2005-04-12, 10:59
Medlem
Ser du att verkar göra det där ganska mycket, var köper du ifrån..köper på tradera och säljer på blocket?

Köper rea-cyklar och säljer de som nya kollektionen på blocket?

// peakk
Citera
2005-04-12, 12:11
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakk
Ser du att verkar göra det där ganska mycket, var köper du ifrån..köper på tradera och säljer på blocket?

Köper rea-cyklar och säljer de som nya kollektionen på blocket?
Enbart begagnade prylar, oftast musikrelaterat. Oftast blocket och liknande.
Citera
2005-05-08, 12:25
Bannlyst
Hoppas du som hade driv att göra en affär med massa sportstolar inte får problem med skattemyndigheten. Här har du kämpat ganska hårt för att tjäna lite pengar sen ska du betala skatt dessutom, klart man ska betala skatt men skulle ju kännas surt att betala massa skatt på sin första affär. Fortsätt med dina affärer du verkar vara rätt person för det.
Citera
2005-05-13, 20:20
Medlem
Till killen med sportstolarna måste jag fråga bara... vad sa leverantörerna när dom fick vänta några månader på leveransen? För du fick ju knappast hem en 40 fotare på en vecka eller så..
Citera
2005-05-18, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UtflippaD
Någon som har bra tips på hur man kan dra in så mycket pengar som möjligt på 4 timmar med ett startkapital på 200 kr?

Tacksam för bra tips

Köp munkar, kakor, bullar eller något annat skit och ragga upp tio ungar i åldrarna 13-14 år. Kör ut dem till något radhusområde och skicka ut dem för att sälja kaffebrödet under förevändning att de samlar in pengar till en skolresa.

Ge knattarna lite grann för besväret och dig själv mycket för besväret. Jag menar, det var ju ändå du som stod för riskkapitalet, eller hur?
Citera
2005-05-30, 16:49
Medlem
Rans avatar
jag vet inte riktigt om jag ska skapa en ny tråd eller skriva här, men det är enklast att skriva här..

Jag funderar lite på att sälja grejer på internet, fast jag menar grejer som är "gratis", alltså inget materiellt. min idé är att sälja guider etc. på Ebay.com så finns det t.e.x en hel del guider till spelet "Runescape", och där får man runt 4 dollar/guide, och där är varje guide ~40 sidor... jag har klistrat ihop en egen guide (allt taget från andra sidor, givetvis) och tänkte sälja den. problemet är bara att amerikanska ebay kräver pengar för att lägga ut en auktion, och det vill jag verkligen inte... (har inget sätt att betala). och på www.ebay.se, som är gratis, så finns det ingen marknad för sånt... någon som har lite idéer?

det handlar INTE om ren scam alltså. jag är inte heller intresserad av att blåsa folk på pengar. någon som kan tipsa om lite grejer man kan sälja?
MMORPG-konton osv. är ju en idé, men det kräver en oerhörd tid innan man börjar tjäna pengar - låt oss räkna med 1000 timmar innan du börjar tjäna pengar, och sedan får du in knappt en krona i timmen... att sälja samma typer av guider osv. är ju inget problem, att lägga upp en annons tar inte mer än 5 minuter, och då borde man ju kunna få runt 20:-
Citera
2005-06-05, 15:12
Medlem
Ska du farma MMORPGS ska du inte göra det själv utan anlita kineser.

Dom jobbar åt dig för 50 öre i timmen eller så. Det är en relativt hög lön därnere.

Sen säljer du alla konton osv.
Citera
2005-06-07, 20:31
Medlem
Rans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hauk
Ska du farma MMORPGS ska du inte göra det själv utan anlita kineser.

Dom jobbar åt dig för 50 öre i timmen eller så. Det är en relativt hög lön därnere.

Sen säljer du alla konton osv.

mjae, har inte tid/ork/råd att farma MMORPGs, jag tänkte alltså sälja guider.
har lagt upp en auktion på ebay.se på en Runescape-guide, är dock rätt säker på att ingen kommer nappa (50 kronor bara, men.. *host* direktbetalning till adress via vanligt brev avskräcker nog dom flesta ).

en fråga... om man validerar sitt paypal-konto med ett kreditkort, kan man sedan andvända det för att betala med på internet/ta emot pengar från andras paypal-konton, utan att man behöver ha ett kreditkort inblandat?

min idé är att låna (med föräldrarnas tillåtelse) kortet för att beställa varor via japan med paypal, och på så sätt få kontot aktiverat, så att jag kan beställa grejer direkt med (paypal-)pengar jag fått från auktioner/liknande.
Citera
2005-08-17, 17:49
Medlem
MB-Hasses avatar
Jag tänkte försöka köpa på mig några mopeder rätt billigt som folk lessnat på. Man kan tjäna runt 2-4000kr per moped.

Hade en polare som köpte en Suzuki TS50X i väldigt bra skick för 7000 som han veckan efter sålde för 13500 spänn

Nu har jag brorsans DT att fixa upp, och jag får runt 2000 kr för besväret när den är såld

Brorsan brukar göra rekond av billacker och tar runt 1000 kr per bil. Risken är låg att åka dit om man kollar upp de som vill ha polering. Det går även att deklarera och då har man ju även ökat sin Bruttoinkomst lite Dvs det kan bli lättare att få lån till hus, bil etc
Citera
2005-08-17, 18:00
Medlem
När jag var liten hade många köpcentrum automater som gav 25 öre(motsvarar kanske en krona idag) för varje kundvagn man rullade tillbaka dit, vi ungar hängde där ofta, drog vagnar tillbaka från parkeringen etc, kunde bli mycket på en dag och kväll efter skolan.

Slut med detta nu överallt?
Citera
2005-08-17, 18:06
Medlem
MB-Hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
När jag var liten hade många köpcentrum automater som gav 25 öre(motsvarar kanske en krona idag) för varje kundvagn man rullade tillbaka dit, vi ungar hängde där ofta, drog vagnar tillbaka från parkeringen etc, kunde bli mycket på en dag och kväll efter skolan.

Slut med detta nu överallt?

Det går även idag men då måste man roffa åt sig en vagn från nån som är och handlar inte så bra direkt kanske
Citera
2005-08-25, 18:28
Medlem
Fuzions avatar
Jag fick det här mailet för några dagar sedan

http://40k.info.se/

En poolare skickade detta mail till mej för ett par dagar sen, han hade i sin tur fått det av någon han brukade spela wow med från usa (oviktigt vetande)

Hade det inte varit för att det var min poolare som skickade och sa åt mej att läsa igenom det så hade jag flyttade till papperskorgen direkt!

Men iallfall efter mycket velande så tog jag och betalde mina 10$ och följde systemet, skickade vidare till alla jag har på min mailista och har nu tjänat tillbaka mina 10$ + lite till

länken http://40k.info.se/ gjorde jag för att försöka få 20 svar lite snabbare så min uppgift är slutförd.

Vet inte hur pass bra det kommer funka, men man kan iallfall ge det ett försök! Det är nog svårt att misslyckas med att inte få med 2 personer så man får tillbaka sina 10$ iallfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in