2012-08-11, 02:15
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymStoner92
till er som är utbildade elektriker tex.. extraknäck genom att sno koppar för att utan misstankar sedan "panta" koppar . kan man tjäna flera hundratusen på

Förklara lite. Låter ju skumt. Hur kan elektriker ha tillgång till de mängder koppar du talar om?? Om man ska laga något i en tvättstuga,menar du att elektrikern ska sno kopparrören då?? Förstår inte riktigt.
Låter inte som ett enkelt sätt att tjäna pengar,även om dessa elektriker bestämde sig för att bli kriminella.

Förresten,folk,kan ni inte sluta fylla tråden med skit angående TS tandläkarbesök? Helt otroligt vilka idioter det finns. Idioter..verkligen. Varenda jävla tråd man tittar i blir fuckad av att idioter ger sig på trådskaparen istället för att komma med bra idéer och prata om det som är rellevant för topic!
Kan ni idioter inte utväxla nummer via pm och sätta på varandra i röven istället för att fylla sidor med skit. Detta är en bra tråd. Försvinn!
Citera
2012-08-11, 02:20
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kastarnos
Tänkte lite på snubben som sa han tjänade på att sälja racingstolar, i början av tråden: https://www.flashback.org/sp1828000

Han skriver att han hittade skit-billiga asiatiska racing-säten för bilar på nätet, bestämmer sig för att försöka importera- och kränga dom till bildetalj-handlare i närområdet.

Han ringer upp många bildetalj-handlar och säger han representerar ett litet nystartat import-företag (en lögn) och gjorde lite reklam och hörde om intresse för stolar. Efter några vändor har ett tiotal firmor visat mindre intresse, och han skickar elektroniska fakturor till dem. Han säger att bildetalj-handlarna betalade i förskott till hans konto.

Tack vare att firmorna betalade förskott kunde han importera, vilket han inte haft råd med på egen hand. Överlag kan man tycka vad man vill om historien.

Men brukar inte företag kolla vem dom skickar pengarna till, liksom? Och brukar företag göra såhär, betala i förskott för att varor ska kunna importeras eller tillverkas?

Alltså det är nog möjligt att göra så. Absolut. Inget olagligt med det! Problemet jag kan se är ifall det skulle bli strul med importen av någon annan anledning som skatt etc.. Så man måste nog ringa och kontrollera vad som gäller för varje led man har i affärsplanen..
Men det verkar flöda av pundare som allihop har någon sån solskenshistoria.
Hörde en gång en snubbe som berättade om en engelsk maffiaboss som ville bygga en galleria men som inte hade nog med pengar för att köpa marken etc. Då ordnade han helt enkelt ett kontrakt på marken etc istället och lät de som ville hyra lokaler betala in hyror i förskott. Allt handlar väl om trovärdighet. Är man trovärdig så kommer pengarna, det är sant.
Senast redigerad av panelbeater 2012-08-11 kl. 02:24.
Citera
2012-08-16, 02:43
Medlem
Ska i vinter på en längre backpackerresa där målet är nya zeeland. Men det kanske blir så att jag tar en tur genom Asien-typ Thailand- innan. Nu sitter jag och funderar om jag skulle kunna finansiera en del av asienresan genom traderaförsäljning. Köpa ett gäng klockor/tischor, lägga upp på Tradera och bara softa till det är sålt. Kanske går att göra en deal med en handlare där på plats, att vi splittar pengen om jag får köpa för inköpspris osv... någon som har en tanke om hur detta skulle kunna fungera rent logistiskt sett? Med frakter och skatter med mera...finns de något problem som kan uppstå eller är de värt att chansa?
Senast redigerad av v12 2012-08-16 kl. 02:45.
Citera
2012-08-19, 11:25
Medlem
wotoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panelbeater
Jag är bög.

Det ända du fick fram av dina posts var att klaga på andra människors post, du är precis lika illa själv och hjälper till i tråden precis lika mycket(LÄS: INGET) som de individer/medlemmar du klagar på. DESSUTOM har du inte lärt dig att dubbelcitera, utan bidrar istället till att dubbelposta och på så sätt anstränga serverarna i onödan.. FY SKÄMS PÅ DIG!

