• 2
  • 3
2011-05-11, 14:39
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Jag vet inte vad du har för bank men många har ju Swedbank så ...

Där kan du slå av kontoutdragen som de tar en tjuga för.

Visakortet kostar väl en bit över 200, typ 240 kr kanske, men de har ett Visa2 som de inte marknadsför som bara kostar 50 kr.

Man kan bara göra om det är 5 eller 12 uttag med det per år utan att betala för uttagen men jag skulle ändå rekommendera det. Själv gör jag aldrig uttag skulle jag säga, skulle jag behöva kontanter kan jag ju ändå bara be att få på säg 200 kr över beloppet när jag handlar mat eller liknande. Men det är ju upp till dig vad du väljer där, men kan vara bra att veta om att det finns.

Affärer skall inte få dra pengar men en del vill ju gärna göra det eftersom de själva får betala avgifter för att ta emot kort. En del tillåter ju inte köp under ett visst belopp men så skall de inte heller få göra. Själv tycker jag att det är förstårligt att de inte vill att någon köper en klubba för 1 kr på ett kort om de får betala 68 öre i avgift för köpet .. Så jag förstår dem. Snackar vi typ krogen däremot så har jag mindre förståelse .. Redan svindyrt ju. Sedan informerar de kanske inte om stölden.
vad menar du? kostar det 20 kr att ta bort funktionen kontoutdrag på kortet eller?
men jag vill kunna göra kontotdrag. men om man har internetbanken så kan man väll se hur mycket som finns på kontot när man loggar in?
står att det är gratis att skaffa internetbanken men sen står det: internetbetalning 155 kr/år. vad menar dem med internetbetalning? att betala sina räkningar på nätet eller handla grejer på nätet?
är det visa 2 som har 5 eller 12 fria uttag per år eller?
vad är skillnaden mellan visa och visa 2 då i övrigt?
Citera
2011-05-11, 16:06
Medlem
Sheriffen i Ryds avatar
Duger det inte med paypal, eller ska du promt ha ett fysiskt kort?
Citera
2011-05-11, 16:46
Medlem
Orkar inte läsa hela tråden, men GE-Moneybanks mastercard är gratis och har inga växlingsavgifter så det lämpar sig bra om du ska handla från utländska affärer.
Nu vet jag inte hur GE gör, men banker brukar annars kräva en årsinkomst på 150k eller att man har en del tillgångar på deras bank.
Citera
2011-05-11, 21:25
Medlem
van.hoogstratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune
Orkar inte läsa hela tråden, men GE-Moneybanks mastercard är gratis och har inga växlingsavgifter så det lämpar sig bra om du ska handla från utländska affärer.
Nu vet jag inte hur GE gör, men banker brukar annars kräva en årsinkomst på 150k eller att man har en del tillgångar på deras bank.

GE Money Banks kort utan kredit är mycket bra.
Gratis, 0,5% ränta kontot samt ingen växlingsavgift.
12 fria bankomatuttag per år, antalet betalningar med kortet du gör är helt fritt.
Citera
2011-05-12, 02:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Vet inte om det tagits upp tidigare, men när jag skaffade visa-kort var kravet att man skulle ha minst 100k i årsinkomst (före skatt). Jag fick visserligen dispens från det

For realz?

Citat:
Ursprungligen postat av BallaRune

Krångligt att ha sina tillgångar i två olika banker, speciellt när TS inte verkar vara typen som kan allt om teknik och hur transaktioner fungerar.

Finns banker där du får gratis VISA-kort i något år när du ansluter.
Citera
2011-05-12, 07:50
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
For realz?
Fast det berodde på att jag slutat skolan 3 veckor innan jag skulle flytta utomlands och jobba utan lön. Behövde visa-kortet för att kunna handla dagligvaror där.
Citera
2011-05-12, 11:55
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Fast det berodde på att jag slutat skolan 3 veckor innan jag skulle flytta utomlands och jobba utan lön. Behövde visa-kortet för att kunna handla dagligvaror där.

Får man fråga vilken bank det handlar om?
Citera
2011-05-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen i Ryd

Paypal är ju värdelöst såvida man inte ska handla på just ebay.
Först tar de 2% när man för över till konton och sedan ytterliggare 2% när man handlar.
Och sedan samma visa om man behöver flytta pengar till sin svenska bank.

Citat:
For realz?
Krångligt att ha sina tillgångar i två olika banker, speciellt när TS inte verkar vara typen som kan allt om teknik och hur transaktioner fungerar.

Då får man väl vara nöjd och glad och betala lite extra också.
Citera
2011-05-12, 15:29
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Får man fråga vilken bank det handlar om?
Det var Swedbank som utfärdade mitt visa-kort
Citera
2011-05-12, 16:15
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen i Ryd
man kan inte handla överallt med paypal. är rätt intesserad av ett sånt där gizmocard, men det står inte så mycket info och det står på engelska. vill inte bli lurad
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in