2004-10-12, 21:01
Medlem
Under ren 1955-1965 var det en stor underjordisk verkstad som tillverkade granater i olika storlekar. Jag gissar att det var 100-200 personer som jobbade dr. Huvud-personalingngen var p den tiden (!) frn "stora vgen mot Gisslarbo", dvs ganska centralt i Kolsva. r det mjligen den anlggningen ni nu tittar nrmare p?
Citera
2004-10-12, 21:14
Medlem
Kan det vara. Har hrt samma sak. Men det verkar ju inte alls vara en fabrik med tanke p hur det r uppbyggt, men man vet ju aldrig hur det isf sg ut p den tiden. Kan dock inte tnka mig hur det dr komplexet skulle kunna sett ut som fabrik, men som sagt, inte omjligt.. fr luska vidare
Citera
2004-10-12, 21:30
Medlem
dietyls avatar
Verkar ju finnas en del kul p landsbygden ocks, passerade kolsva medelst buss fr ett tag sen och tyckte mig se en del kul
Citera
2004-10-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NNN
Huvud-personalingngen var p den tiden (!) frn "stora vgen mot Gisslarbo", dvs ganska centralt i Kolsva.

Jo ingngen ligger nstan mitt i Kolsva. Bara ett par hundra meter ifrn kortsningen mitt i kolsva. (Den enda korsningen i Kolsva? )
Citera
2009-12-03, 14:31
Medlem
Bergrummet hyrs ut som varmfrvaring t privatpersoner o nn firma med tror jag
att jag har fr mej..

, kolla Bumpen!!!!!
Citera
2009-12-03, 20:16
Medlem
Kolsva - annan anlggning

Det finns ven en annan se vrd anlggning i berget p norra sidan av vgen frn Kolsva mot Kping...

Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
Bergrummet hyrs ut som varmfrvaring t privatpersoner o nn firma med tror jag
att jag har fr mej..

, kolla Bumpen!!!!!
Citera
2009-12-05, 10:19
Medlem
Tnk vad frta trffen p Google avsljade
http://www.vallsta-gard.se/berget.html
Citera
2009-12-13, 21:03
Medlem
rapsoljas avatar
finns ven ett ventilations schakt i branten ovanfr portarna, kan vara ppet fortfarande :-) dessvrre mste det annvndas rep fr att komma ner dom sista 30 metrarna.
Citera
2009-12-13, 22:13
Medlem
YouAgains avatar
anvnd sk

https://www.flashback.org/showthread.php?t=285190
Citera
2009-12-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne_blg
Tnk vad frta trffen p Google avsljade
http://www.vallsta-gard.se/berget.html
Google r allas vn.
Citera
2013-05-18, 15:42
Medlem
Jag var dr tidigare ida o lmnade av min fin bil

Sg bara en liten del av det men ska se om man kanske kan f mjlighet att utforska de lite mer vid nt annat lmpligt tillflle, de fanns ju en hel del bilar dr nere! Dock mest vinterbilar men i hst s lr dom roliga bilarna komma tebax!
Citera
2013-09-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexunderground
Jag var dr tidigare ida o lmnade av min fin bil

Sg bara en liten del av det men ska se om man kanske kan f mjlighet att utforska de lite mer vid nt annat lmpligt tillflle, de fanns ju en hel del bilar dr nere! Dock mest vinterbilar men i hst s lr dom roliga bilarna komma tebax!

Vad heter firman som hyr ut ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in