2011-05-03, 08:53
Medlem
Hur kan jag bli rik. Ska jag starta ett företag, tillverka chips, bli kriminell eller vafan ska jag hitta på ?
Citera
2011-05-03, 09:00
Medlem
Fimparens avatar
Pengar kommer oftast till dom som egentligen inte behöver dom..

Det verkar på din desperata stil att även om du skulle ha chans att bli rik så skulle du sabba för dig själv på något sätt..

Att "bli" rik är ingen lätt uppgift på egen hand, du måste i stort sätt ärva en del pengar, pplugga röven av dig till något ordentligt plus samtidigt ha tur med arbete som ger sjukt bra lön ELLER "VINNA" stålarna.. lägg in 10 veckors lotto hela tiden och hoppas på det bästa.. även måltipset kan ge en hel del... tror nog detta är DIN största chans att bli rik på egen hand.

Det finns en annan utväg att få det bättre ställt... gift dig rikt
Citera
2011-05-03, 10:46
Medlem
Jag skulle nog våga påstå att bakgrund har ytterst liten betydelse om du nu lyckas kläcka en RIKTIGT bra idé... Självfallet så är allt väldigt mycket lättare om du har pengar sen innan ..
Citera
2011-05-03, 12:46
Medlem
Manboiiis avatar
Kom på en lösnings för spårväxlare som klarar av kylan under vintern, skaffa potent på den och antagligen börja tillverka dem och sälja eller sälj idén för flera miljoner.
Citera
2011-05-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manboiii
Kom på en lösnings för spårväxlare som klarar av kylan under vintern, skaffa potent på den och antagligen börja tillverka dem och sälja eller sälj idén för flera miljoner.

Bra idé men bättre vore att skaffa patent på den kunde inte avstå.

TS din chans är att komma på något revolotionerande för världen som du sedan kan sälja massvis av eller väldigt dyrt, helst både dyrt och många.

Kan ju inte vara så svårt ju...Sen att 85 % av jordens befolkning inte gör det är väl ointressant
Citera
2011-05-03, 13:24
Bannlyst
Det finns bara ett säkert sätt utan kapitalinsats - prosititution - det är rätt många som håller på - men få som trivs med jobbet.

HoreriFörespråkaren Rosinha Sambo verkar ha lagt av - det är väldigt tyst om henne nuförtiden
Citera
2011-05-03, 13:28
Medlem
GanjaFarfars avatar
Jag skulle vilja säga att enda chansen för en "normalbegåvad" människa att bli rik är att antingen ha fruktansvärt tur, eller göra kriminella aktiviteter. Då förslagsvis droghandel efter som det är en ständigt växande marknad och risken att åka fast är ändå förhållandevis liten om man ser till antalet riksdaler det kan ge i fickan.

Så jag råder dig helt enkelt till att skaffa ett "vanligt" knegarjobb, samtidigt som du säljer knark vid sidan om.
Citera
2011-05-05, 13:17
Medlem
Skaffa ett så välbetalt jobb som möjligt och kanske ett extraknäck på helgerna. Lev snålt. Spara och investera så mycket du bara kan. Det kommer inte att gå fort.

Övriga förslag... gift dig rik, vinn på lotto, spela poker, ärv pengar.
Citera
2011-05-05, 13:27
Medlem
Hehe, din rubrik indikerade att "Nu jävlar är jag på G" men ditt inlägg gav ett ganska så skärrat intryck. OnT: Finns inga genvägar till lagliga pengar. Detta är en metod:

Skaffa en åtråvärd kompetens -> välbetalt jobb -> inverstera -> återinverstera avkastningen.
Citera
2011-05-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roligaphund89
Hur kan jag bli rik. Ska jag starta ett företag, tillverka chips, bli kriminell eller vafan ska jag hitta på ?

Det beror ju på hur bråttom man har samt vad man anser att ordet "rik" innebär... Det bästa tipset du kan få är hursomhelst att spara, spara och åter spara. Så många år tar det inte att spara ihop en miljon om man vill. Sen att en miljon på sparkontot ses som fattigdom i det här forumet ska du ta med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in