Hej! Behöver lite råd angående en affärside jag har.
Jag tänkte utnyttja min datorkunskaper och tjäna lite pengar.
Min affärside är att erbjuda support och råd.
Ex:
- Virus/Spyware-borttagning
- Installation av Program/Drivrutiner
- Optimering
- Internetproblem och felsökning
- Backup
- Allmänna råd
Utrustningen jag tänkt använda är min bärbara dator, bärbara hårdisk och DVD-skivor och ett mobilt bredband. Och att jag sedan gör hembesök.
Jag jobbar som tidningsbud, och har haft ca 3 olika distrikt det senaste året, vilket innebär att jag har tillgång till portkoder osv till uppskattningsvis 2000-3000 lägenheter

= Gratis direktreklam
Tänkte även sätta upp lite lappar i de olika mataffärerna här i närheten.
Nu till min fråga: Vad är rimligt att ta betalt?
Jag tänker mig en fast summa på 150-250kr oavsett tid det tar.
Vad tycker ni? Har ni några övriga råd?