2011-05-11, 20:18
Medlem
Tjollepelles avatar
Nu är det så, har sökt men får bara fram skumma halv-tydliga svar och liknande.

Konkret:

Finns det något sätt att ta emot pengar (utom kontant i handen) utan att det kan spåras till mig? Avsändaren kvittar, men kan JAG ta emot pengar utan att riskera något? I sådant fall, hur?

Mvh Tjp

edit: funkar säkerhets-fråge-grejen på WU? eller behöver mottagaren leg?
Senast redigerad av Tjollepelle 2011-05-11 kl. 20:21.
Citera
2011-05-11, 20:21
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Nu är det så, har sökt men får bara fram skumma halv-tydliga svar och liknande.

Konkret:

Finns det något sätt att ta emot pengar (utom kontant i handen) utan att det kan spåras till mig? Avsändaren kvittar, men kan JAG ta emot pengar utan att riskera något? I sådant fall, hur?

Mvh Tjp

edit: funkar säkerhets-fråge-grejen på WU? eller behöver mottagaren leg?
Mer information.

Menar du elektroniskt? I Person? Med post?
Citera
2011-05-11, 20:24
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justmejustme
Mer information.

Menar du elektroniskt? I Person? Med post?
Vilket sätt som. Hur kan du skicka Xkr till mig, du kan visa leg det spelar ingen roll, men så att JAG (mottagaren) slipper visa vid uthämning/uttag/whatevs. Eller, så att jag inte kan spåras, exempelvis via post till min adress.
Citera
2011-05-11, 20:35
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Vilket sätt som. Hur kan du skicka Xkr till mig, du kan visa leg det spelar ingen roll, men så att JAG (mottagaren) slipper visa vid uthämning/uttag/whatevs. Eller, så att jag inte kan spåras, exempelvis via post till min adress.

Det är nog cash som gäller, allt annat går att spåra.
Citera
2011-05-11, 20:39
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Det finns ingenting, ALLT kan kopplas till dig, även om någon ger dig kontanter så vet personen som gav dig kontanterna att han gav dig kontanterna. Utan att veta vilket syfte du behöver ta emot pengar kan jag inte ge mer information. PM:a om du inte vill skriva här.
Citera
2011-05-11, 20:44
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justmejustme
Det finns ingenting, ALLT kan kopplas till dig, även om någon ger dig kontanter så vet personen som gav dig kontanterna att han gav dig kontanterna. Utan att veta vilket syfte du behöver ta emot pengar kan jag inte ge mer information. PM:a om du inte vill skriva här.
Okej, personen som skickar pengarna får veta. Det ska inte finnas något "paper trail". Länsman ska inte kunna spåra transaktionen till mig.
Citera
2011-05-11, 20:53
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Okej, personen som skickar pengarna får veta. Det ska inte finnas något "paper trail". Länsman ska inte kunna spåra transaktionen till mig.
Pengar i post.

(Ett brev 'spåras' inte. Om du litar på personen som skickar pengarna så är det lika säkert som att ge kontanter i hand)
Citera
2011-05-11, 21:08
Medlem
Bookes avatar
Fake paypal. Fast då kan du ju spåras om du flyttar pengarna eller köper något

Post verkar vara det bästa. Till en postbox typ?
Citera
2011-05-12, 06:25
Medlem
Germanofils avatar
Finns ju diverse e-valutor där du kan vara anonym och ta ut pengarna till konto eller postbox utomlands. Finns trådar om det i något av drogforumen har jag för mig (ang. att jobba som postkran).
Citera
2011-05-12, 13:52
Medlem
justmejustmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Finns ju diverse e-valutor där du kan vara anonym och ta ut pengarna till konto eller postbox utomlands. Finns trådar om det i något av drogforumen har jag för mig (ang. att jobba som postkran).
e-valutor kan spåras. Dom måste samarbeta med polisen om dom får en "Warrant"... men om du ska skicka 200:- per månad så är det nog inga problem. Om du ska driva något slags drog-imperium som omsätter miljoner per år, så blir det problem.
Citera
2011-05-12, 13:58
Medlem
Bank- eller postväxel, massa pengar på ett litet papper. Inga namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in