Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
gör jag en kapitalvinst på 60.000 har jag också betalat 18.000 kr i skatt, på sätt i stor mån täckt kostnaden för mitt bidrag, så skippa snacket om rättvisa här. Det är inte intressant vad ni anser för det handlar inte om ämnet. Studiebidraget anser jag vara en riktig rättighet, det är till för att täcka kostnader för att kunna studera. Men det är väl som vanligt, slöhet ska belönas.
Nu en fråga jag inte fått svar på, jag kommer med största sannolikhet inte ha samma inkomst i höst och kommer inte komma upp över 136000 kr 2011 i inkomst. Har det någon betydelse? tittar de över året i regel?
Håller med. När man studerar kommer det samhället till gagn genom att man ökar sin kompetens. Det ska man få bidrag för om man inte har en för hög lön samtidigt. Att man ska betala sin utbildning med sina sparade och investerade pengar, som redan där gör stor nytta för samhället, är bara fel.
Till din fråga - de tittar per termin/kalenderhalvår. Denna termin räknas t o m 30 juni eller liknande tror jag, därefter ska det nog nollställas.