2009-07-22, 03:29
Medlem
CConspiracys avatar
Tänkte fråga er flashbackare några saker, nu får ni hänga med och jag håller tummarna för bra och seriösa svar. Om jag nu vill ha lite pengar och har hittat något bra produkt från Kina men inte har någon startbudjet. Kan dom ge mig pengar (ex. ca 5000), jag köper produkten (för ca 3000)behåller pengarna som blir över. Tror ni det skulle funka?
Citera
2009-07-22, 07:19
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CConspiracy
Tänkte fråga er flashbackare några saker, nu får ni hänga med och jag håller tummarna för bra och seriösa svar. Om jag nu vill ha lite pengar och har hittat något bra produkt från Kina men inte har någon startbudjet. Kan dom ge mig pengar (ex. ca 5000), jag köper produkten (för ca 3000)behåller pengarna som blir över. Tror ni det skulle funka?
Jag tror knappast att de kommer att ge dig kredit. Spara ihop lite pengar istället och återkom senare. 5000 kr borde inte ta speciellt lång tid att spara ihop.
Citera
2009-08-19, 14:13
Medlem
faddemans avatar
Jag har en kompis pappa som fick en typ av järnbit i sin glass när han åt.
Han blev förståss förbannad och eftersom han jobbade på en tidning såg han sin chans i att uttnyttja situationen.
Det slutade med att efter lite tricks och knep så fixade pappan till sig 10.000 av företaget om han lovade att aldrig publicera händelsen i någon lokaltidning.

Jag blev inspirerad av detta och ville testa något liknande själv bara för det verkar ändå rätt så roligt och jag var hyfsat utråkad.
Jag ringde OLWs kundtjänst och sa att jag hade köpt en påse chips och att dem var helt brända när jag öppnade påsen.
Då sa tjejen i luren: Ja okej då får du göra så att du måste skicka ett bevis på det här till oss så vi vet att det stämmer. skicka en deciliter av chipsen och chipspåsen så hör vi av oss.
Så jag köpte en chips påse och la in lite chips i ugnen så dem blev helt bruna och brända. Sen skickade jag dem till OLW i ett kuvert med ett kort med bestämt brev där en tjej kompis hade fått hjälpa mig att skriva så att handstilen skulle se proffsig ut.

Sen en vecka senare ungefär fick jag hem ett brev från OLW där dem skrev förlåt osv osv och så fick jag 100 kronor i rabbatkupponger på OLW produkter.
Det räckte till en trevlig filmkväll med kompisar
Citera
2009-08-19, 14:28
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faddeman
Jag har en kompis pappa som fick en typ av järnbit i sin glass när han åt.
Han blev förståss förbannad och eftersom han jobbade på en tidning såg han sin chans i att uttnyttja situationen.
Det slutade med att efter lite tricks och knep så fixade pappan till sig 10.000 av företaget om han lovade att aldrig publicera händelsen i någon lokaltidning.

Jag blev inspirerad av detta och ville testa något liknande själv bara för det verkar ändå rätt så roligt och jag var hyfsat utråkad.
Jag ringde OLWs kundtjänst och sa att jag hade köpt en påse chips och att dem var helt brända när jag öppnade påsen.
Då sa tjejen i luren: Ja okej då får du göra så att du måste skicka ett bevis på det här till oss så vi vet att det stämmer. skicka en deciliter av chipsen och chipspåsen så hör vi av oss.
Så jag köpte en chips påse och la in lite chips i ugnen så dem blev helt bruna och brända. Sen skickade jag dem till OLW i ett kuvert med ett kort med bestämt brev där en tjej kompis hade fått hjälpa mig att skriva så att handstilen skulle se proffsig ut.

Sen en vecka senare ungefär fick jag hem ett brev från OLW där dem skrev förlåt osv osv och så fick jag 100 kronor i rabbatkupponger på OLW produkter.
Det räckte till en trevlig filmkväll med kompisar

lol
du köpte chipsen för 20kr, frimärke för 10kr,ringde för 5kr? och la ner massa tid, fick 100spänn tillbaka
och du är nöjd?
Citera
2009-08-19, 16:18
Medlem
onemanarmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
lol
du köpte chipsen för 20kr, frimärke för 10kr,ringde för 5kr? och la ner massa tid, fick 100spänn tillbaka
och du är nöjd?

Han gjorde ungefär 300% vinst, är väl bra?
Om man föraktar de små kronorna kommer man aldrig att få se dom stora.
Citera
2009-08-20, 18:40
Medlem
faddemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saso
lol
och du är nöjd?

amen det var ju en kul grej!
haha tror du jag gjorde de för att tjäna pengar eller. shit
Citera
2009-08-20, 19:21
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faddeman
amen det var ju en kul grej!
haha tror du jag gjorde de för att tjäna pengar eller. shit
Eftersom du skrev i denna tråden så är det väl självklart att man gör den tolkningen.
Citera
2009-08-23, 14:52
Medlem
Infernals avatar
Skämtar ni?

Vilka jävla pundarmetoder som har föreslagits. Om ni vill tjäna pengar så föreslår jag internet marketing. Blackhatworld.com kan hjälpa er. Jag tjänar 100$ per dag med CPA.
Citera
2009-08-23, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Infernal
Vilka jävla pundarmetoder som har föreslagits. Om ni vill tjäna pengar så föreslår jag internet marketing. Blackhatworld.com kan hjälpa er. Jag tjänar 100$ per dag med CPA.

Visst, det tror vi på.....

BTW jag hitta tjänar massor med pengar varje dag men på ett hemligt sätt.
Citera
2009-08-23, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr1zly
Visst, det tror vi på.....

BTW jag hitta tjänar massor med pengar varje dag men på ett hemligt sätt.

Han har faktiskt rätt även om han kanske låter fifflig i sitt uttryckande.

Blackhatworld.com är perfekta stället att börja på om man är seriös med att tjäna pengar via datorn hemma.
Citera
2009-08-23, 17:12
Medlem
Vad tror ni om detta?

Att jobba svart (eller vitt?) som "delivery boy". Typ transportör, försändelse eller vad man ska kalla det.

Vissa taxibyråer erbjuder detta men till rejält snordyra priser.

Det jag pratar om är alltså att lämna lite visitkort, sätta upp nån affish i stan kanske och möjligen trycka namn och nummer på sin bil.

Hur många i dagens samhälle är inte så lata så att dom skulle betala nån 50kr(exempelvis) för att nån ska åka till mc donnalds på kvällen och handla en big mac till dom?

Har inte räknat på det men säg. 10kr besin för en normal tripp. 40kr betalt. tar kanske 20-30minuter eller mindre.

Kan funka? Lite som svarttaxi fast lagligare.

Förutsättningen är då såklart bil (och helst bensinsnål).
Citera
2009-08-30, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Vad tror ni om detta?

Att jobba svart (eller vitt?) som "delivery boy". Typ transportör, försändelse eller vad man ska kalla det.

Vissa taxibyråer erbjuder detta men till rejält snordyra priser.

Det jag pratar om är alltså att lämna lite visitkort, sätta upp nån affish i stan kanske och möjligen trycka namn och nummer på sin bil.

Hur många i dagens samhälle är inte så lata så att dom skulle betala nån 50kr(exempelvis) för att nån ska åka till mc donnalds på kvällen och handla en big mac till dom?

Har inte räknat på det men säg. 10kr besin för en normal tripp. 40kr betalt. tar kanske 20-30minuter eller mindre.

Kan funka? Lite som svarttaxi fast lagligare.

Förutsättningen är då såklart bil (och helst bensinsnål).
Grattis, du har upptäckt budbranschen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in