• 1
  • 2
2011-05-05, 18:13
Bannlyst
Hej, jag sökte men hittade inget liknande.

Jag fick upp en teori i huvudet. Vi är väldigt små och har inte kommit långt ut i rymden. Men rymden kanske faktiskt har ett slut. Vi kanske bara är ett experiment. Något annat levande kanske har skapat det vi kallar för "universum". Jag kommer inte på något som motbevisar detta.

Ex: Vi skapar en underjordisk värld. Vi föder upp människor där. Människorna får inte reda på att det finns något annat än dem. Dem är [b]allt[b]. Då kommer dom ju att tro att dom är det ända som finns. De kommer inte ha en aning om att vi på "ytan" existerar. Det är en hyfsad jämförelse med vad jag tänker om oss människor.

Våran tid är påhittad. Människan har skapat tiden. De som "skapat" universum kanske lever 1 miljon år. Deras tid kanske kan vara som 1 dag är dom motsvarar 1 miljon år för oss.

Diskutera !
Citera
2011-05-05, 18:18
Medlem
Den obiligatoriska frågan då vore ju "Vem/vad skapade dem som skapade oss i så fall?"
Citera
2011-05-05, 18:19
Medlem
Ja det kan ju vara så, men det blir nog svårt att få det bekräftat...
Citera
2011-05-05, 18:20
Bannlyst
Å gud dessa jävla trådar. Nej, det finns inget bakom VÅR rymd som är större än oss.
Citera
2011-05-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lettmjolk
Den obiligatoriska frågan då vore ju "Vem/vad skapade dem som skapade oss i så fall?"
exakt, och vem skapade våran skapare?

finns nog många olika teorier på vad universum verkligen är, och likt förbannat kommer vi inte att få reda på det, i alla fall inte på ett bra tag.
Citera
2011-05-05, 18:22
Medlem
Laughing-Buddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afuhren
Å gud dessa jävla trådar. Nej, det finns inget bakom VÅR rymd som är större än oss.
Vad expanderar universum på bekostnad av då i så fall, om det nu inte finns något utanför vårt universum? Eller du menar att universum INTE expanderar?
Citera
2011-05-05, 18:24
Medlem
Citat:

Hur vet du det?

Låter lite som om du precis tittat på "Truman show" och blandat det med "Men in black 2" då hela universum finns i ett halsband som aliens spelar kula med.

Denna teori är helt klart godtagbar, visst kan det vara så. Finner inte speciellt mycket diskussionsunderlag i den här tråden tyvärr.
Citera
2011-05-05, 20:15
Bannlyst
Citat:

Då vill jag att du bevisar det
Citera
2011-05-05, 20:42
Medlem
Nothing2says avatar
Ja visst, för en okunnig människa (jag) så verkar det ju nästan som att solsystemen har liknande rörelser som atomerna, så vårt solsytem kanske är en atom i något större! Nästan som i Horton hears a who, fast betydligt mycket mindre.. och kanske en del i hans blodomlopp.

Så inom oss kanske vi har miljarder olika universum med egna individer inom sig.

Fast, om man är mer realistisk...

Ja, vi är en del av något som är större än den rymd vi kunnat observera. Vi kommer kanske aldrig att hitta till universums ändpunkt och tillbaka. Vi kanske kommer fram till att universum oxå är runt, precis som med tellus en gång i det förflutna.

Så eftersom vi inte vet hur stor vår rymd är, hur ska vi då kunna veta om det finns något större BAKOM den?
Citera
2011-05-05, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dontlook
Då vill jag att du bevisar det

Motbevisa det.

Citera
2011-05-05, 20:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laughing-Buddha
Vad expanderar universum på bekostnad av då i så fall, om det nu inte finns något utanför vårt universum? Eller du menar att universum INTE expanderar?

Hur i helvete drar du slutsatsen att jag inte tror/vet att universum expanderar? Skapar du hönor av tom luft också?
Citera
2011-05-05, 21:07
Bannlyst
Citat:
Motbevisa det.

Vad fanns innan "Big Bang", något fanns ju i alla fall. Eller motbevisar du det ?

Jag tycker att det motbevisat var rätt bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in