2011-05-10, 15:13
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
1. Vilka tv-kanaler har Rickard jobbat på?
2. Känns det inte taskigt att hänga ut en släkting?

Jag vågar inte lita på dina uppgifter, det finns ingen som kan vara så dum att man hänger ut en släkting.
RP har väl inte heller varit något "nyhetsankare". Blev omplacerad till nattjobb på TV så att ingen jävel fick se honom. Det måste vara någon annan "suput"
Citera
2011-05-10, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skotar
http://www.metro.se/nyheter/tv-ankar...IaOJpL1LANX9w/

http://finestlight.se/imageGallery/i...079&pageNum=26

Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
När fan blev han ett "nyhetsankare"?

Men goddamn är du efterbliven?!
Det har ju förfan redan avslöjats att det ÄR Jesper H, bildbeviset postades 2 inlägg ovanför ditt!
Dock är ju 0.2prommile faaaan inte mycket.

Så nu kan diskussionen om vem det är ta slut eftersom att "skotar" hittade bilden som Metro använde, det är den där Jesper H.
Citera
2011-05-10, 17:21
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Den här typen av rattfylleribrott kommer vi att få vänja oss vid eftersom 0,2 promille är en så låg alkoholhalt att en frisk människa inte har en möjlighet att känna av den.
Varje morgon kör massor av laglydiga och skötsamma människor rattfulla till jobbet helt omedvetet. Detta kan alltså gälla dig också, så sannolikt kommer framtidens bilar förses med alkolås och till dess kan du skaffa en egen alkomätare. Det finns kvalitetsmätare på marknaden för runt 1000 kr. Testa en sådan och du kommer bli förvånad över hur lång tid det tar att bli helt nykter efter det att du känner dig sådan.
Nåja. Ganska oberoende av kroppsstorlek brukar en vuxen person förbränna 0.14 promille per timme, så man förbränner strax över en promille på en åttatimmars natt.
Citera
2011-05-10, 17:32
Medlem
trapthems avatar
Tråkigt att det var Jesper. Han har av förståeliga skäl haft det tungt, så jag hoppas att det inte ligger ett alkoholmissbruk bakom.
Citera
2011-05-10, 19:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Den här typen av rattfylleribrott kommer vi att få vänja oss vid eftersom 0,2 promille är en så låg alkoholhalt att en frisk människa inte har en möjlighet att känna av den.
Varje morgon kör massor av laglydiga och skötsamma människor rattfulla till jobbet helt omedvetet. Detta kan alltså gälla dig också, så sannolikt kommer framtidens bilar förses med alkolås och till dess kan du skaffa en egen alkomätare. Det finns kvalitetsmätare på marknaden för runt 1000 kr. Testa en sådan och du kommer bli förvånad över hur lång tid det tar att bli helt nykter efter det att du känner dig sådan.

Helt fel. Det är en alkoholhalt de flesta av oss skulle kalla salongsberusning, och skulle aldrig komma på tanken att sätta sig bakom ratten.

Det gäller inte de som har en generellt högre alkoholkonsumption, antingen som daglig vana, eller vid tillvänjning som ett första steg mot alkoholism.

Dagen efter en hyfsad fylla kan många även tro sig vara nyktra fast de fortfarande har alkohol i blodet.

Finns säkert fler undantag.
Citera
2011-05-10, 20:00
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civilare
Det har ju förfan redan avslöjats att det ÄR Jesper H, bildbeviset postades 2 inlägg ovanför ditt!

Så nu kan diskussionen om vem det är ta slut eftersom att "skotar" hittade bilden som Metro använde, det är den där Jesper H.
Det skiter jag i! Han är lika förbannat inget "nyhetsankare"!!!
Citera
2011-05-10, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nåja. Ganska oberoende av kroppsstorlek brukar en vuxen person förbränna 0.14 promille per timme, så man förbränner strax över en promille på en åttatimmars natt.

en vuxen man förbränner 0,2 promille i timmen om levern funkar som den skall. Jag har testat efter att ha dragit en burk folköl, 3,5a, rakt upp och ner fick jag 0,28 och jag väger då närmare 100. Det är med andra ord inga stora mängder det handlar om. För inte så många år sedan var gränsen 0,5 promille här i landet
Citera
2011-05-10, 22:02
Medlem
Citat:

Jag tror han menade att han inte kände igen personen, därför skrev han som han gjorde.
Citera
2011-05-10, 23:15
Bannlyst
Citat:

och vem fan är han liksom....en okänd tomte för mej.
Citera
2011-05-10, 23:34
Medlem
Mollgans avatar
Inte oväntat. Har alltid tyckt att han ser lite sliten/alkad ut.

Men hoppas att han rycker upp sig. Han verkar ha haft det tufft.
Citera
2011-05-10, 23:36
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offpist11
en vuxen man förbränner 0,2 promille i timmen om levern funkar som den skall.
Inte för att det skiljer så oerhört mycket, men varifrån kommer din siffra? Min (0,14 promille/h) är vad jag fick lära mig på läkarutbildningen i Uppsala på sjuttiotalet. Där det också sades att förbränningstakten i promille var mycket likartad för alla friska vuxna, oavsett kön och storlek.
Citera
2011-05-11, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jesper Henricson är det jag menar. Det skulle kunna vara han. Hans fästmö Louise Wivanger avled för några år sedan i p.g.a hjärtfel. Jag vet inte när hon dog exakt. Kan tänkas att han dricker en del som en del av sorgearbetet.

I början av 2007 enligt länk som postats tidigare http://www.expressen.se/1.572418
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in