2011-05-08, 22:26
Medlem
Haak0ns avatar
God afton gott folk! Jag finner mig i en situation jag inte r helt sker p hur den br hanteras och skulle uppskatta lite hjlp ifrn folk som gillar att hjlpa, kanske till och med en och annan som vet vad dom pratar om!

Det r s hr att familjen en gng i en svunnen tid fr lnge sedan mottog en gva p ett stort stycke ktt ifrn en vn i en annan del av landet, Markaryd. Gvan mottogs hjrtligt och placerades varsamt i familjens frys, dr den blev liggandes och sakta glmdes bort under rens lnga lopp.

Idag terupptcktes ntligen kttbiten igen efter en gedigen rd i frysen. Mycket har dock glmts bort med tiden och idag r ingen helt sker p vad denna mystiska kttbit faktiskt r. Efter lnga verlggningar har vi kommit verens om att det med strsta sannolikhet r strutsktt det handlar om, men mer n s r vi inte skra p.
Det r som sagt en ordentlig bit ktt och i dess frysta tillstnd tycker jag mig kunna urskilja ett ben som gr igenom kttet. Detta fr mig att misstnka att det r en bit av ett lr (heter det strutslr eller finns det ett speciellt namn p denna styckningsdetalj?), men jag r som sagt lngt ifrn sker.

S det jag undrar r dels vilken del av strutsen det r jag har att gra med men ocks vad man kan tnkas gra av denna fina kttbit. Hur br man tillaga den? Vad passar att gras p strutsktt?
Citera
2011-05-08, 23:19
Bannlyst
Jag hittade tre recept frn strutskocken Niklas...
Citera
2011-05-08, 23:58
Medlem
Haak0ns avatar
Man tackar!

Tv av dessa recepten frutstter dock att man har strutsfil vilket jag som sagt inte tror att vi har. Grytan lt dock vldigt intressant, det blir kanske att testa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in