2011-05-12, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnfowles
även startat om modemet? , kollat felsäkert läge? kollat eventuella driftstörningar hos din operatör? testat med annan burk?

Har testat startat om modemet. När du säger felsäkert läge, menar du med min dator eller finns det något felsäkert läge till routern eller modemet? Driftstörningar hos operatören kan det ju faktiskt vara, det har faktiskt hänt en gång tidigare, ska kolla upp det. Har inte testat men en annan burk ännu, ska genast testa.

Det är ingen annan med Telia som har upplevt detta?
Citera
2011-05-13, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gottefar
Har testat startat om modemet. När du säger felsäkert läge, menar du med min dator eller finns det något felsäkert läge till routern eller modemet? Driftstörningar hos operatören kan det ju faktiskt vara, det har faktiskt hänt en gång tidigare, ska kolla upp det. Har inte testat men en annan burk ännu, ska genast testa.

kör du windows startar du om datorn, så fort loggan för moderkortet kommer upp, trycker du F8 upprepade gånger, då får du upp en lista, välj starfa felsäkert läge med nätverk
får du då bättre värden på bredbandskollen så sitter knaset i datorn
Senast redigerad av johnfowles 2011-05-13 kl. 01:04.
Citera
2011-05-13, 06:36
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Här är din lösning http://www.telia.se/privat/bredband/teliasmart/

"I stället för att köpa både router och modem hyr du en gateway, Telia Smart, för en billig peng. Du får ett säkert, lättskött och trådlöst nätverk och slipper t ex oroa dig om åskan slår ner. Du får en ny gateway. Behöver inställningarna göras om hjälper vi dig."
Personligen hade jag aldrig någonsin hyrt en sådan där, men jag tror nog att det skulle vara bra för TS.
Citera
2011-05-13, 06:46
Medlem
Pappersvargens avatar
Det finns en annan tråd, med en annan Teliakund, som har exakt samma problem.
Tråden finnes på adressen https://www.flashback.org/t1541727 och där var lösningen att plocka bort routern.

Jag måste få fråga hur du tänker när du skriver att ”Routern är ny så det är nog inte den” och postar på Flashback i stället för att testa att plocka bort den. Ta bort routerhelvetet, kör in dator direkt på och testa hastigheten igen. Då har du eliminerat 2 felkällor. Den första är själva routern och den andra är att det skulle vara något med det trådlösa (vet inte om du kör trådlöst i och för sig).
Citera
2011-05-13, 09:40
Medlem
DickInTheBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gottefar

1. Plocka bort router och kör kabel direkt till modemet.

Kvarstår problem, testa annat modem om du har, annars ring Telia.
Citera
2011-05-13, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Personligen hade jag aldrig någonsin hyrt en sådan där, men jag tror nog att det skulle vara bra för TS.

Ja, den är ju skitbra för de som vill ha router men inte är tillräckligt kunniga för att få det att fungera.
Citera
2011-05-13, 21:36
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
Ja, den är ju skitbra för de som vill ha router men inte är tillräckligt kunniga för att få det att fungera.
Jo precis. Har man inte så höga krav kan man gott köra på den routerlösning som ISP kan erbjuda. Och eftersom TS postar här innan han har provat elementär felsökning så tar jag för givet att han inte behöver en 2000-kronors router.
Citera
2011-05-13, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnfowles
kör du windows startar du om datorn, så fort loggan för moderkortet kommer upp, trycker du F8 upprepade gånger, då får du upp en lista, välj starfa felsäkert läge med nätverk
får du då bättre värden på bredbandskollen så sitter knaset i datorn

Ville bara meddela att det helt mystiskt ännu en gång försvann. Allt är normalt nu och får in 7.5 mbit/sek nu. Varför dessa skiftningar? Någonting med operatören tror du?
Citera
2011-05-14, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FinskBastu
Samma grej har hänt för mig flera gånger, har heller ingen aning vad the problem kan vara.

Kan bero på att ditt skitlag blivit utslängt från Internet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in