Tjena!
Jag kpte en minilaptop fr ngra veckor sen fr att jag ville ha en liten och smidig dator. Killen jag kpte den av hade inte formaterat s det skulle jag gra istllet. Eftersom det r en minilaptop s har den ju ingen optisk cd-enhet till att formatera. Jag prvade att gra ett usbminne bootbart med 3 olika datorer och skert 6 olika guider. Men var alltid en kod som var fel (kommer tyvrr inte ihg vilken). Och jag knner ingen som har en extern cdlsare s det tog stopp.
Jag fick nog och tog ut hrddisken och kopplade in den i min stationra dator. Jag formaterade och installerade windows 7 istllet och allt funkade prima!
Men nu nr jag har kopplat in hrddisken i min brbara s fr jag bluescreen som handlar om SATA drivrutinerna vad jag har fattat det som (0x0000007B).
BS fr jag efter ca 2 sekunder att windows laddar. S kommer inte in i windows alls!
Jag hittade en guide att man skulle in i bios och ndra Sata Device Mode till compatible. Men problemet dr r att det heter Sata Native Mode i mitt bios och gr bara att ndra till enable eller disable.
Hur gr jag fr att fixa mitt problem?
Dator: HP Mini 2140
MYCKET tacksam fr svar!