--------------
ONTOPIC(Läs, förstå och lär dig, panelbeater)

Citat:
Ursprungligen postat av v12
Ska i vinter på en längre backpackerresa där målet är nya zeeland. Men det kanske blir så att jag tar en tur genom Asien-typ Thailand- innan. Nu sitter jag och funderar om jag skulle kunna finansiera en del av asienresan genom traderaförsäljning. Köpa ett gäng klockor/tischor, lägga upp på Tradera och bara softa till det är sålt. Kanske går att göra en deal med en handlare där på plats, att vi splittar pengen om jag får köpa för inköpspris osv... någon som har en tanke om hur detta skulle kunna fungera rent logistiskt sett? Med frakter och skatter med mera...finns de något problem som kan uppstå eller är de värt att chansa?

Det fungerar, men kolla upp utbud-efterfrågan först!

Jag hade själv ett UF(Ung företagsverksamhet)- Företag som endast jobbade med inköp försäljning mellan asienmarknaden och svenska marknaden(tradera, blocket med mera).

Vi sålde elektronik, dessvärre har utbudet(andra försäljare) ökat explosionsartat så jag är osäker på om det fungerar fortfarande.

När du köper in ser du till att de skriver "gift" på paketet, då slipper du skatta/tulla på grejerna. Vi höll på aktivt ett år utan att behöva skatta/betala någon gång!
Citera
2012-09-18, 21:25
Medlem
Låt oss säga att jag skulle behöva skrapa ihop 15.000 kr inom en månad utan att ha någon anställning eller bidrag att tillgå, Lagligt eller icke spelar ingen roll.

Hur skulle ni gå till väga för att minimera riskerna med att åka fast då det inte gäller en längre karriär som brottsling eller någon nämnvärt stor summa?
Citera
2012-09-19, 00:13
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SprangVilse
Låt oss säga att jag skulle behöva skrapa ihop 15.000 kr inom en månad utan att ha någon anställning eller bidrag att tillgå, Lagligt eller icke spelar ingen roll.

Hur skulle ni gå till väga för att minimera riskerna med att åka fast då det inte gäller en längre karriär som brottsling eller någon nämnvärt stor summa?

Inte för att bara komma med kritik,men jag tycker att det är ett väldigt skevt sätt att tänka.
Du kommer sova bättre ifall det är lagliga pengar.
Varför vill du inte jobba om man får fråga? Har du dåliga erfarenheter från de jobb du haft?
Om jag va du så skulle jag sälja kaffe,varm choklad och bullar på någon gata där folk går till och från jobbet.
Bra om du gör det när det är kallt ute,så gör du ju andra en tjänst oxå.
Om du säljer till typ 50 pers varje dag så har du ju dina pengar fort.
Det är antagligen en aning olagligt,men något sånt skulle jag göra om jag va du.
Finns ju många som säljer bröd och sånt vid tågstationer.
Du kan ju skriva en lapp om att 10% av vinsten går till typ rädda barnen,så köper nog fler.
Men se fan till att donera de 10% sen oxå..
Du kanske kan snacka med någon välgörenhet och tala om att du tänker göra det för att ordna pengar till studier eller det du ska ha pengarna till. Då kanske du får stickers och små skyltar eller något sånt att använda.

[quote=wotoo]Det ända du fick fram av dina posts var att klaga på andra människors post, du är precis lika illa själv och hjälper till i tråden precis lika mycket(LÄS: INGET) som de individer/medlemmar du klagar på. DESSUTOM har du inte lärt dig att dubbelcitera, utan bidrar istället till att dubbelposta och på så sätt anstränga serverarna i onödan.. FY SKÄMS PÅ DIG!

--------------
ONTOPIC(Läs, förstå och lär dig, panelbeater)

Tackar för tipset då ...
Senast redigerad av panelbeater 2012-09-19 kl. 00:17.
Citera
2012-09-20, 15:00
Medlem
KrilleHots avatar
Läste lite längre bak i tråden att sälja smuggelcigg, däremot kom jag på idén jag använde mig av för några år sedan.
Jag bodde i den största fjortishålan med cirka 30k invånare och 2 polisbilar - detta måste man utnyttja.
Köpte Cuthof Råtobak samt tillbehör till smaksättning, kvarn osv.
Allt som allt gick det på 500kr, själv rökte man som en skorsten då man fick 1KG löstobak.

