2004-10-07, 22:37
Medlem
hundens avatar
Hej.

Har skaffat några Valium Blåa märkta "Roche 10".
Efter hur lång tid då man svalt en Valium känner man av den??Säg 2*10mg Vet att med stesolid kommer lugnet etc efter typ 20min ...
Tycker iofs 10mg är alldeles för lite..känner knappt av någonting.
Vid 20mg börjar man bli lugn...hur mkt måste ni ta för att det skall "kännas"?
Självklart är detta individuellt men på ett ungefär
Citera
2004-10-07, 23:00
Medlem
getttosmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunden
Hej.

Efter hur lång tid då man svalt en Valium känner man av den??Säg 2*10mg Vet att med stesolid kommer lugnet etc efter typ 20min ...

Det beror på omständigheterna... har du gått på amfetamin i 2 veckor räcker det med 5mg för att du ska somna. Är du nykter så kanske du kan börja med 30 mg om du vill bli lugn och öka dosen eftersom när du känner vilken effekt du får på dem första 3. Hur lång tid det tar beror på om du tuggar röker eller sväljer men från nån minut till en halvtimme.
Man kan utan problem knapra 100mg på en kväll.

//Smurf
Citera
2004-10-07, 23:39
Medlem
jag_ger_upps avatar
Helt off topic men tänkte svara på din signatur getttosmurf:
"Vad gör man när det sitter knarkare utanför ens port och injicerar narkotika?"

Man frågar givetvis om man får vara med och leka hehehe
Citera
2004-10-08, 00:18
Medlem
getttosmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jag_ger_upp
Helt off topic men tänkte svara på din signatur getttosmurf:
"Vad gör man när det sitter knarkare utanför ens port och injicerar narkotika?"

Man frågar givetvis om man får vara med och leka hehehe

Citatet är taget från en pdf fil på polisens hemsida där dem skrivit ihop svar på några vanliga frågor typ... och är menat som ett hån mot polisens skumma propaganda.
Citera
2004-10-08, 07:16
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getttosmurf
Det beror på omständigheterna... har du gått på amfetamin i 2 veckor räcker det med 5mg för att du ska somna. Är du nykter så kanske du kan börja med 30 mg om du vill bli lugn och öka dosen eftersom när du känner vilken effekt du får på dem första 3. Hur lång tid det tar beror på om du tuggar röker eller sväljer men från nån minut till en halvtimme.
Man kan utan problem knapra 100mg på en kväll.

//Smurf

Ok..saknar just den där "lugna känslan" som man får om man tar 20/30mg oxascand, vilket inte verkar uppkomma på 20mg valium...varför??
Citera
2004-10-08, 14:07
Medlem
Andans avatar
Citat:
Hej.

Valium =Stesolid = Diazepam så lugnet kommer efter samma tid som efter stesolid ca 15-20 min. Sen beror det ju på hur pass van du är vid diazepam. Jag själv gillar väl att börja med 30-40 mg sen fler vid behov. Beroende på vad man ska göra osv.
Citera
2004-10-09, 12:34
Medlem
andreas ns avatar
Citat:
Ok..saknar just den där "lugna känslan" som man får om man tar 20/30mg oxascand, vilket inte verkar uppkomma på 20mg valium...varför??
Oxascand ger ett annat rus och är mer beroendeframkallande. Det är svårt att jämföra bieffekterna. Själv brukar jag ligga på 5-30mg stesolid per dag men det är enbart mot ångesten, ruset av diazepam tycker jag inte är nån hit. Så ligger jag också på 40-160mg theralen om dagen och diazepam och theralen förstärker varandra. Det har hänt att jag fått stilnoct, stesolid, theralen och imovane tillsammans bara för att de ska förstärka effekten på varandra.
Citera
2004-10-09, 17:34
Medlem
hundens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andreas n
Oxascand ger ett annat rus och är mer beroendeframkallande. Det är svårt att jämföra bieffekterna. Själv brukar jag ligga på 5-30mg stesolid per dag men det är enbart mot ångesten, ruset av diazepam tycker jag inte är nån hit. Så ligger jag också på 40-160mg theralen om dagen och diazepam och theralen förstärker varandra. Det har hänt att jag fått stilnoct, stesolid, theralen och imovane tillsammans bara för att de ska förstärka effekten på varandra.

Instämmer här faktiskt..ruset man får av oxascand är mer "skönt" om man får uttrycka det så...med diazepam (valium) så blir man lite lugnare inombords men jag känner att jag glömmer mycket av det som hänt under ruset dagen efter..lite läskigt...oxascand får jag ju uttskrivet av läkare och det hjälper faktiskt mot ångesten och oron..fast aldrig under 15mg.
Citera
2004-10-09, 19:18
Medlem
Andans avatar
Citat:

För att dina valium är utländska kanske? Och inte bra förvarade som på stesolid på svenska apotek. Jag känner mer av 20 mg diazepam än 30mg Oxazepam.
Citera
2004-10-11, 02:50
Medlem
chemical hypes avatar
jag har dels fått 5 mg stesolid utskrivet av min psykitriker (märkta dumex) och sedan har jag indiska vita roche valium 10 mg som jag köpt på internet och jag tycker att valiumen är effektivare/slår bättre än den svenska stesoliden (vet inte om det är riktiga stesolid eller generiska dom gett mig), (får dom i påse direkt av psykitrikern mot panikångest attacker).

Diazepam slår efter 15-20 minuter.
Citera
2004-10-11, 13:17
Medlem
Andans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemical hype
jag har dels fått 5 mg stesolid utskrivet av min psykitriker (märkta dumex) och sedan har jag indiska vita roche valium 10 mg som jag köpt på internet och jag tycker att valiumen är effektivare/slår bättre än den svenska stesoliden (vet inte om det är riktiga stesolid eller generiska dom gett mig), (får dom i påse direkt av psykitrikern mot panikångest attacker).

Diazepam slår efter 15-20 minuter.

Om dina 10mg Valium slår bättre än dina 5 mg stess så beror det på att dina valium är på 10 mg :P Nä skämt o sidor Diazepam är diazepam, sen hur det förvarats o tillverkats o datum osv spelar en stor roll. Sen så finns det bara stesolid alltså inga generiska i sverige och det är Alpharma som tillverkar dom.Dom är märkta Dumex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in