Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-06, 17:03
Medlem
lilazebras avatar
Nu har jag kört fast riktigt ordentligt, Och jag tror att jag vet vad felet är.. Men problemet är att jag inte kan lösa det.

Min dator startar om redan i uppstarten, när jag inaktiverar automatisk omstart får jag upp bluescreen som säger "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME". Jag får upp förfrågan innan såklart om hur jag vill starta upp (Normalt, felsäkert läge, osv) Inga av dessa fungerar.

Har hört att detta problem kan uppstå om man har Daemon Tools på datorn? och att det bara ska vara att ta bort den skadade filen som heter SPTD.sys eller helt enkelt ominstallera sitt operativsystem. Problemet då är att min dator inte vill göra något av detta. Jag vet inte hur ja ska radera filen om jag inte kommer in i datorn, och datorn reagerar inte på någon skiva eller USB som jag sätter in i den för att ominstallera/Reparera Windows XP.

Det står några koder längst ner på bluescreen sidan.

Teknisk information:
*** STOP: 0x000000ED (0x82375900, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000)

Hoppas någon vänlig själ därute kan hjälpa mig, ja har verkligen googlat på allt ja kan komma på och testar allt!
Citera
2011-05-06, 17:16
Medlem
gnuppens avatar
Låter som att bootsektorn är trasig på disken,Har du en reservdisk att stoppa i och lägga xp på så kan du ju reparera den andra disken med ett disk prog och sedan stoppa tillbax den!
Citera
2011-05-06, 17:30
Medlem
lilazebras avatar
jag har en nånstans, jag är inte så jävla smart på datorer.. men ja ska försöka med det och se om ja lyckas! Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in