Citat:
Ursprungligen postat av SprangVilse
Låt oss säga att jag skulle behöva skrapa ihop 15.000 kr inom en månad utan att ha någon anställning eller bidrag att tillgå, Lagligt eller icke spelar ingen roll.
Hur skulle ni gå till väga för att minimera riskerna med att åka fast då det inte gäller en längre karriär som brottsling eller någon nämnvärt stor summa?
Inte för att bara komma med kritik,men jag tycker att det är ett väldigt skevt sätt att tänka.
Du kommer sova bättre ifall det är lagliga pengar.
Varför vill du inte jobba om man får fråga? Har du dåliga erfarenheter från de jobb du haft?
Om jag va du så skulle jag sälja kaffe,varm choklad och bullar på någon gata där folk går till och från jobbet.
Bra om du gör det när det är kallt ute,så gör du ju andra en tjänst oxå.
Om du säljer till typ 50 pers varje dag så har du ju dina pengar fort.
Det är antagligen en aning olagligt,men något sånt skulle jag göra om jag va du.
Finns ju många som säljer bröd och sånt vid tågstationer.
Du kan ju skriva en lapp om att 10% av vinsten går till typ rädda barnen,så köper nog fler.
Men se fan till att donera de 10% sen oxå..
Du kanske kan snacka med någon välgörenhet och tala om att du tänker göra det för att ordna pengar till studier eller det du ska ha pengarna till. Då kanske du får stickers och små skyltar eller något sånt att använda.
[quote=wotoo]Det ända du fick fram av dina posts var att klaga på andra människors post, du är precis lika illa själv och hjälper till i tråden precis lika mycket(LÄS: INGET) som de individer/medlemmar du klagar på. DESSUTOM har du inte lärt dig att dubbelcitera, utan bidrar istället till att dubbelposta och på så sätt anstränga serverarna i onödan.. FY SKÄMS PÅ DIG!
--------------
ONTOPIC(Läs, förstå och lär dig, panelbeater)
Tackar för tipset då

...