2004-10-04, 17:08
Medlem
Sitter med ett litet hemnätverk och skulle skicka över en fil till den andra datorn, tänkte prova att skicka via MSN men det gick ju så fruktansvärt segt. Nu kan jag ju skicka på andra sätt men jag funderar på varför det går så segt, är det för att filen först skickas via MSNs nät eller vad?
Citera
2004-10-04, 17:10
Medlem
blueCommands avatar
Kan tänka mig att protokollet inte är optimerat för stora filer och är tänkt att fungera över ett nätverk med stora packet loss problem, så det blir en massa hash checks hit och dit
Citera
2004-10-04, 17:14
Awaiting Email Confirmation
astr0s avatar
msn är väl inte fullt utvecklat för fildelning då det i huvudsak är tänkt att
användas som im. jag själv får endast upp msn i Max 5 kb/s trots att jag
öppnar portar och stänger brandväggar osv. (likaså de jag vill skicka till)
Citera
2004-10-04, 23:04
Medlem
Unbalanceds avatar
Sitter själv på ett mini-nätverk här hemma & filöverföring över MSN fungerar utan några problem med farten .
Skickar väl kanske i 10 - 20 mb/s gissningsvis, fort går det iaf .
Citera
2004-10-04, 23:07
Medlem
nasty.s avatar
Skickar på msn genom min router på kanske 1000 kb/s.
Citera
2004-10-04, 23:19
Medlem
TuXIs avatar
Har själv testat att skicka filer så stora som Filmer, över MSN i nätverket, det har gått med en väldigt hygglig fart! Fort med andra ord.

Så det funkar även för mig....
Citera
2004-10-05, 00:56
Medlem
Hmmm, vad fan kan det då vara då? Kan det vara någon brandvägg som segar ner skiten? Har för mig att det har gått fort förut, men då använde jag själv MSN messenger, nu kör jag trillian, men det borde väl inte spela någon större roll, eller det kanske det gör... Får se om jag orkar prova att installera om MSN och kika, vore intressant att se...
Citera
2004-10-05, 00:58
Medlem
nasty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drott
Hmmm, vad fan kan det då vara då? Kan det vara någon brandvägg som segar ner skiten? Har för mig att det har gått fort förut, men då använde jag själv MSN messenger, nu kör jag trillian, men det borde väl inte spela någon större roll, eller det kanske det gör... Får se om jag orkar prova att installera om MSN och kika, vore intressant att se...
Funkar för mig med vanliga MSN, ingen brandvägg och inga speciella inställningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in