2011-05-11, 11:14
Medlem
osiss avatar
Hej.
Jag gick på en riktigt sur klocka härom dagen. Jag satt på ett bra innehav i Diamyd Medical B när den rasade kraftigt. I skrivande stund har jag en avkastning på -88% i den aktien. Frågan är nu om jag ska sälja den eller behålla den?
Summan som jag har kvar är väl ganska obetydlig, så för den delen så behöver jag inte sälja. Det är liksom inte mycket att rädda. Samtidigt ser det fortsatt mörkt ut och jag väntar mig ingen större uppgång inom den närmsta tiden.
Hur resonerar ni? Sälja nu eller behålla den i X antal år och hoppas på att jag får tillbaka en del av pengarna? Vore intressant att höra hur ni tänker.
Citera
2011-05-11, 11:27
Medlem
lcdtvs avatar
-88%
Billigare aktier
Köp mer
Vänta
Sälj

Är det bara jag som resonerar så när det gäller fallande aktier? Det kan vara så att bolaget har crashat totalt? Jag vet inte, men är det ett hyffsat stabilt bolag som har kämpat sig ur skiten förut så skulle jag sattsa..

Diamyd Medical fokuserar på utveckling av läkemedel för behandling av diabetes och dess komplikationer. Bolagets längst komna projekt är ett diabetesvaccin mot typ 1-diabetes som genomgår slutliga kliniska prövningar. Visionen är att i framtiden kunna förebygga och bota den autoimmuna formen av diabetes.

- Klarar de det dära så sitter du sten säkert. Men riskfyllt
Senast redigerad av lcdtv 2011-05-11 kl. 11:30.
Citera
2011-05-11, 11:33
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lcdtv
-88%
Billigare aktier
Köp mer
Vänta
Sälj

Är det bara jag som resonerar så när det gäller fallande aktier? Det kan vara så att bolaget har crashat totalt? Jag vet inte, men är det ett hyffsat stabilt bolag som har kämpat sig ur skiten förut så skulle jag sattsa..

Diamyd Medical fokuserar på utveckling av läkemedel för behandling av diabetes och dess komplikationer. Bolagets längst komna projekt är ett diabetesvaccin mot typ 1-diabetes som genomgår slutliga kliniska prövningar. Visionen är att i framtiden kunna förebygga och bota den autoimmuna formen av diabetes.

- Klarar de det dära så sitter du sten säkert. Men riskfyllt

Dom har ju precis misslyckats med det, därav -88 %...
Citera
2011-05-11, 11:40
Medlem
osiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi

Precis! Det sket sig. :P
Jag har förresten bestämt mig för att inte satsa mer på läkemedel. Så att köpa är inget alternativ. Har haft liiite otur med mina läkemedelsaktier.
Citera
2011-05-11, 11:43
Medlem
lcdtvs avatar
Citat:

Jag skrev att bolaget kanske är totalt crashat, men någon kanske går in och räddar dem.. Istället för att dumförklara mig så läs vad jag skrev, det har hänt förut att bolag faller samman och blir uppköppta och kämpar sig upp igen.. Därav risken att köpa mer, om jag vore TS så skulle jag kolla runt vilka som äger flest aktier och vilka bolag som kan tänkas köpa upp det, bolagets historia m,m,m,m,m.. Efter allt det dära så kanske man vågar köpa mer, eller sälja och ta ut det lilla man får tillbaks..
Citera
2011-05-11, 11:47
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Jag skrev att bolaget kanske är totalt crashat, men någon kanske går in och räddar dem.. Istället för att dumförklara mig så läs vad jag skrev, det har hänt förut att bolag faller samman och blir uppköppta och kämpar sig upp igen.. Därav risken att köpa mer, om jag vore TS så skulle jag kolla runt vilka som äger flest aktier och vilka bolag som kan tänkas köpa upp det, bolagets historia m,m,m,m,m.. Efter allt det dära så kanske man vågar köpa mer, eller sälja och ta ut det lilla man får tillbaks..

"- Klarar de det dära så sitter du sten säkert."

Jag läste vad du skrev.

Resultatet av fas 3-testet ändras heller inte av ett uppköp.
Citera
2011-05-11, 11:51
Medlem
osiss avatar
Citat:

Vi har väl inte idiotförklarat dig? Kändes bara som att du inte visste anledningen till raset.
Men om jag tolkar dig rätt så hade du suttit kvar och inväntat en ev. uppköpare?
Citera
2011-05-11, 11:56
Medlem
lcdtvs avatar
Citat:
"- Klarar de det dära så sitter du sten säkert."

Jag läste vad du skrev.

Resultatet av fas 3-testet ändras heller inte av ett uppköp.

Du läser och antar, läs och förstå.

"Klarar de det dära så sitter du sten säkert."

Skrivet efter allt annat, klarar de att kämpa sig ur skiten samt leverera den nya medicinen.

Varför så arrogant?
Citera
2011-05-11, 11:59
Medlem
lcdtvs avatar
Efterallt så menar jag att, bara för ett bolag ligger på -88% så betyder det inte att det vänder.
Citera
2011-05-11, 12:02
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Du läser och antar, läs och förstå.

"Klarar de det dära så sitter du sten säkert."

Skrivet efter allt annat, klarar de att kämpa sig ur skiten samt leverera den nya medicinen.

Varför så arrogant?

Du verkar inte förstå. Dom kan inte leverera medicinen varken nu eller i framtiden eftersom fas 3 testet visat den vara utan nämnvärd verkning. Därav kursraset.
Citera
2011-05-11, 12:02
Medlem
annanmedlems avatar
Jag har ju inte följt studierna men om det visade sig att det inte alls fungerar så blir det ju svårt att kämpa på med just det. Fast kanske finns indikationer på motsatsen med? Inte insatt, kommer inte bli heller.
Citera
2011-05-11, 12:09
Medlem
lcdtvs avatar
Citat:
Du verkar inte förstå. Dom kan inte leverera medicinen varken nu eller i framtiden eftersom fas 3 testet visat den vara utan nämnvärd verkning. Därav kursraset.

Då förstår jag. Ts lär inte ha vetat det heller.

/ Om du visste detta ifrån början, varför skrev du inte det som ett första inlägg eller som ett svar på mitt första inlägg?.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in