2011-05-09, 19:51
Medlem
Kan ju vara Rickard Palm. Han har ju åkt dit för rattfylla förr.
Citera
2011-05-09, 19:58
Medlem
Shariks avatar
Var är namnpubliceringen från expressen nu då?
Rattonykterhet är väl klart mycket allvarligare än ringa narkotikabrott?
Citera
2011-05-09, 20:26
Medlem
Försöker föreställa mig hur det skulle ut om Rickard Palm blev plockad under ett blås. Med tanke på hans allmänna förvirrade sinnestillstånd, lär det ha blivit rätt underhållande för vår imaginära polis.

"Nyhetsankare tog sig en folköl och körde bil" känns ju som en mer human rubrik, men självfallet skall det vara "rattfull". Lagen är lagen.
Citera
2011-05-09, 21:59
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharik
Var är namnpubliceringen från expressen nu då?
Rattonykterhet är väl klart mycket allvarligare än ringa narkotikabrott?

Ska de outa det här ankaret får de auta hela den agna redaktionen i konsekvensens namn.
Citera
2011-05-09, 23:42
Medlem
Det finns väl många alternativ att välja på. De flesta kända nyhetsankare och radiopratare är alkoholister.
Citera
2011-05-09, 23:45
Medlem
Mollgans avatar
Enligt Viggo Cavling är det "en som läser upp nyheter mitt i natten" vilket alltså borde innebära en SVT-anställd. Finns ju inte så många att välja på.
Citera
2011-05-10, 00:00
Medlem
PointyHairedBosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akufve
0,2 ÄR gränsen för rattfylleri. Därmed en brottslig handling med påföljd. Sen om det är "så farligt" eller inte är en moralfråga, man kan ju hävda en moral som menar att 2,0 inte heller är "så farligt" beroende på ens moraluppfattning. Oavsett är det i strid med gällande lagstiftning.

"Den som är utan skuld kastar första stenen". Har du aldrig någonsin gjort något "i strid med gällande lagstiftning"?

Sverige har en absurd dubbelmoral kring alkohol. Det är OK att vara hur full som helst och bete sig som ett svin oavsett sammanhang, det är t o m en ursäkt att man var berusad. Men man får absolut inte sätta sig bakom ratten efter en folköl. Total idioti.
Citera
2011-05-10, 00:18
Medlem
Huge-0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PointyHairedBoss
"Den som är utan skuld kastar första stenen". Har du aldrig någonsin gjort något "i strid med gällande lagstiftning"?

Sverige har en absurd dubbelmoral kring alkohol. Det är OK att vara hur full som helst och bete sig som ett svin oavsett sammanhang, det är t o m en ursäkt att man var berusad. Men man får absolut inte sätta sig bakom ratten efter en folköl. Total idioti.

Du har rätt faktiskt! Men lite fel lösning!

Istället för att tillåta folk att köra med mer än 0,2 promille alkohol i kroppen så borde staten gå in och slopa hela alkoholcirkusen. Inga fler långa köer på systembolaget. Drastiskt minskande kvinnomisshandelsfall och våldtäktsförsök. Barn slipper se sina föräldrar skämma ut sig påverkade av droger som staten försett dem med.

Men att höja gränsen för rattonykterhet är självklart också ett alternativ! Ska fundera ut vilket som låter bäst under natten, återkommer med svar!
Citera
2011-05-10, 00:53
Medlem
Strike-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mollgan
Enligt Viggo Cavling är det "en som läser upp nyheter mitt i natten" vilket alltså borde innebära en SVT-anställd. Finns ju inte så många att välja på.

Blev inte Palm flyttad till natten efter första gången? Jobbar han ens kvar hos SVT? Tror dock inte att det är han eftersom de skulle stått om hans tidigare bravader i artikeln om det nu skulle ha varit så.
Citera
2011-05-10, 01:16
Medlem
Knotknets avatar
Jag minns inte vad han heter och vet inte om han jobbar kvar. Han läste i alla fall nyheter på nätterna för några år sedan. Ganska lång 35-40 år jag tror han var på TV 3 först. Han bodde någonstans i Sollentuna tror jag. Hur som helst vet jag att han alltid stannade till på en mack och köpte 2 folköl när han slutade jobbet. Det skulle kunna vara han. Ska försöka googla efter namnet så återkommer jag.
Citera
2011-05-10, 01:24
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag minns inte vad han heter och vet inte om han jobbar kvar. Han läste i alla fall nyheter på nätterna för några år sedan. Ganska lång 35-40 år jag tror han var på TV 3 först. Han bodde någonstans i Sollentuna tror jag. Hur som helst vet jag att han alltid stannade till på en mack och köpte 2 folköl när han slutade jobbet. Det skulle kunna vara han. Ska försöka googla efter namnet så återkommer jag.
Jesper Henricson är det jag menar. Det skulle kunna vara han. Hans fästmö Louise Wivanger avled för några år sedan i p.g.a hjärtfel. Jag vet inte när hon dog exakt. Kan tänkas att han dricker en del som en del av sorgearbetet.
Citera
2011-05-10, 04:32
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
0,2 kommer man upp i om man dricker en liter filmjölk. Detta är ren idioti att göra till en förstasidesnyhet.

0,2 är inte mycket, men det är inte en liter filmjölk (som innehåller betydligt mindre alkohol än vad myten säger). Däremot kan det ge utslag vid ett utandningstest om man inte har sköljt munnen efter att man drack filmjölken. En bra ursäkt att vilja göra ett blodprov utan att polisen blir misstänksamma fast chokladpraliner är väl ännu bättre att skylla på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in