• 1
  • 2
2011-05-07, 00:35
Medlem
Hej där,

då jag får ont i axeln vid utförandet av sidolyft för att träffa mitten på axeln (ja, korrekt teknik) använder jag mig enbart av hantelpress/Militärpressar för och träna axeln. (Främre får sitt från andra pressar samt militärpressen och bakre från ryggpassen). Frågan är om jag kommer kunna få tillfredställande axlar av detta, alltså stora runda sådana http://www.homomuscle.com/articleImages/6.jpg jag får kontakt i främre axeln av militärpressar, även fast de blir lite pump i mellersta också.

Jag brukar hålla lite mer än axelbrett (inte bänkpress brett, då jag läst att det är FÖR brett av pezrules eller någon), och med armbågarna pekandes framåt.

Kort och gott, räcker militärpress för och bygga runda axlar eller krävs sidolyft för att träna den mellersta också?
Citera
2011-05-07, 01:11
Medlem
Thomaspunkts avatar
Ja det räcker gott och väl.
Citera
2011-05-07, 01:35
Medlem
Nej räcker inte, lyssna inte på mongot.
Citera
2011-05-07, 02:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hurricanegamee

Såklart det räcker, din loppbetna kossa. Hantellyft åt sidan, och liknande övningar, är finlir. Kör du sittande militärpressar på 120 kg kan jag garantera att dina axlar inte är i det minsta laget; oavsett om du bara kör militärpressar, eller inte.
Citera
2011-05-07, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IseeYouu
Såklart det räcker, din loppbetna kossa. Hantellyft åt sidan, och liknande övningar, är finlir. Kör du sittande militärpressar på 120 kg kan jag garantera att dina axlar inte är i det minsta laget; oavsett om du bara kör militärpressar, eller inte.

Övriga axelövningar görs bara av tank-top bärande snubbar som gillar att se sina muskler flexas i spegeln, så ja, det räcker med o lyfta upp skiten över huvudet.
Citera
2011-05-07, 10:02
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurricanegamee
Utveckla det tack.
Citera
2011-05-07, 11:37
Medlem
cannabisonlys avatar
Är militärpressen verkligen så effektiv om man vill träna den laterala delen av axlarna?
Citera
2011-05-07, 12:25
Medlem
Thomaspunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabisonly
Är militärpressen verkligen så effektiv om man vill träna den laterala delen av axlarna?
Ja
Citera
2011-05-07, 12:42
Medlem
Mr-andersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabisonly

Ja militärpressar involverar hela axeln. Men den laterala delen tränas ju ändå vid väldigt många utav ryggövningarna.
Citera
2011-05-07, 12:55
Medlem
julepumlans avatar
Ja givetvis går det att bara köra på den, MEN för att maximera en muskel så bör man kör minst 3 olika
övningar på muskeln. Dvs Militär press 4 x 8, hantellyft frammåt 4 x 8, Sen hantellyft åt sidan 4x 8.
För att verkligen bryta ner muskeln och få en så stor återbyggnad som möjligt
Citera
2011-05-07, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Ja givetvis går det att bara köra på den, MEN för att maximera en muskel så bör man kör minst 3 olika
övningar på muskeln. Dvs Militär press 4 x 8, hantellyft frammåt 4 x 8, Sen hantellyft åt sidan 4x 8.
För att verkligen bryta ner muskeln och få en så stor återbyggnad som möjligt

Men om du kör 12 set militärpressar då? Sluta snacka en massa skit.
Citera
2011-05-07, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackTheRippa
Övriga axelövningar görs bara av tank-top bärande snubbar som gillar att se sina muskler flexas i spegeln, så ja, det räcker med o lyfta upp skiten över huvudet.

Så alla som utför andra axelövningar utöver militärpress är tank-top bärande snubbar som gillar att se sina muskler flexas?
Nej.

Militärpressar räcker gott och väl för att bygga bra axlar, men jag personligen anser att man bör åtminstonde lägga till en annan övning för bakre axlarna.
(Jag kör cirka 3 olika övningar för axlarna)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in