2007-08-12, 17:38
Medlem
supahs avatar
tja.. köp en bärbar dator.. använd den inte.. 2-4 veckor senare blir den "stulen" på flygplats/busstation/tågstation eller nått.

säg att den kosta 10k
du får 8k av försäkringsbolaget
säljer den för 5-6k

ett litet exempel bara
Citera
2007-08-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supah
tja.. köp en bärbar dator.. använd den inte.. 2-4 veckor senare blir den "stulen" på flygplats/busstation/tågstation eller nått.

säg att den kosta 10k
säljer den för 5-6k

ett litet exempel bara
Hur många ggr fungerar det här?
Citera
2007-08-12, 22:26
Medlem
supahs avatar
exakt 3 gånger.

Nej men byter du försäkringsbolag så borde de väl gå ett antal gånger. Tvivlar på att dom har kontakt med varandra
Citera
2007-08-13, 22:45
Medlem
Min polare gjorde så när han var utomlands. Han sa att hans nyinköpta bräda, plånbok och annat blev stulet på stranden när han var i badet. Han gick till polisen och anmälde det, skickade anmälan till AON och fick pengar. Men sen var han från köping också..
Citera
2007-08-14, 20:11
Medlem
supahs avatar
Citat:
exakt 3 gånger.

Nej men byter du försäkringsbolag så borde de väl gå ett antal gånger. Tvivlar på att dom har kontakt med varandra

Kom på att dom borde ha kontakt med varann, annars vore dom ganska dumma. Förövrigt så höjs ju din premie varje gång du collectar så att säga. Men nån gång kan man ju göra det.
Citera
2007-08-15, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruudolf
Ge mera bra tips nu. Bedrägeri och koppartjuveri var ganska bra förslag. Mer sånt som kan ge lite större summor.

Mvh

Visst, varsågod. Här kommer tipset som fungerar! Jag har själv provat denna metod och är mycket nöjd med den.
Citera
2007-08-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
blåsa försäkringskassa är bra tips

Man behöver inte blåsa någon. Det finns ett brilliant tips som garanterar dig inkomst.
Citera
2007-08-15, 20:26
Medlem
Conwens avatar
När jag gick på gymnasiet för lite drygt 20 år sedan, så gick jag in på en tombolacentral i stan och sa att jag var från "hemmabruksIF" och ville köpa 21-lotter som vi kunde sälja. Funkade jättebra! dom kollade inte upp föreningen utan sålde till mig. krängde till folk på skolan och sålde slut på nolltid. Gick tillbaka och köpte mer lotter, denna gång skraplotter som då var en nyhet. Poker, triss och allt möjligt. Succé! Nu var det dags att jobba upp sig. Skaffade återförsäljare på skolan som fick 50% på försäljningen och gick åter till tombolacentralen för att köpa in ett jätteparti lotter. Denna gång blev han misstänkt och ville kolla upp föreningen så det sket sig. Jag åkte då till en annan stad och handlade lotter och uppgav en stor existerande förening och det funkade. När hälften av alla lotter var sålda började rektorn på skolan undra varför alla sålde lotter och om det fanns tillstånd för detta, började osa katt! så jag la ner hela projektet innan jag åkte dit. Totalt han jag tjäna 15-20 000 innan jag la ner. Mycket pengar för en student på den tiden. Tror inte det funkar idag dock.
Citera
2007-08-15, 21:01
Medlem
traxinators avatar
Citat:

säg att den kosta 10k
säljer den för 5-6k

ett litet exempel bara
Varför ska man inte använda den?
Citera
2007-08-16, 00:48
Medlem
sixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akkali
Tänkte bidra med några knep jag och polarna använde oss av när vi var lite yngre och behövde snabba pengar, inga jätte summor men enkelt och snabbt!
(har naturligtvis inte orkat läsa tråden så jag vet inte om det har varit uppe förr)

1. Plocka golfbollar "florida bollar"
Ta er till närmsta golfbana, plocka på er ett scorekort och kolla vilka vattenhål som ligger riktigt jävlig till. Hoppa i vattnet och börja gräva i leran efter bollar! vattenhålen innehåller ofta iglar och metangas, glamoröst som fan!
Lägg bollarna i ett stort kärl och häll på vatten och klorin alt. myrsyra, låt ligga några timmar och spola med vatten!
Hittade själv som mest runt 1000 bollar på ett par timmar, men ofta runt 400-500. På den tiden ringde vi runt till golfshopar och sålde bollarna för 5kr st men tror inte man får så mycket längre. Bättre är en annons på blocket skulle jag tro. Inga jättesummor som sagt men enkla pengar, finasierade en Kos resa på två nätters arbete en gång!

OBS! Golfare är i regel dryga och jobbiga jävlar som inte gillar att man håller till på deras golfbana, så arbetet bör ske nattetid! Dom har dessutom ofta kort stubin så ibland hittar man bonusar i vattenhålen som tex golfklubbor, bagar och liknande.

Haha, exakt så gjorde jag och en polare för en 8-9 år sen. Vi var seriösa med våtdräkter och allt (det blev ju rätt kallt om natten). Mycket lönsamt sommarjobb, pengarna rakt ner i fickan.
Citera
2007-08-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conwen
När jag gick på gymnasiet för lite drygt 20 år sedan, så gick jag in på en tombolacentral i stan och sa att jag var från "hemmabruksIF" och ville köpa 21-lotter som vi kunde sälja. Funkade jättebra! dom kollade inte upp föreningen utan sålde till mig. krängde till folk på skolan och sålde slut på nolltid. Gick tillbaka och köpte mer lotter, denna gång skraplotter som då var en nyhet. Poker, triss och allt möjligt. Succé! Nu var det dags att jobba upp sig. Skaffade återförsäljare på skolan som fick 50% på försäljningen och gick åter till tombolacentralen för att köpa in ett jätteparti lotter. Denna gång blev han misstänkt och ville kolla upp föreningen så det sket sig. Jag åkte då till en annan stad och handlade lotter och uppgav en stor existerande förening och det funkade. När hälften av alla lotter var sålda började rektorn på skolan undra varför alla sålde lotter och om det fanns tillstånd för detta, började osa katt! så jag la ner hela projektet innan jag åkte dit. Totalt han jag tjäna 15-20 000 innan jag la ner. Mycket pengar för en student på den tiden. Tror inte det funkar idag dock.

Nej, jag tror inte att det skulle funka idag. Men det finns ju andra möjligheter idag. Internet till exempel.
Citera
2007-08-17, 17:44
Medlem
Hur fixa fram 2-3tusen på ett par dagar ? Lagligt eller ej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här