Hade samlat på mig en stor bunke med tomma cigarettpaket med hjälp av vänner, sluta med att jag drev runt utanför den lokala hamburgerresturangen och sålde hemmarullade cigaretter till fjortisar för 30kr paketet.

På 1KG fick man rätt många cigaretter skall jag säga er.

Och så repeterar man ovanstående process.

$$$
Citera
2012-09-20, 15:52
Medlem
Behöver också snabba pengar.... Min erfarenhet är att snabba pengar kommer ej laglig väg, man kan inte vara en moral kärring om man vill göra deg.. Det handlar om att blåsa folk på annonser mm men se till att ha en målvakt annars torskar man... Ett sätt som en tjej kompis till mig har gjort är att fixa fram bevis mot någon pedofil eller antastare etc och köra en utpressning.. Snabba pengar är precis vad det låter som, era förslag om att gå på loppis och stå med något jävla kaffestånd utanför en fabrik är inte snabba pengar. Utan snabba pengar kommer med minsta ansträngning det ska även vara lätt annars går det ju ej snabbt eller hur??? Pm mig om ni vill teama upp.
Citera
2012-09-21, 04:51
Medlem
panelbeaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Behöver också snabba pengar.... Min erfarenhet är att snabba pengar kommer ej laglig väg, man kan inte vara en moral kärring om man vill göra deg.. Det handlar om att blåsa folk på annonser mm men se till att ha en målvakt annars torskar man... Ett sätt som en tjej kompis till mig har gjort är att fixa fram bevis mot någon pedofil eller antastare etc och köra en utpressning.. Snabba pengar är precis vad det låter som, era förslag om att gå på loppis och stå med något jävla kaffestånd utanför en fabrik är inte snabba pengar. Utan snabba pengar kommer med minsta ansträngning det ska även vara lätt annars går det ju ej snabbt eller hur??? Pm mig om ni vill teama upp.

En fråga.. Om du delar upp "vinsten" som du får genom dina olagliga affärer med antalet timmar du lagt ner på att utföra dem,vad får du för "lön" per timme då?
Beroende på vad du svarar så vet man om hur pass snabba pengar du talar om.
T ex finns väl nästan inga snabbare pengar än de man kan få genom att begå bankrån?
Om vi antar att bankrån brukar handla om ett byte på alltifrån 100 000kr till 500 000kr med 2 månaders förberedelse så betyder det att det är en "lön" på alltifrån 130 kr/timme till 700kr/timme.
Med detta kan du lägga till en risk på typ 2-4år i fängelse.

Hur tycker du att de små bedrägerier etc du beskriver mäter sig med det exemplet?

Även om man skulle skippa att va som en vad du kallar "moralkärring",så finns det ju en logisk aspekt att tänka över även om du inte drivs av några värderingar.

Om du är så grym att du kan ordna fram äkta bevis mot pedofiler etc så borde du ju kunna jobba som privatdetektiv eller något annat istället?
Hur kan du sova gott medans du vet att du låter pedofiler gå fria??

Då skulle jag hellre sälja bullar. Säkert en vinst på 80-90 kr/timme ifall du gör det rätt+ ingen risk+att jag skulle sova med gott samvete och utan stress.

Så förklara.. Vilka fördelar har dina metoder? Inkluderar de en pensionsplan?
Senast redigerad av panelbeater 2012-09-21 kl. 04:53.
Citera
2012-09-25, 13:06
Medlem
Är du bra på aktier och fonder så kan du placera fiktiva pengar på Shareville och få betalt efter hur många som följer dig. Såg att de gjorde första utbetalningarna för ett tag sedan. Här kan den som vill läsa mer (Privata Affärer).
http://www.privataaffarer.se/nyheter/populara-placerare-belonas-441997
Citera
2012-10-01, 06:22
Medlem
Bästa sättet att tjäna pengar är att investera i saker som stiger i värde.
Citera
2012-10-07, 20:35
Medlem
xtrftw1337s avatar
Om man ska tjäna snabba pengar så är det bara att dra sig in i drogbranschen.
En stor risk.. men ingenting är gratis i denna värld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in