu längre...Det låter fånigt, men det känns för oss båda som om vi vore själsfränder.

Jag vet att om vi träffas mer så kommer jag att bli kär i honom. Kanske är jag det redan.
Han säger att han kommer att skiljas, men jag vet inte när eller ens om det kommer att ske. Jag vet inte om jag är hans språngbräda ut ur ett dött äktenskap eller om jag underlättar för honom att stanna hos sin fru. Men jag vet att jag kan inte leva som den andra kvinnan. Jag kan inte göra mig så illa att jag blir någons älskarinna. Upptagna män är förbjudet område.
Samtidigt vet jag att det är något väldigt speciellt som hänt mellan honom och mig. En del av mig vill vara kvar och hoppas på att det kan bli han och jag på riktigt och en del av mig vill springa så långt från honom som jag bara kan eftersom jag är så rädd för att bli sårad.

Ge mig kloka råd, kära Flashbackare.
Citera
2011-05-11, 23:06
Medlem
Gibbledygooks avatar
Såna saker är egentligen inget man ska diskutera med någon då du i regel kommer att få endast en typ av svar och det antar jag att du redan vet vad det är.Vissa vet vad dom vill ha och ger sig fan på att få det medans andra är endast åskådare.
Citera
2011-05-11, 23:12
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Vissa vet vad dom vill ha och ger sig fan på att få det medans andra är endast åskådare.
Och det betyder i det här fallet...
Citera
2011-05-11, 23:16
Medlem
Gibbledygooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Och det betyder i det här fallet...

Ja att du väljer att ge upp det eller inte.
När det gäller just gifta människor så vet jag inte många som skulle förespråka relationer med sådana..men å andra sidan finns det människor som har haft det och även hållt ihop sedan.
Citera
2011-05-11, 23:18
Medlem
Skräddarens avatar
Verkar han vara intresserad av dig? Säg bara åt honom att du inte har någon lust att vara ett andrahandsval, sen låter du honom höra av sig när han har bestämt sig. Han är säkert i behov av tid att komma över henne, om han nu inte redan har gjort det, det vet jag inte.
Citera
2011-05-11, 23:29
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gibbledygook
Ja att du väljer att ge upp det eller inte.
När det gäller just gifta människor så vet jag inte många som skulle förespråka relationer med sådana..men å andra sidan finns det människor som har haft det och även hållt ihop sedan.

Jag är definitivt inte åskådartypen utan jag brukar ge mig fan på att få de jag vill ha, även om jag naturligtvis inte alltid lyckas. Min envishet är lite läskig tycker jag själv.
Just som du skriver så kan man aldrig veta innan hur det kommer att sluta.
Citera
2011-05-11, 23:33
Medlem
killen30s avatar
Gift man som håller till på en dejtsida, vad letar han efter, hum
Sen att hoppa från ett förhållande till ett annat har nog aldrig varit bra för nån. Måste ha sin egentid innan nytt kan inledas. Gå inte in i denna lek, du kommer bara förlora
Senast redigerad av killen30 2011-05-11 kl. 23:36.
Citera
2011-05-11, 23:34
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skräddaren
Verkar han vara intresserad av dig? Säg bara åt honom att du inte har någon lust att vara ett andrahandsval, sen låter du honom höra av sig när han har bestämt sig. Han är säkert i behov av tid att komma över henne, om han nu inte redan har gjort det, det vet jag inte.

Ja, han verka definitivt vara intresserad av mig.
Jag har funderat på att göra precis det du skriver: att säga åt honom att höra av sig när han bestämt sig. Jag kan tänka mig att vänta ett tag, men inte för länge.
Fan, jag är bara så rädd för att mitt liv ska förvandlas till ett väntrum...
Citera
2011-05-12, 09:20
Medlem
Saken är enkel - ligg inte med honom förrän han brutit med sin fru.
Det sätter lite press på honom att komma till skott och du kommer få det du vill.
Citera
2011-05-12, 11:30
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Kära Flashbackare!

...Txt...

Samtidigt vet jag att det är något väldigt speciellt som hänt mellan honom och mig. En del av mig vill vara kvar och hoppas på att det kan bli han och jag på riktigt och en del av mig vill springa så långt från honom som jag bara kan eftersom jag är så rädd för att bli sårad.

Ge mig kloka råd, kära Flashbackare.

Enda sättet att ta reda på om du stabiliserar hans dåliga äktenskap med er relation ELLER om det är lika speciellt för båda är att

1) Sluta träffa honom, ring/maila sparsamt

2) Sätt en tidsgräns för hur länge du vill vänta t ex tre månader och kommunicera den.

Den som inte agerar på en speciell relation inom tre månader har inte tillräckligt intresse, fast det kommer att finnas massor av goda skäl till varför han inte kan agera, det finns det alltid. Sedan tror jag, att det bara är möjligt att direkt hoppa in i en ny relation om äktenskapet verkligen är dött.
Citera
2011-05-12, 13:44
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Enda sättet att ta reda på om du stabiliserar hans dåliga äktenskap med er relation ELLER om det är lika speciellt för båda är att

1) Sluta träffa honom, ring/maila sparsamt

2) Sätt en tidsgräns för hur länge du vill vänta t ex tre månader och kommunicera den.

Jag är själv inne på att göra just så. Det finns ju liksom inget annat jag kan göra eftersom det bara är mig själv jag kan bestämma över. Och jag kan inte vänta hur länge som helst på något så ovisst som detta.

Citat:
Den som inte agerar på en speciell relation inom tre månader har inte tillräckligt intresse, fast det kommer att finnas massor av goda skäl till varför han inte kan agera, det finns det alltid. Sedan tror jag, att det bara är möjligt att direkt hoppa in i en ny relation om äktenskapet verkligen är dött.
Tror att du har rätt. Som du säger finns det alltid massor av goda själv för en man att inte agera. Just den här mannen har ju haft gott om tid att tänka över sitt äktenskap, eftersom han tog steget ut på näten innan vi träffades. Hur länge han funnits där vet jag inte.
Om han inte agerar snart finns inte tillräckligt intresse från hans sida och då är det så.
Action speaks louder than words.
Citera
2011-05-12, 18:30
Medlem
Oj oj hur många har inte hört det där??
När han beviserligen flyttat ut så kan du träffa honom , för nu tror jag bara han kör en vals och frun sitter hemma och väntar.

Alltså lögn och förbannad dikt... hur vanligt som helst, snyfthistorier, sen kommer ursäkterna, "nej kan inte flytta än för barnen, hon mår inge bra, vi får inte huset sålt , min fd fru är sjuk just nu, bla bla bla bla bla".

Ännu en man som vill ha ett äventyr, hm kollar upp honom på ratsit??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in