2012-02-06, 02:16
Medlem
ArmeCykels avatar
Brukar använda dom där helt vanliga gula hörselpropparna när det behövs. Funkar utmärkt! Men om det är speciellt bra vet jag inte. Som tur är så är det inte så ofta man behöver hörselproppar för att sova.
Senast redigerad av ArmeCykel 2012-02-06 kl. 02:59.
Citera
2012-02-06, 02:46
Medlem
luslusens avatar
Orangea 3M är grymma.
Kan forma dom så dom passar örat + dom är inte lika stora som dom vanliga gula och gör därmed inte ont.
Hittade dom på Coop, men dom finns säkert på fler ställen.
Dom var billiga också.
Citera
2012-05-06, 09:44
Medlem
LuktSuddiGums avatar
Bara jag som har stora problem med apotekets orangea öronproppar? De är för mjuka så samt att de hinner utvidga sig så pass mycket att de inte går att få in i öronen utan de läger sig utanför öronen och sedan ramlar ut mitt i natten. Detta trots att jag klämmer så mycket jag bara orkar samt inte släpper dom förren de är 1 cm från öronet.
Citera
2012-10-23, 11:28
Medlem
Zeke Wargs avatar
Jag använder gula, mellanstora öronproppar,
som jag tror är tillverkade av någon sorts skumplast.
Dessa är mycket vanliga - du har med all säkerhet
sett sådana. Dessa är relativt billiga.
Finns att köpa nästan överallt. Finns också, gratis,
på många arbetsplatser.

Det stora knepet för att få dessa att funka helt
perfekt, är att försiktigt stryka på ett uns vasselin
på dem; "snurra" propparna försiktigt och helt ytligt
direkt i vasselinburken.

Kläm sedan ihop dem i den insomorda delen och in
med propparna i öronen!

Dessa blir garanterat helt ljudisolerande.

Testa! Mycket effektiva för att stänga ute allt ljud
runtomkring.
Citera
2014-09-24, 08:35
Medlem
Köpte ett gäng öronproppar igår från Apoteket, de med "vingar" baktill. Helt otrolig ljuddämpning, typ i klass med stora hörselkåpor. Men jag vaknade upp på natten och skulle dra ut dem och då satt de fast! Satt och skruvade i en halvtimma innan de kom loss.

Brukar någon annan uppleva det här? Tryckte jag in propparna för långt? Det var inte öronvax eller något annat som klistrat igen, bara att de utvidgats så mycket så att det verkligen blev en propp. Nu tvekar jag på att använda propparna igen... Funkade nästan för bra ju! Tips?
Citera
2014-09-30, 08:20
Medlem
Uppdatering. Har använt öronpropparna nu i någon vecka och de funkar asbra! Men pressa inte in dem för långt, då utvidgar de sig så mycket längst in i örat att det blir skitsvårt att få ut dem.

Dessa köpte jag efter tips från tråden:
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=245515
Bästa jag testat!
Citera
2014-10-18, 13:09
Medlem
Lånar tråden lite.

Jag köpte dessa, men jag tycker de spänner ut sig så in i helskotta så är inte jättebekvämt i hörselgången. Någon som vet ett par proppar som inte utvidgar sig så mycket, ska jag prova barnpropparna kanske?

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=249773
Citera
2014-12-18, 22:18
Medlem
hp-sauces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Lånar tråden lite.

Jag köpte dessa, men jag tycker de spänner ut sig så in i helskotta så är inte jättebekvämt i hörselgången. Någon som vet ett par proppar som inte utvidgar sig så mycket, ska jag prova barnpropparna kanske?

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=249773
Den där finns väl bara i onesize?
Citera
2016-11-15, 11:43
Avslutad
Testat apotekets men dom är värdelösa har överkänslig hörsel så vart ska jag vända mig?
Citera
2020-09-18, 20:48
Medlem
Bra öronproppar för sömn?

Skulle ni satsa på formgjutna, eller isolerar de tillräckligt bra?
Citera
2020-09-18, 21:50
Medlem
sommarlovs avatar
Apoteket har vaxkulor väldigt billigt, Calmor heter dom.
De enda som inte ramlar ur eller gör ont efter ett tag!
Citera
2020-09-18, 21:54
Medlem
Howard Leight Max lite gröna helt klart
Känns knappt i örat och isolerar som fan.

Formgjutna har jag provat från två företag och tycker att de gör asont att ligga på mot kudden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in