• 1
  • 2
2002-10-22, 21:42
Medlem
Hej! Jag undrar vilken batong som är bäst?

Fjäderbatong... eller Teleskopbatong???

Sen undrar jag, om det är nån som har en batong att sälja?? Om det inte är olagligt dvs ?? Jag har hört att man bara behöver vara 18 bast för att få köpa en, och lyckligtvis är jag det! Men jag vet inte om det stämmer...

Om det stämmer, så skulle jag gärna vilja köpa en! :mrgreen:

Maila

smaj85@hotmail.com
Citera
2002-10-23, 02:31
Medlem
%s avatar
Här kan du köpa en batong: http://www.big-bad-boy.com/
Citera
2002-10-23, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Teleskopbatong såklart. Av antingen ASPs eller Cascos fabrikat.
Och visst är det lagligt att äga en batong - så länge du inte beträder allmän plats (dvs kliver utanför din bostad).
Dessuto krävs det (i stort sett alltid) Polis-, Väktar- eller OV-leg för att få köpa.

Jo det är det jag menar, jag vill köpa en utan polis-, väktar eller ov-leg ! Så, är det lagligt att äga en batong utan speciellt leg?
Citera
2002-10-23, 08:07
Medlem
Azraels avatar
Ja det är lagligt att äga en batong. Men du får inte bära den på allmän plats, dvs precis som med knivar. Så länge du sitter hemma i köket och smeker den så är det fullt legalt. Men om du tar ett steg ut på gatan eller sätter dig i bilen med den så bryter du mot lagen.
Köper gör du enklast från usa.
Kan jag uttrycka mig tydligare?
Citera
2002-10-23, 12:39
Medlem
Citat:
Ja det är lagligt att äga en batong. Men du får inte bära den på allmän plats, dvs precis som med knivar. Så länge du sitter hemma i köket och smeker den så är det fullt legalt. Men om du tar ett steg ut på gatan eller sätter dig i bilen med den så bryter du mot lagen.
Köper gör du enklast från usa.
Kan jag uttrycka mig tydligare?

Hej! Nej nu förstör jag exakt vad du menar, så du behöver inte förklara tydligare
Tänkte bara lite,,,,du skulle inte råka ha en usa sida där dom säljer batonger???

Jag hade en sån sida förut, men formatera om datorn så sidan försvann! Och den där svenska sidan som jag fick lite högre upp på denna sida, funkar inte för mej, jag ska ställa in nånt med cookies!

Men tack för hjälpen!

Måste fråga, varför är teleskopbatong bättre än fjäder???

Jag vill ha en batong hemma som jag kan "smeka" på hahaha :P

Mvh

Smaj = Paj
Citera
2002-10-23, 19:05
Medlem
Mysharrys avatar
OBS! GÖR ABSOLUT INTE DETTA HEMMA!
Ta en bit gummislang i önskad grovlek. OBS! Ej plast! Plugga ena änden med en plastbit, t ex en plastkork från en vinpava. Fäst med epoxy. Detta är nederdelen. Fyll slangen med torr sand, dunka ner den allteftersom, tills det känns bra.
Ta en rundskallig bult som passar perfekt i slangen, på med epoxy och ner med den i änden på slangen. Nu jävlar har du en batong som slår (häpp!) allt! Gör du den en halv meter lång så slår du ihjäl en häst med den, 20-25cm räcker. Detta vapen är lika förbjudet som köpebatonger.
Citera
2002-10-24, 07:33
Medlem
Azraels avatar
http://www.knifecenter.com/products.html

Kolla ASP (bäst) och Casco (duger).

En teleskop är bättre än en fjäder därför att den är hård.
En fjäder sladdrar bara fram och tillbaka som en halvslapp dildo.

Mitt tips är en 21" ASP Airweight.
Citera
2002-10-24, 12:37
Medlem
Citat:
http://www.knifecenter.com/products.html

Kolla ASP (bäst) och Casco (duger).

En teleskop är bättre än en fjäder därför att den är hård.
En fjäder sladdrar bara fram och tillbaka som en halvslapp dildo.

Mitt tips är en 21" ASP Airweight.

Hej!
Tack för sidan! Ska kolla den! Och tack för tipset hur man gör en egen batong =) ,fast det är klart,,jag ska ju inte göra en...

Tänkte...dom där teleskop batongerna,,, det är dom man typ trycker på en knapp så åker skiten ut med va??

Hur mycket brukar en Teleskop batong ligga på?? Ny och begagnad??

Mvh

Smaj

Joina mIRC kanalen #Vapen .... Dalnet
Citera
2002-10-24, 16:16
Medlem
Azraels avatar
Nej, knappar har bara leksaksbatonger på film. Du knycker till med handleden och så fälls batongen ut av sin egen vikt sas.
Räkna med att en ASP hamnar straxt över tusenlappen i Sverige.
Citera
2002-10-24, 22:52
Medlem
Om man nu ska ha en egentillverkad batong så är detta bland det bättre. Ta elkabel med massa små kärnor i, tror det är 19*1,5 som är bäst lämpad för detta. Det är en jävla tyngd i den men endå tillräckligt flexibel för att ge med sig.
Citera
2002-10-25, 00:21
Medlem
Jazkers avatar
Citat:

Själv pröjsade jag 795:- för min ASP, visserligen 1998 men ändå. :roll:
Citera
2002-10-25, 00:27
Bannlyst
Citat:
Nej, knappar har bara leksaksbatonger på film. Du knycker till med handleden och så fälls batongen ut av sin egen vikt sas.

Snackar du om, idiot? Det finns stillet batonger...man trycker på en knapp så fälls den ut.
Checka denna sida.

http://www.familydefense.com/automati.htm
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här