2011-05-04, 16:49
Medlem
Tjena!
Jag kpte en minilaptop fr ngra veckor sen fr att jag ville ha en liten och smidig dator. Killen jag kpte den av hade inte formaterat s det skulle jag gra istllet. Eftersom det r en minilaptop s har den ju ingen optisk cd-enhet till att formatera. Jag prvade att gra ett usbminne bootbart med 3 olika datorer och skert 6 olika guider. Men var alltid en kod som var fel (kommer tyvrr inte ihg vilken). Och jag knner ingen som har en extern cdlsare s det tog stopp.
Jag fick nog och tog ut hrddisken och kopplade in den i min stationra dator. Jag formaterade och installerade windows 7 istllet och allt funkade prima!
Men nu nr jag har kopplat in hrddisken i min brbara s fr jag bluescreen som handlar om SATA drivrutinerna vad jag har fattat det som (0x0000007B).

BS fr jag efter ca 2 sekunder att windows laddar. S kommer inte in i windows alls!

Jag hittade en guide att man skulle in i bios och ndra Sata Device Mode till compatible. Men problemet dr r att det heter Sata Native Mode i mitt bios och gr bara att ndra till enable eller disable.

Hur gr jag fr att fixa mitt problem?

Dator: HP Mini 2140

MYCKET tacksam fr svar!
Citera
2011-05-04, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drawser
Jag fick nog och tog ut hrddisken och kopplade in den i min stationra dator. Jag formaterade och installerade windows 7 istllet och allt funkade prima!
Men nu nr jag har kopplat in hrddisken i min brbara s fr jag bluescreen som handlar om SATA drivrutinerna vad jag har fattat det som (0x0000007B).
Det dr gr INTE.

Windows r som dina klder/skor. Att gra som du gjorde r som att bytt klder/skor med din mormor. Knappast troligt att de passar dig och du kan tnka att du knappast skulle trivas ens om du fick p dig dom.

nnu vrre r att nu sabbat den gmda HP partitionen som anvnds fr att installera om Windows UTAN DVD eller USB.

Du fr nog Frska med USB minnen igen och bertta vad det r fr fel du fr om det alltid r exakt samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in