2011-05-09, 03:00
Medlem
Illusioners avatar
Tjena Flashback.

Jag har under de senaste tio-femton månaderna börjat inse att jag vuxit ifrån mina gamla barndomskamrater.

Jag har en vänkrets med fem personer som jag för närvarande kallar vänner. Två av dessa personer har på sista tiden börjat gå mig ordentligt på nerverna. Jag önskar att det inte var så, men under den senaste veckan blev det helt klart: Jag har absolut inget som helst gemensamt med dessa två personer. Verkligen inget alls.

Jag har länge velat prata med de två om hur jag känner men har inte riktigt vågat.
Hur avslutar jag en kompis relation på bästa sätt?
Det som gör det hela ännu svårare är att jag går i samma klass som den ena och på samma skola som den andra.
Så jag kan inte undvika dessa två herrar.

Jag vet inte vad jag ska göra?
Bör jag helt enkelt säga som det är? Eller bör jag kanske vänta och se hur saker och ting utvecklas?
Jag är trött och förvirrad. Snälla Flashback, hjälp!

Edit: blev väldigt osammanhängande
Citera
2011-05-09, 03:05
Medlem
BenAsslicks avatar
Hur lång tid har du kvar i skolan? Relationer har ju en tendens att självdö om man inte tvingas till att ses, iallafall såna relationer du beskriver.
Citera
2011-05-09, 03:07
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Hur lång tid har du kvar i skolan? Relationer har ju en tendens att självdö om man inte tvingas till att ses, iallafall såna relationer du beskriver.
Jag har cirka 3 veckor kvar.
Jag bor även nära en av dessa personer.
Citera
2011-05-09, 03:11
Medlem
DanteAlighieris avatar
Måste du säga upp vänskapen? Kan du inte bara låta den dö ut på ett normalt sätt?
Citera
2011-05-09, 03:13
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Måste du säga upp vänskapen? Kan du inte bara låta den dö ut på ett normalt sätt?
Jag vet inte, dessa personer kommer inte låta det "dö ut", dessa personer ringer mig, smsar mig, skriver på facebook till mig. Hela tiden.
Citera
2011-05-09, 03:16
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag har cirka 3 veckor kvar.
Jag bor även nära en av dessa personer.

Då tycker jag du ska vänta tills du slutar, först och främst.

Sen är det väl bara att välja :

* Säg åt dom att du inte får ut någonting av att umgås med dom, önska dom väl i livet och säg hejdå.

* Sluta kontakta dom, tacka nej när dom vill umgås och var allmänt tråkig, då dör relationen ut men du kan fortfarande snacka med dom om du träffar dom på random (på gatan eller på fest etc) utan att det blir obekvämt.

* Ge dom fingret.
Citera
2011-05-09, 03:19
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Jag vet inte, dessa personer kommer inte låta det "dö ut", dessa personer ringer mig, smsar mig, skriver på facebook till mig. Hela tiden.

Antingen tackar du snällt nej när de frågar om du vill hitta på något, eller säger du till dem exakt vad du känner. Vem vet, kanske är fler personer i gruppen som känner likadant över dessa två personer.
Citera
2011-05-09, 03:25
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Antingen tackar du snällt nej när de frågar om du vill hitta på något, eller säger du till dem exakt vad du känner. Vem vet, kanske är fler personer i gruppen som känner likadant över dessa två personer.
Tackar nej gör jag ständigt, de fattar liksom inte.
Minst en person i min grupp känner likadant. Tror jag.
Citera
2011-05-09, 03:47
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Tackar nej gör jag ständigt, de fattar liksom inte.
Minst en person i min grupp känner likadant. Tror jag.

Isåfall får du säga till dom att du inte längre vill umgås, eller så får du beté dig på ett sätt som får de att inte vilja umgås med dig (tex slå dom).
Citera
2011-05-09, 04:22
Medlem
Akilles-själs avatar
Riktiga vänner kan man aldrig tröttna på(lite som äkta kärlek mellan en man och kvinna).
Så att du tröttnatt på dem visar då att det aldrig varit äkta vänner.
Och då till min fråga: varför har du ens umgåts med dem frekvent om det inte varit så äkta från din sida?
Och vad tror du anledningen är att även minst en annan i erat gäng känner lika dant?
Det ända du kan göra om du inte vill framstå som ett psykfall är att undvika dem ett längre tag tills de inte pallar med dig längre.
Tycker föröverigt faktiskt inte du värkar förtjänar så shyssta polare som du nu ändå faktiskt värkar ha :-(
Citera
2011-05-09, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Riktiga vänner kan man aldrig tröttna på(lite som äkta kärlek mellan en man och kvinna).
Så att du tröttnatt på dem visar då att det aldrig varit äkta vänner.
Och då till min fråga: varför har du ens umgåts med dem frekvent om det inte varit så äkta från din sida?
Och vad tror du anledningen är att även minst en annan i erat gäng känner lika dant?
Det ända du kan göra om du inte vill framstå som ett psykfall är att undvika dem ett längre tag tills de inte pallar med dig längre.
Tycker föröverigt faktiskt inte du värkar förtjänar så shyssta polare som du nu ändå faktiskt värkar ha :-(
Folk växer ifrån varandra, så är det!
Jag känner igen mig. Man utvecklas. Det händer att man utvecklas fortare än sina vänner. Det är helt naturligt.

Till TS: Tror dessa relationer kommer självdö när du slutar skolan. Vänta och se först och främst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in