2011-05-11, 21:13
Medlem
Me0ws avatar
Hej, jag sitter här och försöker fylla i en blankett om bostadsbidrag men jag är inte helt haj på det här, och jag är rädd för att skriva fel eftersom jag inte gärna vill bli återbetalningsskyldig.

Jag studerar just nu heltid och ska studera ett år till. Nästa år har jag tio veckors praktik. Nu behöver jag fylla i min beräknade inkomst från studiemedel under 2011 och 2012 och jag har ingen aning om vad jag ska fylla i.

Ska jag fylla i bara lånet? Eller tillsammans med bidraget? Någon som vet hur mycket det ligger på? Är det sant att praktik inte räknas som heltid och därför ger mindre?

Frågorna är många och svaren få, snälla hjälp mig.
Citera
2011-05-11, 21:17
Medlem
Tror att det är 80% av bidraget som räknas som inkomst och inget av låndelen. Jag vågar dock inte lova något, har aldrig sökt själv men haft kompisar som har gjort det.
Citera
2011-05-11, 21:34
Medlem
WhiskeyXrays avatar
Lokf har helt rätt.

http://www.forsakringskassan.se/priv...de/hjalp_hyran

[CITE]80 procent av studiebidraget räknas som inkomst. [/CITE]
Citera
2011-05-11, 22:23
Medlem
Me0ws avatar
Okej, tack. Och hur mycket studiebidrag blir det 2011 och 2012 (tre terminer varav 10 veckor praktik)? Kan man se det på CSN någonstans? Jag vet att jag kan se vad jag tidigare fått och nästa utbetalning, vilket täcker VT-11, men för HT-11 och VT-12 vet jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in