Sitter med ett litet hemnätverk och skulle skicka över en fil till den andra datorn, tänkte prova att skicka via MSN men det gick ju så fruktansvärt segt. Nu kan jag ju skicka på andra sätt men jag funderar på varför det går så segt, är det för att filen först skickas via MSNs nät eller vad?
Kan tänka mig att protokollet inte är optimerat för stora filer och är tänkt att fungera över ett nätverk med stora packet loss problem, så det blir en massa hash checks hit och dit
msn är väl inte fullt utvecklat för fildelning då det i huvudsak är tänkt att
användas som im. jag själv får endast upp msn i Max 5 kb/s trots att jag
öppnar portar och stänger brandväggar osv. (likaså de jag vill skicka till)
Sitter själv på ett mini-nätverk här hemma & filöverföring över MSN fungerar utan några problem med farten .
Skickar väl kanske i 10 - 20 mb/s gissningsvis, fort går det iaf .
Hmmm, vad fan kan det då vara då? Kan det vara någon brandvägg som segar ner skiten? Har för mig att det har gått fort förut, men då använde jag själv MSN messenger, nu kör jag trillian, men det borde väl inte spela någon större roll, eller det kanske det gör... Får se om jag orkar prova att installera om MSN och kika, vore intressant att se...
Hmmm, vad fan kan det då vara då? Kan det vara någon brandvägg som segar ner skiten? Har för mig att det har gått fort förut, men då använde jag själv MSN messenger, nu kör jag trillian, men det borde väl inte spela någon större roll, eller det kanske det gör... Får se om jag orkar prova att installera om MSN och kika, vore intressant att se...
Funkar för mig med vanliga MSN, ingen brandvägg och inga speciella inställningar.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!