Hehehe, härom veckan kom min inneboende (kvinna det) ut och var helt röd på läppen. Givetvis frågade jag vad som hade hänt och då hade hon vaxat sig där...
Det låter i den här tråden som att det är helt normalt att kvinnor har mustasch? Att det är något som kvinnor gör regelbundet - ta bort mustaschen - men som vissa kvinnor glömmer bort?
Jag själv har konstigt nog (?) inte mustasch, trots att jag i övrigt är den håriga typen .. Jag är dock extremt vaksam på skumma hårstrån i ansiktet (har typ tre ställen längs käklinjen där det ibland växer ut ett lite hårdare hårstrå, som jag alltid rycker bort med pincett så fort jag kan känna det).
Min förklaring är alltså att de inte vet om att de har mustasch, eftersom det helt enkelt inte är något som de flesta kvinnor har! Därför snackas det aldrig om det i omklädningsrummen, det står inga tips i tjejtidningarna om bästa sätt att ta bort den, och så vidare.
De flesta kvinnor har mustasch enligt typerna här, t.o.m barn har fjun där. Eller ja, egentligen är väl alla håriga apor eftersom alla har hårfjun över exakt hela kroppen, förutom handflatan och fotsulan (nu pratar jag naturligt, uppenbarligen).
Senast redigerad av Fojos 2011-05-11 kl. 09:49.
En av få anledningar att hata våren/sommaren. När solen ligger på och lyser genom fönstrena på bussen så ser man en finfin tjej som bara blir snyggare i solen.
Tills man ser den.
Mustaschen.
Den nästan blänker i solskenet. Fyfan.
Haha, hände senast igår för mig! Fyfan brudar, vaxa eller plocka bort skiten..
Herregud. Det är sjukt av vissa här kan bry sig så mycket om detta. Okej, om man möter en gammal tant 50+ som har långa/mörka hårstrån i ansiktet så tycker jag det är sjukt vidrigt. Men unge tjejer som har korta ljusa hårstrån på överläppen är fan ingen big deal
Herregud. Det är sjukt av vissa här kan bry sig så mycket om detta. Okej, om man möter en gammal tant 50+ som har långa/mörka hårstrån i ansiktet så tycker jag det är sjukt vidrigt. Men unge tjejer som har korta ljusa hårstrån på överläppen är fan ingen big deal
Men hur läckert är det när man lägger satsen i ansiktet på flickan och man ser hur slickad mustaschen blir..?
Senast redigerad av zehaddict 2011-05-11 kl. 10:20.
Jag funderar också på det!
I vissa fall är den så tydlig att det omöjligt kan gå och missa så de måste väl vara medvetna om det?
Jag har aldrig vågat säga till/fråga en tjej med mustasch, kan man göra det utan att de tar illa upp tro?
Jag funderar också på det!
I vissa fall är den så tydlig att det omöjligt kan gå och missa så de måste väl vara medvetna om det?
Jag har aldrig vågat säga till/fråga en tjej med mustasch, kan man göra det utan att de tar illa upp tro?
Lägger du till ett "..men det är helt naturligt, ingen fara!" lite snyggt sådär så ska det nog inte vara någon fara.
Ska fråga första bästa flicka jag ser med fjun på läppen.
OMG vilken tråd! Jag trodde faktiskt inte att killar la märke till sånt. Som tur var så är jag rätt skonad från ansiktsbehåring och även hår ner mot kroppen, har dock några små fjun över läppen som jag brukar ansa bort med sax. Jag skulle kunna tänka mig att vaxa men har hört så många som säger att porerna öppnas och att hårstråna upplevs grövre, så jag vågar inte. Någon tjej som testat att vaxa?
OMG vilken tråd! Jag trodde faktiskt inte att killar la märke till sånt. Som tur var så är jag rätt skonad från ansiktsbehåring och även hår ner mot kroppen, har dock några små fjun över läppen som jag brukar ansa bort med sax. Jag skulle kunna tänka mig att vaxa men har hört så många som säger att porerna öppnas och att hårstråna upplevs grövre, så jag vågar inte. Någon tjej som testat att vaxa?
Ansa bort med _sax_? Krävs inte rätt långa hårstrån för att man ska komma åt med sax?