Citat:
Ursprungligen postat av akkali
Tänkte bidra med några knep jag och polarna använde oss av när vi var lite yngre och behövde snabba pengar, inga jätte summor men enkelt och snabbt!
(har naturligtvis inte orkat läsa tråden så jag vet inte om det har varit uppe förr)
1. Plocka golfbollar "florida bollar"
Ta er till närmsta golfbana, plocka på er ett scorekort och kolla vilka vattenhål som ligger riktigt jävlig till. Hoppa i vattnet och börja gräva i leran efter bollar! vattenhålen innehåller ofta iglar och metangas, glamoröst som fan!
Lägg bollarna i ett stort kärl och häll på vatten och klorin alt. myrsyra, låt ligga några timmar och spola med vatten!
Hittade själv som mest runt 1000 bollar på ett par timmar, men ofta runt 400-500. På den tiden ringde vi runt till golfshopar och sålde bollarna för 5kr st men tror inte man får så mycket längre. Bättre är en annons på blocket skulle jag tro. Inga jättesummor som sagt men enkla pengar, finasierade en Kos resa på två nätters arbete en gång!
OBS! Golfare är i regel dryga och jobbiga jävlar som inte gillar att man håller till på deras golfbana, så arbetet bör ske nattetid! Dom har dessutom ofta kort stubin så ibland hittar man bonusar i vattenhålen som tex golfklubbor, bagar och liknande.
Haha, exakt så gjorde jag och en polare för en 8-9 år sen. Vi var seriösa med våtdräkter och allt (det blev ju rätt kallt om natten). Mycket lönsamt sommarjobb, pengarna rakt ner i fickan.