Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-05-05, 17:33
Medlem
miklons avatar
I Eskilstuna finns en firma som heter "Turbo Bilar", som har en hel del bilar i prisklassen 10-60 000 eller nåt. Allt med den firman skriker ut att det är oseriöst, men man vet ju aldrig, så jag tänkte höra om någon här har personlig erfarenhet eller har hört något. Jag har googlat, men hittar inte speciellt mycket, förmodligen för att firman är så nystartad (vad jag vet i alla fall).
Citera
2011-05-05, 18:31
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
skulle nog inte handla av en firma som heter turbo-bilar, nej.
Citera
2011-05-07, 19:58
Medlem
Dr.hankeys avatar
Skulle aldrig i livet handla av dom, men om du är sugen på en bil från dom så skit i att kontakta TB till att börja med utan börja med föregående ägare och snacka med denna, vad som är gjort och vad som behöver att göras. TB bör du inte lita ett dugg på vad dom säger utan din trygghet skall finnas i föregående ägare.
Citera
2012-01-13, 11:31
Avstängd
Lacerdas avatar
Jag har läst på rejta.se och det finns tre kommentarer om företaget, alla negativa givetvis. Men borde inte varenda Svensk vid det här laget fatta att när man har med arabäckel att göra så gör man sällan en bra deal?
Citera
2012-01-13, 13:46
Medlem
Echonators avatar
Läs här och gör en bedömning...personligen skulle jag aldrig ens besöka den där firman.
http://binfo.se/turbo-bilar-i-eskilstuna/

Kolla bara första omdömet:

JAG TYCKER ATT DEM MYCKET TREVLIGA DEM HAR FRÄSA BILER TYCKER JAG .JAG HAR KÖPT BIL AV DEM - Azad

Eller denna fina:
jag köpta en bil från turbo bilar dom är snäll det som står på natet det bestämmar inte - magnus

Tjena min mittbena att det är "magnus" som skriver det där.

Och sen kommer den stora bomben....

Hur kommer det sig att ”Azad”, ”Magnus” och ”JLM” har samma IPadress som just Turbo bilar i Eskilstuna? Märkligt…

Så även om du kontaktar en tidigare ägare och det verkar ok så stöd för bövelen inte denna verksamhet!

Om du ska ha en specifik bil så gå in på ett forum på nätet. Om du vill ha SAAB så besök Saab Turbo Club Sweden och deras köp/sälj avdelning. Vill du ha andra märken så finns ju liknande forum även för det märket. Bättre än de flesta små bilfirmor och blocket etc.
Senast redigerad av Echonator 2012-01-13 kl. 13:53.
Citera
2012-02-01, 18:32
Medlem
Turbo bilar var och köpte min bil för en vecka sen som privatpersoner, idag en vecka efteråt så hittar jag annonsen på min fd. bil på nätet för ungefär det dubbla priset, jag vet att bilen hade en hel del fel som skulle vara mycket dyra att reparera. Så jag sörjer med den stackaren som köper min högst troligen fusklagade bil och kommer bli mycket missnöjd.....
Citera
2012-02-01, 18:42
Medlem
DXM-Redemptions avatar
Det är det här jag älskar med internet! Alla människor som det ligger i deras kultur (låter vara osagt) att lura, bedra och dra nytta av andra, dom kan ställas mot väggen i form av en simpel googling numera.

Jag har inget med turbobilar att göra, kommer aldrig ha. Underbart att dom skriver positiva inlägg - de enda på hela sidan, åt sig själva. Patetiskt menapack gissar jag på.
Citera
2012-02-01, 20:28
Medlem
provocative77s avatar
Kul att läsa komentarerna om firman. De enda som är positiva är skrivna på usel svenska o samma gramatikfel. Luktar en o samma person.

Men nu kan jag bilar o älskar turbo. Skulle våga handla där om priset är det rätta.
Hittar tyvärr ingen länk. Någon som hittat en hemsida?
Senast redigerad av provocative77 2012-02-01 kl. 20:34.
Citera
2012-02-01, 21:46
Medlem
Onkel Gagels avatar
Turbo Bilar är ett skämt. Dom byter på sin höjd kamrem på bilarna och snyggar upp dom för att senare slutta ut dom till intet ont anande stackare. Lokalen är bara ett hål i väggen, ligger granne med Willys och Swedol. Finns en liknande firma till som heter Sveriges Bilar eller något liknande, samma dynga där.
Citera
2012-02-02, 15:51
Medlem
de har ingen egen hemsida utan kolla på södermanland på blocket och kolla i låga prisintervaller så hittar du dem, de har ca 40 bilar ute på annons i intervallet 8000-60000 kr, om min fd bil ligger kvar så sök på a4 upp till 40000 kr så hittar du den
Citera
2012-02-02, 16:35
Medlem
watcher1970s avatar
Skall man handla bil där så bör det vara till Din svärmor- om Du hatar henne vill säga..
Enl. "Alla bolag" är verksamheten "passivt"..

Turbo Bilar i Eskilstuna

Org.nummer: 760617-XXXX Bolagsform: Enskild firma

Innehavare: Abed, Ahmed Nejim
Registreringsår: 2010

F-Skatt: Uppgift saknas läs mer
Bolaget är passivt

Telefon: 073-6542277

ADRESS

TUNA TORG 1
632 28 Eskilstuna
Södermanlands län
Visa på karta

UTDELNINGSADRESS

TUNA TORG 1 LGH
632 28 Eskilstuna
Södermanlands län

PLATS FÖR BOLAGETS PRESENTATION Guiden
Presentera Turbo Bilar i Eskilstuna...

ÅR 2010

Antal anställda: 1-4
Omsättning: 300 - 499 tkr
Citera
2012-03-15, 20:14
Medlem
Dandellions avatar
Jag gårförbi där Jämt och ständigt!
Ler för mig själv också när jag ser skylten "turbo bilar" följt av "turbo resor"
Så ni behöver inte vara oroliga längre, nu kan köpa en bil samtidigt boka en resa!
Fantastiskt! Har alltid funderat på varför man inte kommit på den genialiska iden innan..

ts, om jag var du skulle jag leta någon annanstans!

Det kanske är samma ägare som till vågen ( lilla butiken på kungsgatan vid rinmansparken)? Dom bedriver frisör, café, kiosk, loppis, erbjuder hemhjälp och fixar barnkalas! En och samma ägare!
Fantastiskt det också!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in