• 1
  • 2
2011-05-04, 07:09
Medlem
Hej alla FB-are, det är så att jag har blivit extremt snål det senaste.. Kan bero på att man börjar bli till åren och vill fortfarande kunna spara några surt förtjänta slantar...

Det är så nu under ca 9 månader har jag lyckats spara ihop ca: 100.000 kr... (diffar 5 tusen upp och ned) med tanke på bättre sämre dagar ! Men hur skall jag nu förvalta dessa pengarna?!...

-Just nu ligger dem på att sparkonto men växer sig inte stora och starka!...
-Jag vill inte ta någon större risk när jag investerar
-Vill ha så mycket tillväxt som det bara går

(Eftersom jag är en fattig man med barn och familj) vill jag inte gå ut och satsa allt i aktier (daytraiding) eftersom jag inte har tid att kolla dem och har inte råd att förlora dem..

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta

Förövrigt är JAK-banken något att ha?!....

MVH

Justitiekanslern
Citera
2011-05-04, 07:15
Medlem
Risk är ganska personligt och beroende av vilken kunskap man besitter. Annars är det väl vanlig bankränta som gäller.
Citera
2011-05-04, 08:37
Medlem
lågrisk fonder är väl det som gäller, kolla med din bank!
Citera
2011-05-04, 09:35
Medlem
HeavyPops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JK-
...

www.libertysilver.se
www.tavex.se
Citera
2011-05-04, 10:47
Medlem
Öppna ett konto på Forex, 2.55% i ränta.
Citera
2011-05-04, 11:17
Medlem
Brinkas avatar
Prata med en bankman, han vet vad som är rätt för dig. Brukar bli riktigt bra, själv har jag heller ingen vidare koll på sånt. Men kila in på din bank och be om ett möte var du ska "investera" i
Citera
2011-05-04, 11:19
Medlem
chevones avatar
Investera i C-rad aktier innan den 8maj..
Sedan har tåget gått
Citera
2011-05-04, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brinka
Prata med en bankman, han vet vad som är rätt för dig. Brukar bli riktigt bra, själv har jag heller ingen vidare koll på sånt. Men kila in på din bank och be om ett möte var du ska "investera" i

Det dummaste du kan göra...

Banken ger dig sina mest välavkastande fonder... Till dem själva dvs.
Citera
2011-05-04, 12:28
Medlem
Heeths avatar
Är du intresserad av aktier så kan du nog tjäna en slant. Det har jag själv gjort. Men du får ägna nån timme varje dag och läsa och gå igenom börsen.
Citera
2011-05-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JK-
Hej alla FB-are, det är så att jag har blivit extremt snål det senaste.. Kan bero på att man börjar bli till åren och vill fortfarande kunna spara några surt förtjänta slantar...

Det är så nu under ca 9 månader har jag lyckats spara ihop ca: 100.000 kr... (diffar 5 tusen upp och ned) med tanke på bättre sämre dagar ! Men hur skall jag nu förvalta dessa pengarna?!...

-Just nu ligger dem på att sparkonto men växer sig inte stora och starka!...
-Jag vill inte ta någon större risk när jag investerar
-Vill ha så mycket tillväxt som det bara går

(Eftersom jag är en fattig man med barn och familj) vill jag inte gå ut och satsa allt i aktier (daytraiding) eftersom jag inte har tid att kolla dem och har inte råd att förlora dem..

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta

Förövrigt är JAK-banken något att ha?!....

MVH

Justitiekanslern
Fattig man med barn? Hur i fasiken har du lyckast spara över 10 lappar i månaden då?
Citera
2011-05-04, 14:13
Medlem
drutgers avatar
Lägg dem på www.gccab.com. 3.1% ränta, ingen risk pga insättningsgarantin. Sussa sött om natten
Citera
2011-05-04, 18:43
Medlem
Detta vore nått för dig - www.minpengamaskin.se - Riktigt bra bok, klicka på kontakt så är det som en gästbok.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in