2004-10-12, 21:01
Medlem
Under åren 1955-1965 var det en stor underjordisk verkstad som tillverkade granater i olika storlekar. Jag gissar att det var 100-200 personer som jobbade där. Huvud-personalingången var på den tiden (!) från "stora vägen mot Gisslarbo", dvs ganska centralt i Kolsva. Är det möjligen den anläggningen ni nu tittar närmare på?
Citera
2004-10-12, 21:14
Medlem
Kan det vara. Har hört samma sak. Men det verkar ju inte alls vara en fabrik med tanke på hur det är uppbyggt, men man vet ju aldrig hur det isf såg ut på den tiden. Kan dock inte tänka mig hur det där komplexet skulle kunna sett ut som fabrik, men som sagt, inte omöjligt.. får luska vidare
Citera
2004-10-12, 21:30
Medlem
dietyls avatar
Verkar ju finnas en del kul på landsbygden också, passerade kolsva medelst buss för ett tag sen och tyckte mig se en del kul
Citera
2004-10-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NNN
Huvud-personalingången var på den tiden (!) från "stora vägen mot Gisslarbo", dvs ganska centralt i Kolsva.

Jo ingången ligger nästan mitt i Kolsva. Bara ett par hundra meter ifrån kortsningen mitt i kolsva. (Den enda korsningen i Kolsva? )
Citera
2009-12-03, 14:31
Medlem
Bergrummet hyrs ut som varmförvaring åt privatpersoner o nån firma med tror jag
att jag har för mej..

å, kolla Bumpen!!!!!
Citera
2009-12-03, 20:16
Medlem
Kolsva - annan anläggning

Det finns även en annan se värd anläggning i berget på norra sidan av vägen från Kolsva mot Köping...

Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
Bergrummet hyrs ut som varmförvaring åt privatpersoner o nån firma med tror jag
att jag har för mej..

å, kolla Bumpen!!!!!
Citera
2009-12-05, 10:19
Medlem
Tänk vad förta träffen på Google avslöjade
http://www.vallsta-gard.se/berget.html
Citera
2009-12-13, 21:03
Medlem
rapsoljas avatar
finns även ett ventilations schakt i branten ovanför portarna, kan vara öppet fortfarande :-) dessvärre måste det annvändas rep för att komma ner dom sista 30 metrarna.
Citera
2009-12-13, 22:13
Medlem
YouAgains avatar
använd sök

https://www.flashback.org/showthread.php?t=285190
Citera
2009-12-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne_blg
Tänk vad förta träffen på Google avslöjade
http://www.vallsta-gard.se/berget.html
Google är allas vän.
Citera
2013-05-18, 15:42
Medlem
Jag var där tidigare ida o lämnade av min fin bil

Såg bara en liten del av det men ska se om man kanske kan få möjlighet att utforska de lite mer vid nåt annat lämpligt tillfälle, de fanns ju en hel del bilar där nere! Dock mest vinterbilar men i höst så lär dom roliga bilarna komma tebax!
Citera
2013-09-21, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexunderground
Jag var där tidigare ida o lämnade av min fin bil

Såg bara en liten del av det men ska se om man kanske kan få möjlighet att utforska de lite mer vid nåt annat lämpligt tillfälle, de fanns ju en hel del bilar där nere! Dock mest vinterbilar men i höst så lär dom roliga bilarna komma tebax!

Vad heter firman som hyr ut ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in