• 1
  • 2
2011-05-03, 22:33
Medlem
Stuuuuutes avatar
Hittade ingen tråd vid sökning!

Vilken är den godaste köpes Bearnaisesåsen enligt Er?

Själv har jag fastnat för Lohmanders, men en kaloribomb på 710kcal per 100g gör att jag funderar på att byta, finns det det någon god låg kalori Bearnaisesås?
Citera
2011-05-03, 22:39
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute

Själv har jag fastnat för Lohmanders, men en kaloribomb på 710kcal per 100g gör att jag funderar på att byta, finns det det någon god låg kalori Bearnaisesås?

Erik Lallerstedts bea är enligt mitt tycke den godaste köpebean. Men Lohmanders funkar den också. Eriks är godare speciellt den med chilli! Slurp!
Citera
2011-05-03, 22:42
Medlem
loxots avatar
Lohmanders Hot. Den svarta.. den 'är inte stark men man får ändå en känsla av det, heeeeeelt underbar!
Citera
2011-05-03, 22:42
Medlem
EvilTouchs avatar
Helt klart Lohmanders. Köpte Erics sist och den var inte alls lika god... Finns ingen av dessa blir det Delikatessfabrikens (på flaska).
Citera
2011-05-03, 22:43
Medlem
Instämmer om Lallerstedts Chilli-bea, magnifik! "Jobbar" mig dock just nu igenom Lohmanders motsvarighet, den blir nog inte långvarig den heller
Citera
2011-05-03, 22:53
Medlem
Stuuuuutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Erik Lallerstedts bea är enligt mitt tycke den godaste köpebean. Men Lohmanders funkar den också. Eriks är godare speciellt den med chilli! Slurp!

Citat:
Ursprungligen postat av loxot
Lohmanders Hot. Den svarta.. den 'är inte stark men man får ändå en känsla av det, heeeeeelt underbar!

Citat:
Ursprungligen postat av EvilTouch
Helt klart Lohmanders. Köpte Erics sist och den var inte alls lika god... Finns ingen av dessa blir det Delikatessfabrikens (på flaska).

Citat:
Ursprungligen postat av buchman
Instämmer om Lallerstedts Chilli-bea, magnifik! "Jobbar" mig dock just nu igenom Lohmanders motsvarighet, den blir nog inte långvarig den heller

Haha ja håller med Er fullt ut att den munknullar en

Men jag tänkte på någon ersättare med mindre kcal? Fan 100g = 710kcal är en fin bomb de i Lohamanders
Citera
2011-05-03, 23:02
Medlem
General.Maximus.s avatar
Slår ett slag för Lohmanders jag också!
Citera
2011-05-04, 00:12
Medlem
Erik Lallerstedts är den godaste tycker jag. Visst är det en kaloribomb på 760 kcal per 100g, normalporttion ca 50g blir 380kcal. Chilibeanaisen, 720/100g, är särskilt god till nötkött tycker jag. Enligt min smak är den lagom stark när man äter den, efteråt känner man en liten hetta i munnen.
Citera
2011-05-04, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h

Har du testat Lohmanders med chilli? Den är bra mycket godare tycker jag.
Slår ett slag för Lohmanders som sagt...
Citera
2011-05-04, 00:49
Medlem
Citat:

Du kommer omöjligt att hitta en Bearnaisesås med mindre kallorier, för det är inga direkta nyttigheter som vilar i burken. Bara att försöka äta mindre av den, 50 gram bea är ändå jäkligt mycket bea
Citera
2011-05-04, 14:13
Medlem
The Bears avatar
Citat:

Men jag tänkte på någon ersättare med mindre kcal? Fan 100g = 710kcal är en fin bomb de i Lohamanders

Köp pulversås av "finare" märke, extra kryddad, använd 40% av rekommenderat smör. Hur gott som helst. Är smal och äter det av godhets, inte nyttighetsskäl.
Citera
2011-05-04, 14:29
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t1a1l1l1i1u1m1
Har du testat Lohmanders med chilli? Den är bra mycket godare tycker jag.
Slår ett slag för Lohmanders som sagt...

Nej det har jag inte gjort! Men det kommer garanterat att göras nästa gång jag köper en bea. Jag föredrar att göra den själv nämligen. Men ibland finns inte tid eller lust och då köper jag gärna en burk. Så tack för tipset! Jag har inte sett att Lohmanders fanns med chilli.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in