2011-05-04, 18:27
Medlem
En kvinna stacks ner i motionsspåret vid Harbrostugan i Tumba tisdagen den 26 april av två okända män. Någon som vet mer?

Har bara hittat en notis om detta i Lokaltidningen Mitt i Botkyrka-Salem tisdag 3 maj. (Går tyvärr inte att länka till, men finns som PDF). Så här lyder notisen:

Citat:
Motionär höggs ner i spåret

TUMBA En kvinna överfölls och stacks i magen med ett vasst föremål när hon var ute i ett motionsspår i Tumba förra tisdagen. När hon passerade Harbrostugan fick hon syn på två män, en stund senare såg hon dem igen.
Den ene knuffade kvinnan i ryggen. Hon ramlade mot den andre och träffades samtidigt av ett vasst föremål i magen. Hon började blöda kraftigt.
– Det var två yngre män. Vi vet inte vilka de var, säger Pelle Stevemar, kriminalin- spektör.
Kvinnan fördes till sjukhus, enligt polisen utan allvarliga skador. Överfallet skedde vid tvåtiden på eftermiddagen.

Det hela låter lite konstigt. "fick syn på två män", "såg hon dem igen" (hade de sprungit ifatt henne?)

Eftersom jag själv springer där ofta vill jag gärna ha mer info!
Citera
2011-05-05, 11:47
Medlem
BBMBBs avatar
Kan tänka mig att dom skulle försöka råna eller våldta henne, men killen med kniv var inte bered på att hans kumpan skulle putta henne mot honom och där av råkade han hugga henne i magen med kniven..
Citera
2011-05-05, 21:45
Medlem
Witkos avatar
Har inte kvinnan uppgett något signalement på gärningsmännen?
Citera
2011-05-05, 23:37
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Har inte kvinnan uppgett något signalement på gärningsmännen?
Kvinnan har säkerligen uppgett signalement, det är bara det att svenska blaskor i vanlig ordning inte anser att det är korrekt att informera läsarna om det.
Citera
2011-05-06, 14:11
Medlem
Det vore intressant att veta varför två maskerade män finns i det området, för det finns väl inget att "råna" där? Man rånar väl inte joggare för de lär inte ha mycket av värde på sig... eller?

Undra om det inte var ett s.k. "inträdesprov" i något kriminellt gäng? Det har ju förekommit endel skottlossning (unga killar blir skjutna i benet men vill inte anmäla detta) i kommunen.
Nu vågar inte jag ut och jogga i området, jag kommer sluta som en soffpotatis..
Citera
2011-05-06, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalamityJane
Det vore intressant att veta varför två maskerade män finns i det området, för det finns väl inget att "råna" där? Man rånar väl inte joggare för de lär inte ha mycket av värde på sig... eller?

Undra om det inte var ett s.k. "inträdesprov" i något kriminellt gäng? Det har ju förekommit endel skottlossning (unga killar blir skjutna i benet men vill inte anmäla detta) i kommunen.
Nu vågar inte jag ut och jogga i området, jag kommer sluta som en soffpotatis..

Det handlar kanske om en överfallsvåldtäkt som gick fel, som BBMBB är inne på. Att det är två gärningsmän är en ny trend som har etablerat sig i Sverige de senaste åren;

Att de är maskerade är för att inte bli igenkända efter våldtäkten och kniven för att göra brottsoffret medgörligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in