• 1
  • 2
2011-05-05, 22:35
Medlem
Vi har varit ihop många år, hon har tjatat ett tag och nu går det väl inte stoppa längre.
Jag har dock konsekvent vägrat så hon kommer bli överraskat vilket kommer bli en given succé

Jag tänkte fria på en resa som vi ska göra till Skottland, få tag i några ringar innan och sköta det snyggt på plats.

Men, problemet är att jag har ingen aning om vad för typ eller stil hon vill ha på sin ring.
Har aldrig tänkt i dessa banor och vet inte heller själv vad jag vill ha.

Min plan är därför att försöka få tag på några svinbilliga ringar (2-300kr totalt) som jag överräcker och som vi har på oss där borta.
Sedan när vi kommer hem så får vi gemensamt bestämma oss för några och prova ut.
Mina frågor

1. Vad tror ni om upplägget?

2. Vart får jag tag på billiga ringar för 2-300kr (helst bara vanliga silverfärgade ringar)?
Citera
2011-05-05, 22:38
Medlem
Elwisps avatar
Du kan köpa ringar på BR leksaker.
Citera
2011-05-05, 22:40
Medlem
Först å främst - grattis (utgår från att hon går med på förlovningen).

1. Låter som en bra idé, ha med dig ringarna under resans gång så att du är redo när en bra plats för det hela uppenbarar sig. Vore ju trist att missa en fantastisk plats på grund av slarv.

2. Bör ju finnas hos Guldfynd och dylika butiker. Kolla hennes ringstorlek innan du köper något, så att den symboliska ringen passar.
Citera
2011-05-05, 22:43
Medlem
Schysst plan! Jag gjorde precis som du tänker göra, köpte billiga, plana silverringar och gick ner på knä och hela repertoaren. har inte sett henne sen dess...

Hehe, nejdå, det kommer gå galant! Hade samma problem, visste inte alls vilken stil hon ville ha så jag köpte silverringar. När akten va avklarad så hade vi en skitkul shoppingrunda efter ringar och det blev som jag misstänkte, titanringar. Ska du chansa, gå på titan, vitt guld eller liknande!

Lycka till!
Citera
2011-05-05, 22:46
Bannlyst
Grattis!
Ett par tunna ringar i silver kostar inte mycket hos en guldsmed.
Jag föreslår en räd i hennes smyckesskrin innan, ta med dig en av hennes ringar till affären så du vet att du får rätt storlek till henne.

Lycka till o trevlig resa.
Citera
2011-05-05, 22:48
Medlem
papa_smurfs avatar
Grattis

Tycker det låter som en smart ide, som nämnt innan så glöm inte kolla hennes storlek!
Citera
2011-05-05, 22:53
Medlem
Parondrycks avatar
Kolla ringstorleken först, kan tänka mig det förstör hela ögonblicket när du trär på den och hennes finger är för tjockt/smalt.

Men förlovningsringar ska vara i guld. Vigselring är en annan femma, det kan hon välja ut själv med dig. Men köp förlovningsringar i guld, en inskription innuti med era namn/initialer och datum för dagen ni träffades eller dagen för förlovningen om det går att förutse.

Men förlovningsringar och vigselringar brukar gå i arv annars, hör med hennes mamma om det finns i släkten. Min mamma har min mormors förlovningsring som hon hade vid sin förlovning och som hon ska passa vidare till mig när tiden kommer. Förlovningsring och vigselring är två skilda ringar!
Citera
2011-05-05, 23:00
Medlem
Många bra svar, tack!

Alla verkar tycka planen är bra, då spikar vi den.

Det som återstår nu är att få tag i ett par billiga ringar, tips där?
Finns det för några hundralappar på tex guldfynd?

Sedan det här med storleken. Hon har en ring som jag ligger i hennes låda och skräpar som jag förstås kan sno med mig en dag till en butik, men samtidigt så vet jag inte om den passar ringfingret eftersom den normalt sitter på ett annat finger?
Hur löser man detta?
Citera
2011-05-05, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cola99
Vi har varit ihop många år, hon har tjatat ett tag och nu går det väl inte stoppa längre.
Jag har dock konsekvent vägrat så hon kommer bli överraskat vilket kommer bli en given succé

Jag tänkte fria på en resa som vi ska göra till Skottland, få tag i några ringar innan och sköta det snyggt på plats.

Men, problemet är att jag har ingen aning om vad för typ eller stil hon vill ha på sin ring.
Har aldrig tänkt i dessa banor och vet inte heller själv vad jag vill ha.

Min plan är därför att försöka få tag på några svinbilliga ringar (2-300kr totalt) som jag överräcker och som vi har på oss där borta.
Sedan när vi kommer hem så får vi gemensamt bestämma oss för några och prova ut.
Mina frågor

1. Vad tror ni om upplägget?

2. Vart får jag tag på billiga ringar för 2-300kr (helst bara vanliga silverfärgade ringar)?

Se till så att ni kan komma överens om ett datum inom 1 år bara, så ingen är ute och reser eller liknande.

Ring för 200-300kr? lol.

Vad ska bröllopet gå p, 500?
Citera
2011-05-05, 23:06
Medlem
Safanas avatar
Citat:
Många bra svar, tack!

Sedan det här med storleken. Hon har en ring som jag ligger i hennes låda och skräpar som jag förstås kan sno med mig en dag till en butik, men samtidigt så vet jag inte om den passar ringfingret eftersom den normalt sitter på ett annat finger?
Hur löser man detta?
Du får vara sneaky och mäta hennes finger när hon sover. Förresten så är det rent skitsnack att det måste vara guld. Jag tycker att guld är ganska fult, och vi har därför titan och silver. Billigt, stilrent och inte har vi känt för att uppgradera till något mer exklusivt. Kolla Tiluxs sortiment, de har mängder av snygga ringar, och bra återförsäljare som man beställer från via nätet (om du inte har någon i din stad). Du kan få mätverktyg hemskickade (vad de nu kallas), sedan skickar du tillbaka dem när du valt storlek.
Citera
2011-05-05, 23:13
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Många bra svar, tack!

Hur löser man detta?

Och tänk på att fingrarna inte har samma storlek på båda händerna heller.
Så om det är en ring hon har på höger ringfinger så är det inte några garantier att det är samma storlek på hennes vänstra ringfinger.
Då det är vänster ringfinger som ringen/ringarna skall sitta på.

Sedan så är det inte alls något "krav" på att ringen måste var i gul-/rödguld.
Man kan ha vilken metall som helst på ringarna.

P.S

Guldfynd har faktiskt en hemsida. Kan man inte webbadressen till en hemsida så går det att använda google. Sedan så är det inte alla butiker som visar priser på förlovningsringar.. Men du det går faktiskt att besöka butikerna med så får du aktuellt pris med...
Senast redigerad av Empress 2011-05-05 kl. 23:15.
Citera
2011-05-05, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Se till så att ni kan komma överens om ett datum inom 1 år bara, så ingen är ute och reser eller liknande.

Ring för 200-300kr? lol.

Vad ska bröllopet gå p, 500?

Läs innan du postar tack. Ringarna ska användas några dar, sen ska vi köpa riktiga när vi kommit hem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in