2011-05-03, 10:46
Medlem
Hej alla.

Jag hoppas jag la den här tråden rätt nu. Så, jag började tänka lite igårkväll om svensk husmanskost, och eftersom begreppet kommer ifrån husman som var en simpel man som ägde ett hus utan egen mark. Detta ger en bild av att husmanskost ska vara billigt. Men är det billigt just nu?

Jag bor fortfarande hemma, men undrar om man kommer kunna äta " svensk husmanskost" de flesta dagarna i veckan utan att lägga ner alldelles för mycket pengar. Någon som vet?
Citera
2011-05-03, 10:55
Medlem
Inga problem. Vanlig husmanskost är fortfarande väldigt gynnsamt mot plånboken
Citera
2011-05-03, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Inga problem. Vanlig husmanskost är fortfarande väldigt gynnsamt mot plånboken

Det är det alltså? Så man slipper käka massa onyttigt? Underbart, då kan jag börja se fram emot att flytta snart då, haha.
Citera
2011-05-03, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnuggen
Det är det alltså? Så man slipper käka massa onyttigt? Underbart, då kan jag börja se fram emot att flytta snart då, haha.

Behöver inte oroa dig. Rotfrukter och kött är stapelvarorna i husmanskost och följer man säsongerna och är uppmärksam på butikerna när de har erbjudanden så behöver man inte lägga ut många kronor för att få rejält med mat för bra pris
Citera
2011-05-03, 14:16
Medlem
Imperators avatar
Ett tips kan vara (om du inte redan har det) att skaffa dig en bra kokbok (av ditt inlägg så antar jag att du är i den åldern då de flesta ännu inte har några). Jag började en gång i tiden med "Vår Kokbok" och den innehåller ordentligt med recept, både för husmanskost och annan mat. Köper du den på rea bör den dessutom vara rätt billig (tror min kostade en dryg hundralapp).
Citera
2011-05-03, 15:41
Medlem
Trumpeters avatar
Japp en bra kokbok är en bra start då man flyttar hemifrån. Rutiga kokboken från ICA är riktigt bra.
Citera
2011-05-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imperator
Ett tips kan vara (om du inte redan har det) att skaffa dig en bra kokbok (av ditt inlägg så antar jag att du är i den åldern då de flesta ännu inte har några). Jag började en gång i tiden med "Vår Kokbok" och den innehåller ordentligt med recept, både för husmanskost och annan mat. Köper du den på rea bör den dessutom vara rätt billig (tror min kostade en dryg hundralapp).

Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Japp en bra kokbok är en bra start då man flyttar hemifrån. Rutiga kokboken från ICA är riktigt bra.

Inte dags än riktigt, men absolut. Är absolut en bra sak att ha med sig. Antar att det är jäkligt lätt hänt att man bara drar något som inte är alls nyttigt då man direkt kommer hem. Men ska se om jag hittar någon bra, så ett jättebra tips!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in