2011-05-05, 22:48
I den här tråden vill jag att du delar med dig av saker som gjort ditt liv bättre.
Man har ju trots allt bara ett liv, och alla vill vi väl må så bra som möjligt under den lilla tid vi har?
Så varför inte dela med oss!
Kan vara:
Något du slutat göra.
Något du önskar att du börjat/slutat med tidigare.
Något du gjort som du senare haft stor nytta av.
Vad har du gjort som fått dig att må bättre och varför?
Mina bidrag:
Börja träna på gym.
Känner mig starkare, snyggare och hjärnan pumpar ut endorfiner efter varje pass.
Sluta röka brass och cigaretter varje dag.
Har mycket mer motivation till att göra saker!
"Polarna" man hade var egentligen bara ens rökpolare som man såg på film med, det var något jag kom på först när jag slutade.
Mår mycket bättre utan dom. Fördelarna är många på denna punkt.
Sluta runka varje dag.
Blir riktigt djuriskt kåt numera när jag ser en riktigt snygg tjej på stan, kuken liksom pushar en att faktiskt gå fram till henne och lägga in en stöt. Man borde hålla sig till en runk i veckan.
Lära mig spela ett instrument.
Det är sjukt kul att kunna spela gitarr, man delar helt plötsligt intresse med många.
Tjejerna gillart! Och det är skitkul att spela ihop med andra.
Lära sig lyssna på mer än bara en musikstil.
Jag som alltid varit allätare märker hur mycket roligare jag kan ha än alla andra som är låsta på en musikstil.
Tex så kan jag njuta mycket mer på festival/fest eftersom jag slipper må dåligt när någon inte spelar just min genre.
Jag delar något med nästan alla jag träffar som lyssnar på musik.
Jag kan hämta inspiration från texter, takter och sounds som finns i alla de olika musikstilarna.
Sluta bry mig så jävla mycket.
Tänk hur kort livet är egentligen, och tänk hur kort tid det är som man faktiskt är ung.
Jag tänker fortfarande på att inte göra något som kan påverka mig negativt i framtiden, trots att det gör mig nytta för stunden.
Men att vara på krogen och inte våga släppa loss för att dom "coola" snubbarna i hörnet tittar på dig är bara för svenskt.
När folk tittar och skrattar så är det för att dom önskar att dom vågade ha lika roligt som dig.
Dom försöker alltså suga ur lite glädje ur det du utstrålar.
Men tro mig, det är inte mycket jämfört med vad man får om man faktiskt gör det man känner för med stake!
Dom kommer nog ändå aldrig påverka ditt liv för att du dansade som en galning den kvällen.
Såvida du själv inte tänker på det tills du mår dåligt.
Testa hallucinogena droger.
Precis som att inte alla klarar av att hoppa fallskärm så klarar inte vem som helst av att trippa.
Men för mig så har alla mina resor varit givande och härliga.
Svamp har verkligen hjälpt mig värdesätta naturen och livet.
LSD gav mig ett djupt band till min syster som jag tvivlar stark på att vi skulle byggt om det inte varit för drogen.
Har man psyke nog så rekommenderar jag verkligen detta som något man skall göra innan man dör.
Helst så tidigt som möjligt. (Så fort ditt psyke klarar av en trip.)
Jag trippade första gången när jag var 16, och har trippat säkert 30 gånger sen dess.
Jag fyller snart 19 och har aldrig haft en rejäl snedtripp. Allt handlar om miljö, musik och sällskap.
Jag vill verkligen att mitt liv på denna vackra jord skall bli så bra som möjligt.
Så snälla dela med er av vad som gjort ert liv så bra!
Ciao!
Man har ju trots allt bara ett liv, och alla vill vi väl må så bra som möjligt under den lilla tid vi har?
Så varför inte dela med oss!
Kan vara:
Något du slutat göra.
Något du önskar att du börjat/slutat med tidigare.
Något du gjort som du senare haft stor nytta av.
Vad har du gjort som fått dig att må bättre och varför?
Mina bidrag:
Börja träna på gym.
Känner mig starkare, snyggare och hjärnan pumpar ut endorfiner efter varje pass.
Sluta röka brass och cigaretter varje dag.
Har mycket mer motivation till att göra saker!
"Polarna" man hade var egentligen bara ens rökpolare som man såg på film med, det var något jag kom på först när jag slutade.
Mår mycket bättre utan dom. Fördelarna är många på denna punkt.
Sluta runka varje dag.
Blir riktigt djuriskt kåt numera när jag ser en riktigt snygg tjej på stan, kuken liksom pushar en att faktiskt gå fram till henne och lägga in en stöt. Man borde hålla sig till en runk i veckan.
Lära mig spela ett instrument.
Det är sjukt kul att kunna spela gitarr, man delar helt plötsligt intresse med många.
Tjejerna gillart! Och det är skitkul att spela ihop med andra.
Lära sig lyssna på mer än bara en musikstil.
Jag som alltid varit allätare märker hur mycket roligare jag kan ha än alla andra som är låsta på en musikstil.
Tex så kan jag njuta mycket mer på festival/fest eftersom jag slipper må dåligt när någon inte spelar just min genre.
Jag delar något med nästan alla jag träffar som lyssnar på musik.
Jag kan hämta inspiration från texter, takter och sounds som finns i alla de olika musikstilarna.
Sluta bry mig så jävla mycket.
Tänk hur kort livet är egentligen, och tänk hur kort tid det är som man faktiskt är ung.
Jag tänker fortfarande på att inte göra något som kan påverka mig negativt i framtiden, trots att det gör mig nytta för stunden.
Men att vara på krogen och inte våga släppa loss för att dom "coola" snubbarna i hörnet tittar på dig är bara för svenskt.
När folk tittar och skrattar så är det för att dom önskar att dom vågade ha lika roligt som dig.
Dom försöker alltså suga ur lite glädje ur det du utstrålar.
Men tro mig, det är inte mycket jämfört med vad man får om man faktiskt gör det man känner för med stake!
Dom kommer nog ändå aldrig påverka ditt liv för att du dansade som en galning den kvällen.
Såvida du själv inte tänker på det tills du mår dåligt.
Testa hallucinogena droger.
Precis som att inte alla klarar av att hoppa fallskärm så klarar inte vem som helst av att trippa.
Men för mig så har alla mina resor varit givande och härliga.
Svamp har verkligen hjälpt mig värdesätta naturen och livet.
LSD gav mig ett djupt band till min syster som jag tvivlar stark på att vi skulle byggt om det inte varit för drogen.
Har man psyke nog så rekommenderar jag verkligen detta som något man skall göra innan man dör.
Helst så tidigt som möjligt. (Så fort ditt psyke klarar av en trip.)
Jag trippade första gången när jag var 16, och har trippat säkert 30 gånger sen dess.
Jag fyller snart 19 och har aldrig haft en rejäl snedtripp. Allt handlar om miljö, musik och sällskap.
Jag vill verkligen att mitt liv på denna vackra jord skall bli så bra som möjligt.
Så snälla dela med er av vad som gjort ert liv så bra!
Ciao!

).