• 1
  • 2
2004-10-04, 19:06
Awaiting Email Confirmation
Vet inte om frågan har varit uppe tidigare.

Frågan är så här. Är det så, att narkomaner försöker "värva" folk
till att bli drogberoende?

T.ex. träffar man en ny kompis, så försöker man få honom/henne
att prova på droger. För då är man liksom på samma nivå, eller nåt...
Citera
2004-10-04, 19:27
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=152562

Citera
2004-10-04, 20:02
Medlem
StorMammas avatar
"värva"...?!???

Herrejösses, den här posten slår det mesta jag läst här på fb i töntighet. Varför skulle folk som nyttjar droger INTE kunna umgås utan dem????
Citera
2004-10-04, 20:32
Medlem
getttosmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beff
Vet inte om frågan har varit uppe tidigare.

Frågan är så här. Är det så, att narkomaner försöker "värva" folk
till att bli drogberoende?

T.ex. träffar man en ny kompis, så försöker man få honom/henne
att prova på droger. För då är man liksom på samma nivå, eller nåt...

Ja det stämmer och i tunnelbanan sticker heroinisterna nålar i undomar för att sen kunna sälja knarkotika till dem och utanför högstadieskolor flockas knarksäljarna med sina godisar som dem preparerat med droger.

Men det visste du säkert redan.

//Smurf
Citera
2004-10-04, 22:35
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag brukar göra mina kvinnliga bekanta haschberoende för att kunna utnyttja dem sexuellt... Jag föredrar prepubertala flickor, men de _måste_ vara ariska... Jag är nazipedofil...
Citera
2004-10-04, 22:49
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag brukar göra mina kvinnliga bekanta haschberoende för att kunna utnyttja dem sexuellt... Jag föredrar prepubertala flickor, men de _måste_ vara ariska... Jag är nazipedofil...

Gud vad skönt! Jag trodde jag var ensam.
Själv brukar jag dessutom förvandlas till en fluga när jag duschar om jag har druckit ett glas hasch. Som knarkfluga biter jag sedan barn och kristna tonåringar. Sedan måste de komma till mig för att hålla apan stången. I bland ger jag dem döds- eller våldtäktsdroger (droger man dör, eller blir våldtagen av) bara för att jag är så ond.
Citera
2004-10-04, 22:51
Bannlyst
Jag vet inte om jag tycker frågan är SÅ töntig egentligen.
Det är klart - man försöker ju inte "värva" nån för att tjäna pengar eller nåt - men om man lärt känna en ny trevlig person hör man sig gärna för ifall personen är öppen och har testat eller är sugen på att testa... det är ju kul att knarka tillsammans.. så jag svarar nog "JA"
Citera
2004-10-04, 23:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Ok, svarar ärligt denna gång... Jag har fått typ alla mina polare att pröva knark, på samma sätt som jag t.ex. fått dem att lyssna på hårdrock... Känns bra att ha inflytande!
Citera
2004-10-04, 23:43
Kom inte helt oväntat en del "mindre" seriösa svar på frågan...

Svaret på min fråga är kanske ganska självklar, vad vet jag? För mig är
det dock en fråga av rent akademisk betydelse.
Citera
2004-10-04, 23:44
Medlem
Dr. Löhks avatar
Citat:
Frågan är så här. Är det så, att narkomaner försöker "värva" folk till att bli drogberoende?

Jag har svårt att tänka mig att någon vill få någon annan att bli drogberoende. Snarare är det som du nämner här:

Citat:
T.ex. träffar man en ny kompis, så försöker man få honom/henne att prova på droger. För då är man liksom på samma nivå, eller nåt...

Fast ändå inte riktigt huvudet på spiken. Däremot har jag märkt att drognyttjare dras till varandra. Varje gång jag hamnar i ett sammanhang med nya människor så visar det sig att de jag dragits till och funnit intressanta/trevliga från början pular (eller har pulat) i sig droger.
Men jag antar att det är samma sak med vilken hobby man än har. Kaka söker maka, så att säga. Eller kanske kaka söker macka.
Citera
2004-10-04, 23:57
Medlem
fnuskes avatar
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=152562

http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=126788

Ja, tydligen finns det väl något sorts behov att även dra med vänskapskretsen i det hela.
Citera
2004-10-05, 00:02
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ok, svarar ärligt denna gång... Jag har fått typ alla mina polare att pröva knark, på samma sätt som jag t.ex. fått dem att lyssna på hårdrock... Känns bra att ha inflytande!

Summan av curryn, om man ska hårdra det, blir att man vill få dom som
inte provat på droger, att börja med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in